Ga naar inhoud


Probleem met streamen naar tablet / laptop terwijl ik naar TV kijk


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat de Eredivisie nu is begonnen en mijn vrouw daar een bloedhekel aan heeft stream ik de voetbal beelden van NED1 (SD) naar mijn Win7 laptop of Android Tablet of Android Smartfone terwijl mijn vrouw tegelijkertijd naar een ander programma op 19.2 kijkt.

Dit levert echter op alle apparaten problemen op.

Op de laptop doe ik dit via OpenWebIf en VLC player en op de Tablet via Dreamdroid en VPlayer.

Ik heb de laatste updates van VTi geïnstalleerd.

De 2 Tuners van de SOLO2 zijn beiden voorzien van een coaxkabel en aangesloten op een goed afgestelde Twin DUO LNB (Monoblock voor >80cm schotels).

Dat dit verder goed werkt kan ik opmaken uit het feit dat ik tegelijkertijd een HD zender op 23.5 en op 19.2 kan opnemen en naar een derde kan kijken.

Ik heb de SOLO2 direct via een UTP kabel op mijn ASUS RT-N66U router aangesloten en het netwerk functioneert daarop prima.

Het streamen gebeurt via WLAN met zowel 2.4 of 5GHz.

 

Terwijl mijn vrouw b.v. naar RTL4 HD of SD kijkt stream ik het beeld van NED1 SD en dat gaat in 1e instantie prima dus met goed geluid en beeld.

Na een een bepaalde tijd, soms na 1 minuut en soms na 3 minuten, dus volledig willekeurig, stopt het geluid en het beeld.

Het even uitzetten van streamen dus wegklikken VLC Player of VPlayer en weer aanzetten geeft onmiddellijk weer een goed beeld en geluid totdat die weer stopt.

 

Ik vraag me nu af waar het aan zou kunnen liggen, iemand suggesties?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat ligt aan de buffering. In vplayer kan je de prioriteit instellen; snelheid vs kwaliteit. Daar zal je even mee moeten spelen om het gewenste resultaat te krijgen.

Als het eenmaal naar wens is ingesteld, werkt vplayer prima om hele programma's te kunnen kijken.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zal dit wel een invloed kunnen hebben maar volgens mij ligt het toch ergens anders aan.

Ik gebruik op mijn laptop VLC Player en daar ervaar ik zoals al eerder gezegd dit probleem ook.

 

Vanmorgen heb ik de TV op NED1 HD aangezet en daarnaast mijn Android Smartfone via Dreamdroid - VPlayer op RTL4 SD.

Tot mijn verbazing verliep het streamen naar de Android Smartfone zeker een half uur volledig probleemloos, dus zonder onderbrekingen en / of haperingen.

 

Toen heb ik mijn laptop opgestart en op het moment dat die verbinding maakte met mijn router ging het met het streamen mis en het vervolg van het streamen ging enkele minuten met kleine of grotere onderbrekingen.

Uiteindelijk loopt het streamen nu weer goed dus gooi maar in mijn pet, ik snap er niets meer van.

 

Mijn voorlopige conclusie is dat het niet aan de SOLO2 ligt want anders zou het streamen zonder dat de laptop aan staat ook niet goed gaan.

Naar mijn mening ligt het ergens in het gebied van het WLAN verkeer.

Ik ga vandaag de laptop eens direct met een UTP kabel op mijn router aansluiten en kijken hoe het streamen dan loopt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Falconer, that is interresting!

Inderdaad zijn in de SD zenders van bepaalde zenders meer fouten in de bitrate dan bij de HD zenders

dus, indien je streamt is er inderdaad meer kans op korte onderbrekingen bij SD zenders.

 

heeft naar mijn mening te maken met het niet meer optimaal supporten van SD zenders te maken (wegens kosten en toekomstige afschakeling)

 

ciao

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hoe heb je de channel width van je wireless eigenlijk staan op je asus? standaard staat ie op 20 Mhz. Als dat nog steeds zo is, zet deze dan voor zowel 2.4 als 5 ghz. Zie bijlage.Selection_003.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiz, Die staat op 20/40MHz, bedoel jij daarmee te zeggen dat ik die op 40MHz zou moeten zetten?

 

Kun je mij ook uitleggen wat ik mij bij de optie Channel Width bij moet voorstellen, wat kan deze optie voor invloed hebben op het streamen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je die op 20/40 zet moet er door je access point en je wireless apparaat worden onderhandeld over de breedte van het channel. Vaak gaan die apparaten dan veilig op 20 mhz ziten. Als je je access point op 40 mhz zet, en je tablet connect, dan wordt meteen 40 mhz breedte gebruikt. En meer breedte zou in moeten houden dat je een betere throughput moet kunnen halen, het geen minder buffering tot gevolg zou kunnen hebben, en wellicht helpt het.

 

Probeer eens of dat invloed heeft, en zo ja laat hem dan op 40 Mhz staan. Helpt het niets kan je natuurlijk altijd weer terug naar 20/40.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb even wat zitten testen hier in mijn thuis kantoor. Ik zit op de 1e etage, de asus staat op de begane grond. In linux met vlc geen enkel probleem om hd kanalen te zien met vlc, zowel 2.4 als 5 ghz. Boot ik mijn i7 laptop en draai ik windows 7 dan is het niet mogelijk om zonder onderbrekingen naar een hd kanaal te kijken via wireless met vlc. Vraag me niet waarom, ik had eigenlijk andersom verwacht. Gebruikte laptop beschikt over een intel n6235 wireless kaartje. Op dit moment zijn er 3 smartphones een ps3 en een tablet verbonden via wireless, ik heb het wireless netwerk dus niet alleen in gebruik.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Channel Width op mijn ASUS voor zowel de 2.4 en 5GHz op 40MHz gezet maar zonder een beter resultaat.

 

Vanavond heb ik circa 2 uur de TV op NED1 SD gezet en tegelijkertijd RTL4 SD naar de WIN7 laptop gestreamd.

Dit ook afwisselend naar de Android Tablet en Smartfone maar op alle apparaten hetzelfde probleem.

Dus je zou toch moeten stellen dat het kijken en tegelijkertijd streamen van SD content geen al te grote belasting voor de ontvanger zou moeten zijn.

 

Het streamen verliep telkens storingsvrij maar na circa 1 tot max. 5 minuten viel de opname en het geluid stil.

Zodra ik het streamen weer opnieuw opstartte gaat het streamen weer onmiddellijk prima tot aan de volgende stop.

 

Nu valt mij het volgende op.

Als ik het streamen opstart dan gaat het REC lampje op de SOLO2 oplichten en als ik tijdens de weergave het streamen stop door VPlayer resp. VLC Player te beëindigen dan dooft het REC lampje onmiddellijk.

 

Als het streamen onverwacht en onbedoeld stopt en ik beëindig daarna VPlayer resp. VLC Player dan dooft het REC lampje niet.

Dus op dat moment is voor de SOLO2 het streamen nog op volle gang.

 

Ik kan dit gedrag, dus het niet doven van het REC lampje niet goed duiden.

Is dit dan toch aan de SOLO2 of de VTi Image te wijten of ligt dit aan de connectie WLAN.

 

Met het WLAN is in feite niets mis want daar heb ik normaliter nooit problemen mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen,

 

heb je hetzelfde met de ultimo getest en OOK die haperingen daarmee?

ik heb zelf niet zo veel rand apparatuur <> maar twee streams op mijn PC starten en bekijken gaat vlekkeloos

(ook met VLC 1.1.11 onder XP en met kafeine Opensuse tevens met WAN en LAN getest)

 

heb je eventueel silent recording uitgeschakeld in het VTI setup?

ciao

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch denk ik dat je het in je WLAN verbinding moet gaan zoeken.

Wat je zou kunnen controleren of er een ander WLAN signaal in je omgeving aanwezig is die jouw verbinding kan verstoren.

 

Had hier op een bepaald moment ook een WLAN verbinding met een mobiledevice en die viel ook min of meer random weg.

Ben toen gaan kijken op welke kanaal de WLAN van mij draaide en of er anderen in mijn omgeving ook op hetzelfde kanaal zaten.

 

Veel gebruikte standaard kanalen zijn 6 en 11, maar als je buurmannen ook allemaal op jouw kanaal zitten, geeft dat problemen.

 

Dus mijn voorstel is om je kanaal eens te wijzigen van je router.

Er bestaan ook apps die je laten zien welke kanalen er in gebruik zijn en hoe sterk ze zijn.

 

Gebruik de laatste tijd hier een tool vanuit partedmagic LiveCD, die ik op een USB stick heb staan.

Daar maak ik gebruik van de applicatie WICD Network manager

 

largeImg.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hetzelfde met de ultimo getest en OOK die haperingen daarmee?

heb je eventueel silent recording uitgeschakeld in het VTI setup?

De Ultimo staat thuis dus ik kan dit hier niet onder dezelfde omstandigheden testen.

Use Silent Recording staat bij mij op AAN, dus ik veronderstel dat die ook op AAN moet staan, correct?

 

En toch denk ik dat je het in je WLAN verbinding moet gaan zoeken.

Wat je zou kunnen controleren of er een ander WLAN signaal in je omgeving aanwezig is die jouw verbinding kan verstoren.

Dit is natuurlijk een nogal voor de hand liggende goede vraag want op zo'n Spaanse camping barst het natuurlijk van de WiFi ontvangers die op de 2.4GHz frequentie zitten maar zoals ik ook al in mijn eerdere berichten had aangegeven ondervindt ik dit probleem ook bij een 5GHz verbinding en dan is dit onderwerp niet aan de orde.

Op een 5GHz verbinding kun je voorlopig nog geen interrupties / problemen verwachten.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...