Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik overweeg om mijn huidige Humax 9200c (SDTV) PVR te vervangen door een Xtrend ET9500 met twee DVB-C tuners.

Natuurlijk vanwege HD TV, maar ook omdat ik de opnames van een nieuwe PVR rechtstreeks wil opslaan op mijn Synology NAS zodat ik deze op meerdere plaatsen in huis via een mediastreamer kan terugzien.

De nieuwe Humaxen hebben dan wel een netwerkaansluiting, maar dan moet je nog steeds FTP jobs instellen om de opnames naar het NAS te kopieren. Een beetje onnodig gedoe naar mijn mening.

Wie kan vertellen over de combinatie Ziggo/ET9500, en natuurlijk ook met opnemen op een NAS?

1) Werkt dit vrij zorgeloos? Ik ben technisch best onderlegd, maar ik zit er niet op te wachten om na initiele configuratie geregeld allerlei aanpassingen te moeten doen.

2) Is interactieve TV mogelijk en voegt dat nog wat toe? Sowieso moet ik de aansluiting dan nog retourgeschikt maken, ik heb gelezen over de Tratec versterker

3) Werkt timeshifting ook goed als ik de opnames rechtstreeks via NFS naar het NAS wegschrijf (over Gb LAN)?

4) Met welke bestandsnamen worden de opnames opgeslagen? Is te herleiden om welk programma het bijvoorbeeld gaat?

5)... zijn er nog verdere aandachtspunten of alternatieve oplossingen?

Veel dank alvast.

-

aangepast door jps2

Geplaatst:

Dankje, die review heb ik zeker al gezien en ben wel overtuigd van de funcionaliteit, maar ik ben vooral benieuwd naar de praktijk. Als bij opslag op de Syno de Timeshifting bijvoorbeeld geregeld loopt te hikken en ik steeds weer met zenderindelingen of EPG loop te pielen dan is de lol er snel af.

Vandaar dus bovenstaande specifieke vragen die ik niet uit de review, op het forum of elders terug heb gevonden. Volgens mij heb ik zo'n beetje alle internetfora (incl die van Ziggo-gebruikers) afgezocht op 'ET9500'. Ook op het forum van Xtrend zelf kon ik niet zoveel terugvinden en hier lijken de meest ervaren gebruikers te zitten...

Geplaatst:

pli erop zetten en netjes instellen dan werkt het als een tirelier

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Sjaak, dank voor je reactie, Interactieve TV is geen noodzaak. Inderdaad vind ik die heel rechtenkwestie van die Content/Kabelboeren nogal krampachtig en ik had gehoopt (nu ik me er weer in verdiep) dat er inmiddels gebruiksvriendelijke (netwerk) toepassingen waren ontwikkeld ipv alles nog verder dicht te timmeren. Technisch gezien kon 5 jaar geleden ook al wat ik nu wil... Is het zelfs zo erg dat er een tijdbegrenzing van 48uur wordt afgedwongen op decoderen? M'n broek zakt er van af.

Wat voor bestandsnaam krijgen de TS opnames? Is vanaf andere mediastreamers een opgenomen tv-programma eenvoudig te herkennen?

Ik heb hier de ET9500 in combinatie met Ziggo draaien, waarbij de opnames en timeshift rechtstreeks naar een share op het netwerk gaan. Dit werkt prima, was even uitzoeken hoe je de share moest instellen, maar is gelukt. De share is een externe harddisk die via een USB2 aan een mediaplayer (een mini-PC met windows8 en XBMC) hangt in het netwerk. Die harddisk gaat automatisch uit als hij een tijd niet gebruikt wordt. Hier heeft de ET9500 ook geen enkel probleem mee. Het weer opstarten duurt natuurlijk een paar seconden, maar zowel de timeshift als de opname gaat helemaal goed. Ook de snelheid van het netwerk is prima en de beperkte USB2 snelheid is ook geen probleem.

Wat me wel opvalt is dat, als je de programma's die de ET9500 heeft opgenomen met je XBMC-player wilt bekijken, de opnames donkerder zijn dan als je ze via de ET9500 bekijkt.

Verder prima tevreden met deze configuratie.

aangepast door JosD

@JosD, heel fijn dat je je ervaring deelt en in feite bevestigt dat opnemen via het LAN geen punt is. Van Sjaak(k) begreep ik al dat de ET9500 'slechts' een 100mb aansluiting heeft, maar als het zelfs via een USB2 van een HTPC goed gaat dan zie ik geen enkel probleem om mijn NAS als storage te gaan gebruiken.

Het donkerder zijn van afspelen via XBMC zal te maken hebben met de grafische hardware en beeldinstellingen van je HTPC.

EDIT, @Sjaak(k): ik begrijp dat een MP diverse formaten aan kan. Ik bedoelde met 'herkennen'of het mogelijk was om via een MP uit de bestandsnaam is op te maken om wat voor opname/inhoud het gaat.

aangepast door jps2
Geplaatst:

Nog een vraag. Als interactieve diensten van Ziggo met deze ET9500 niet gaa nwerken dan is het toch ook niet nodig om een retourgeschikte aansluiting te hebben?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...