Zuppelan Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 (aangepast) Waarom hebben ze niet gewoon de ICE uit Duitsland overgenomen en moest het wiel weer opnieuw uitgevonden worden? Het NRC geeft het antwoord op die vraag. Op de één of andere manier kan ik de digitale editie zo lezen zonder abonnement te hebben?! Snel lezen, want dit zullen ze niet te lang open laten staan, pagina 10: http://digitaleediti...130126___/1_01/ Samenvatting: ---- Omdat de NS een krankzinnig bedrag betaalde om de lijn te mogen exploiteren, moest er elders flink op de kosten bespaard worden om de zaak rendabel te maken. De NS vroeg daarom niet om hogesnelheidstreinen, maar om treinen van minstens 220 km/u. Fabrikanten boden daarom geen HST's aan, maar coventionele treinen met opgevoerde locomotieven. De NS heeft dus bewust niet gekozen voor een ICE of een TGV. AnsaldoBreda bood een trein aan die leek op een HST, kon met 250 km/u harder dan de alternatieven, en was het goedkoopst per zitplaats. De beste deal dus. ---- Dit past geheel in het plaatje wat ik hierboven schetste: In een aanbesteding kun je vragen wat je wilt. De NS heeft specificaties gemaakt die niet bij treinen pasten die op dat moment bestonden. Fabrikanten werden gedwongen hun bestaande produkten aan te passen (zoals conventionele treinen opvoeren), of een geheel nieuwe trein te ontwikkelen, zoals AnsaldoBreda deed. De geheel nieuw ontwikkelde trein heeft dus gewonnen en het is logisch dat een trein die speciaal voor het doel ontwikkeld is, het beste past bij de specificaties van de aanbesteding. Tegelijk kun je op je vingers aftellen dat een geheel nieuw ontwikkelde trein het meeste risico heeft op leververtragingen en kinderziektes. Dát is de werkelijke oorzaak van dit debacle en niet dat een Italiaanse fabriek te incompetent is om treinen te ontwikkelen. 26 januari 2013 aangepast door Zuppelan
Zuppelan Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 Die tunnel ligt daar met een reden. Dat jij nou schijt aan natuur en milieu hebt, wil nog niet zeggen dat ze geld te over hadden. Ik hoor niemand klagen over de spoorlijn Utrecht-Den Haag, die ook door het Groene Hart gaat. Op dezelfde manier zou de HST zonder tunnel ook maatschappelijk geaccepteerd zijn. Dat er voor een tunnel gekozen is, is pure luxe.
Gene 1225 Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 @Zuppelan : maar in hetzelfde artikel , gepubliceerd in de vlaamse krant "De Standaard" lezen we dit : Op de aanbesteding toonden zeven constructeurs interesse. Het Franse Alstom en het Italiaanse AnsaldoBreda kwamen er als meest geschikte uit. Dan neemt het dossier een vreemde wending. De Nederlandse overheid waarschuwt in november 2003 de NS dat met 220 km per uur de beoogde reistijd voor Amsterdam-Brussel (102 minuten) nooit gehaald kan worden. Dat kan alleen met 250 km per uur. Als bij wonder heeft AnsaldoBreda, op eigen initiatief, in diezelfde periode een variant voorgesteld die deze snelheid haalt. Deze werd uiteindelijk gekozen. Die laatste twee regels zijn interessant : sommige toevalligheden zijn soms te opvallend . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Zuppelan Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 Dat soort zaken zijn gebruikelijk: Klant maakt een fout in zijn specificaties, waardoor hij niet precies aangeboden krijgt wat hij nodig heeft. Een fabrikant wil zijn klant natuurlijk helpen zijn probleem op te lossen, gaat terug naar de tekentafel, en past zijn bod aan. Hoewel een fabrikant zijn klant een gunst doet, wordt hij er niet voor beloond: Er is vanwege het openbare karakter van aanbestedingen heel weinig ruimte om daar profijt mee te doen. Het is erg gevoelige materie, omdat concurrerenten op basis van dezelfde specificaties hun bod hebben opgesteld. Soms gebeurt een dergelijke aanpassing open en bloot, soms wordt het ook onder de tafel gehouden. De grootste angst van iemand die aanbesteed is dat de hele aanbesteding opnieuw moet, liever iets geheim houden, dan alle werk opnieuw doen.
Timm1983 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Zelfs tot in de Brusselsestations hoor ik de Fyra problemen "Le Fyra ne circullera pas aujourd'hui, veuillez nous en excuser", de Fyra rijdt niet vandaag, gelieve ons hiervoor te excuseren. Gelukkig maak ik geen gebruik van die Fyra. Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
Gast gladys Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 In een ver verleden een Ducati gehad. Gas vol open en het vliegwiel brak met alle schade van dien. Later een Fiat 600. Altijd problemen met de ontsteking. Die ging dus niet te snel voor het ontwerp maar reed meer niet dan wel. Eet nog wel eens pasta. Verder niets met Itakkers en hun producten.
satcat Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 Tjonge jonge, 2 keer pech gehad in de 60 er jaren en daarna nooit meer iets stuk gehad? Als die pasta ook nog uit die tijd is zou ik het niet meer eten, kan niet goed zijn.
leo1949 Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 Er is weer een nieuwe Suske en Wiske album uitgekomen. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gene 1225 Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Nu wordt het helemaal leuk : NH-90-helikopter Landen die de nieuwe NH-90-helikopter aangekocht hebben, rapporteren een resem technische problemen met het toestel. In Australië mag het toestel zelfs niet meer vliegen. Uitgelekte defensierapporten uit Frankrijk, Duitsland, Nederland, Australië en Nieuw-Zeeland zijn niet mals. Staan op de incidentenlijst: haperende wieken, doorgezakte bodemplaten, stoelen die doorzakken bij een gewicht van meer dan 110 kilogram en een landingsgestel dat de helikopter niet eens kan dragen. In Australië mogen de helikopters sinds eind 2011 enkel hoogst uitzonderlijk vliegen voor een testvlucht. En vrijdag bleek dat een Nederlands marineschip uitgevaren is met twee oude Belgische helikopters aan boord omdat de NH-90-toestellen niet konden opstijgen wegens technische problemen. De producent ? Deze : het Italiaanse AgustaWestland. Dat bedrijf behoort tot Finmeccanica, het moederbedrijf van Fyra-producent AnsaldoBreda. Bron : HLN . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Gene 1225 Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 En dan wordt het dus dit : Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Gene 1225 Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 En nu is het definitief afgelopen met de Fyra in Belgie : De NMBS zal het contract met de Italiaanse producent AnsaldoBreda ontbinden en de drie bestelde Fyratreinen weigeren. Uit het rapport: Tijdens de montage van de treinen gebruikte elke monteur zijn eigen methodes. Het gevolg is dat men nu met negentien verschillende treinen zit . bron : alle belgische media Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Amager95 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 hier een ander voorbeeld van een andere snelle trein, van uit het hoge noorden de SJ 3000 en geniet van het mooie Zweedse landschap en de trein is het enige dat nog herinnert aan de tijd, dat er vroeger in Zweeds links werd gereden....
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juni 2013 Moderator Geplaatst: 12 juni 2013 Dit wordt de opvolger van de Fyra! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen