walter- Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 ps: kan je eens oplijsten welke plugins je juist installeert in je installatie; het is me niet helemaal duideljk welke je installeert. Mythtv, sasc-ng, oscam, tv-vlaanderen abonnement en een mythbuntu 12.04
bas.t Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 ps: kan je eens oplijsten welke plugins je juist installeert in je installatie; het is me niet helemaal duideljk welke je installeert. Alle officiële, kijk maar eens hier: https://github.com/MythTV/mythtv/tree/fixes/0.26/mythplugins TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
bas.t Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 'Compileren van mythtv draait al bijna 2 uur....' Kan nog wel een uurtje duren... TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
bas.t Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Als je het écht mooi en stabiel wilt hebben, dan raad ik je trouwens de Debian versie aan. Maar dat is natuurlijk weer voer voor een distro-war. De Ubuntu versie heb ik gemaakt op verzoek van wiggerd, zelf draai ik bij voorkeur op Debian, daar heb ik (veel) betere ervaringen mee. 2 maart 2013 aangepast door bas.t TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
bas.t Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 @Walter-: Ik heb je commentaren toegevoegd in de wiki TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
walter- Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 laps; correct kernel geinstalleerd, gereboot: dan mythtv verwijderd, mythtv gecompileerd en dan mythsetup gestart; probleem om juist paswoord te geven voor mysql in setup; ik kan echter niet chromium opstarten voor commando om mysql paswoord aan te passen (bizarre foutmelding). ik wil eens herstarten en nu crashed lightdm en geraak in niet meer in de grafische mode... interresant probleem.... Mythtv, sasc-ng, oscam, tv-vlaanderen abonnement en een mythbuntu 12.04
bas.t Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Allerlei narigheid die ik op Debian nog nooit tegenkwam... Maar ja, je bent ook niet met een schone installatie van Ubuntu begonnen. Oh ja, je bent Vlaming geloof ik. Schone installatie betekent nieuwe installatie, niet mooie installatie. 2 maart 2013 aangepast door bas.t TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
walter- Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) 'loos' alarm; mijn ssd disk was vol....; op het einde van de mythtv installatie was er nog een 'gekke' foutmelding, hoewel alle geinstalleerd leek. ik ga de installatie nog maar eens opnieuw doen als ik de schijf gekuist heb. (schone installatie, komt van schone 'lei' en dat begrijpen we allebei wel. Daarnaast heeft schoon in het mooi vlaams wel nog meer pejoratieve betekenissen....) 2 maart 2013 aangepast door walter- Mythtv, sasc-ng, oscam, tv-vlaanderen abonnement en een mythbuntu 12.04
bas.t Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 'loos' alarm; mijn ssd disk was vol....; op het einde van de mythtv installatie was er nog een 'gekke' foutmelding, hoewel alle geinstalleerd leek. ik ga de installatie nog maar eens opnieuw doen als ik de schijf gekuist heb. (schone installatie, komt van schone 'lei' en dat begrijpen we allebei wel. Daarnaast heeft schoon in het mooi vlaams wel nog meer pejoratieve betekenissen....) Waarmee je maar weer duidelijk demonstreert waarom ´Het Groot Dictee Der Nederlandse Taal` gewoonlijk door een Vlaming wordt gewonnen TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
walter- Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 ok; alles terug draaiend, maar helaas.... DVB-S en mythtv blijft een spannend verhaal. Dus: kernel gecompileerd, mythtv gecompileerd, sasc-ng gecompileerd, ik kan de loopback driver laden als ik wil. Maar eerst dus mythtv zo proberen; in mythsetup kan ik de kanalen scannen maar dan... Mythbackend geeft een fout bij initialiseren van de adapters. DVBChan(1:/dev/dvb/adapter1/frontend0): Selected fec_inner parameter unsupported by this driver. einde verhaal. Ik zoek nog wat maar wordt hier eindeloos moedeloos van. Mijn oplossing is nu een niet standaard versie van de v4L dvb stack te installeren. Maar omdat daar ergens een wijziging in de folder structuur zit, een hele hoop patches nodig zijn ben ik weer enkele uren bezig.... Een diep ademhalen en opnieuw proberen.... Walter Mythtv, sasc-ng, oscam, tv-vlaanderen abonnement en een mythbuntu 12.04
bas.t Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Mischien een goed idee om een nieuw draadje over DVB-S en drivers te beginnen? Ik weet daar in elk geval niets van. TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
walter- Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 ok; ik moet een correctie aanbrengen; mijn installatie met DVB-S werkt echter wel degelijk. Ik testte mythtv eerst met een client op een andere PC; deze client is de 0.26 mythtv ubuntu client; in deze client worden de adapters als 'in error' weergegeven. Maar nu getest op de mythtv client met de backend; hier loopt alles ok. En nu nog sasc-ng testen... Walter Mythtv, sasc-ng, oscam, tv-vlaanderen abonnement en een mythbuntu 12.04
walter- Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Even om te zeggen dat ik met de handleiding kernel 3.5.0, sasc-ng, perfect aan het werken heb tegen mythbuntu 12.04 64bit. Oscam draaide al eerder maar met een omnikey 3121. Deze installatie handleiding heb ik niet gevolgd. Ik heb wel terug mythbuntu mythtv 0.26 genomen, niet de eigen gecompileerde. Ik kreeg de eigen gecompileerde backend niet draaiende tegen een client met mythbuntu mythtv 0.26 versie. En gezien ik hier 4 client PC's heb ga ik niet de moeite doen daar overal op te compileren. Voorlopig draait installatie zuiver. Ik heb net bijna 24uur gedraaid met 4 tuners op 2 adapters in gebruik zonder enig probleem. Walter Mythtv, sasc-ng, oscam, tv-vlaanderen abonnement en een mythbuntu 12.04
schimpl Geplaatst: 8 mei 2013 Geplaatst: 8 mei 2013 (aangepast) Kann mythtv mit sasc-ng mehrere recordings op een multipex opnemen ? Ik zie im log Concurrent FF recordings are NOT allowed Betreft dit de opname von mehrere recordings ? Waar kunnen simultane recordings in sasc-ng configureert worden ? Simon 8 mei 2013 aangepast door schimpl
bas.t Geplaatst: 13 mei 2013 Auteur Geplaatst: 13 mei 2013 Kann mythtv mit sasc-ng mehrere recordings op een multipex opnemen ? Ik zie im log Concurrent FF recordings are NOT allowed Betreft dit de opname von mehrere recordings ? Waar kunnen simultane recordings in sasc-ng configureert worden ? Simon 'Kann mythtv mit sasc-ng mehrere recordings op een multipex opnemen ?' Ja. 'Ik zie im log Concurrent FF recordings are NOT allowed Betreft dit de opname von mehrere recordings ?' Nee. Concurrent FF recordings are NOT allowed betekent dat je op FF (Full Featured) kaarten geen multirec hebt. Dus op budget kaarten wel. En dat is de standaard tegenwoordig. 'Waar kunnen simultane recordings in sasc-ng configureert worden ?' Dat kan niet in sasc-ng, dat doe je in mythtv-setup, door 2 of meer (max 5) opnames op je DVB adapter(s) toe te staan. Bas. TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen