MACKerMD Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 @youriy : excuse me? .. dacht je dat ik dat nog niet tig keer gedaan heb in de afgelopen 2,5 jaar? ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Moderator ceesv Geplaatst: 25 januari 2013 Moderator Geplaatst: 25 januari 2013 mackermd, er zijn meer gebruikers zonder problemen als met problemen. Toch denk ik dat in jouw geval het signaal voor de Rebox net op het randje staat. Of een ander type lnb, en het optimaliseren van de skew en het brandpunt van de lnb en je probleem zou opgelost moeten zijn. Sjipke zegt dat hij niet technisch is en heeft een ontvanger die niet automatisch omschakelt. Hij heeft zich niet goed laten voorlichten en een ontvanger gekocht, die met de hand moet worden omgesteld. Daar kan Canaldigitaal niets aan doen, of hij gaat naar de vakhandel waar hij zijn box heeft aangeschaft en laat het doen, of hij koopt een box die de veranderingen zonder hulp kan volgen. Niet alleen Canaldigitaal verandert soms zijn frequenties en instellingen, maar pas geleden is in Duitsland hetzelfde gebeurd. Deze omstelling heeft een reden, waar wij als klant binnenkort in de een of andere vorm voordeel van krijgen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MACKerMD Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Nogmaals, er -zit- al een andere LNB op en die heb ik met het verdraaien [skew] op maximale input staan. Dit is uitgemeten met een apparaat. Het lijkt me stug dat een professioneel persoon die ingehuurd is en zelfs voor de ESTEC schotels afstemt, niet zou weten waar ie mee bezig is. Dit staat goed. 100% zeker. Hoe verklaar je dan dat met de EXACTE ZELFDE opstelling en met een Dreambox 800hd se [dus gewoon box vervangen op de kabel die 2 seconden daarvoor in de rebox zat] het ZONDER problemen zou doen? Blijf je dan nog beweren dat het de 'afstelling' en/of 'hardware' (lnb/brandpunt) is? Als deze perfect binnen-knallen?! Het 'voordeel' is dat als je 8 maanden bij CDS je verhaal neerlegt over 'sinds 12129 verandert is heb ik problemen' en ze gaan transponders ernaast met EXACT dezelfde FEC en PSK hanteren en daar treden dan IDENTIEKE problemen op. je geen ene stap verder komt en je als klant totaal niet serieus genomen wordt. Enige reden is gewoon weer geld verdienen. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Gast sjipke Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 je moet er ook even bij zeggen dat je te lui bent om de gebruiksaanwijzing van je ontvanger door te lezen. Medewerker van CD zeker???
Snoopy Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 >>Ik heb mijn halve zolder volstaan met de zgn gecertificeerde troep van CD Zodra ik gedwongen zou worden dit soort receivers te gebruiken is het einde verhaal voor mij CD.. Mijn orginele DM800Se draait prima.
Gast sjipke Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 >>Ik heb mijn halve zolder volstaan met de zgn gecertificeerde troep van CD Zodra ik gedwongen zou worden dit soort receivers te gebruiken is het einde verhaal voor mij CD.. Mijn orginele DM800Se draait prima. Weet jij voor mij een oplossing om in Duitsland, 40km over de Nederlandse grens, buiten CD om toch alle Nederlandse zenders te ontvangen?? Graag, want dan zeg ik vandaag nog mijn abonnement op !! Voor de gene die de behoefte voelt om mij erop te wijzen dat het niet legaal is om CD in het buitenland te gebruiken, kijk dan even naar de advertentie's van de laatste maanden. Er wordt reklame gemaakt om CD mee te nemen naar het buitenland, in Barcelona blijken ze de boel zelfs thuis af te monteren. Terwijl daar een half jaar geleden nog de doodstraf opstond!!
youriy Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Medewerker van CD zeker??? Neem ik nog de moeite om de gebruiksaanwijzing van jouw ontvanger te downloaden en te bekijken, wijs ik je naar de pagina's waarop staat hoe je heel simpel de transpondergegevens kunt wijzigen. krijg ik dit. Ondankbare luilak, zeurder. Inmiddels 7 pagina's over een simpele transponderwijziging, het gaat toch allemaal helemaal nergens meer over.. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast sjipke Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Neem ik nog de moeite om de gebruiksaanwijzing van jouw ontvanger te downloaden en te bekijken, wijs ik je naar de pagina's waarop staat hoe je heel simpel de transpondergegevens kunt wijzigen. krijg ik dit. Ondankbare luilak, zeurder. Inmiddels 7 pagina's over een simpele transponderwijziging, het gaat toch allemaal helemaal nergens meer over.. Ik begrijp dat je een wel erg kort lontje hebt.! Laat ik nou beginnen met even te zeggen dat ik het zeer waardeer dat jij (kennelijk als particulier, na ik nu begrijp!!) de moeite hebt genomen om voor mij op te zoeken waar het in de gebruiksaanwijzing staat hoe je het zou moeten doen! Waar je het idee vandaan hebt gehaald dat ik die gebruiksaanwijzing niet zou hebben gevolgd (voor zo ver mijn beperkte technische kennis dat toelaat tenminste!) is mij een raadsel. Het is nogal vreemd dus dat je mij als "lui" probeert weg te zetten en vervolgens uit je plaat gaat als je van repliek bediend wordt (overigens was het antwoord bedoeld als een grapje, zonder de intentie te hebben om je te beledigen. Echt als dat mijn bedoeling was had ik mijn antwoord wel ander geformuleerd!!) Iemand die het kennelijk normaal vindt om mij, op basis van kritiek op een niet functionerend bedrijf, meent te moeten weg zetten als 'Luilak en Zeurder, houd er wel hele vreemde opvattingen op na. O ja, nog even het volgende, op internet is ook een Nederlandse versie te downloaden van de gebruiksaanwijzing. Mocht je er behoefte aan hebben, in het kader van afzeiken van mensen, aan een exemplaar dan stuur ik je met plezier wel even het adres !! Ik wens je een fijne dag !!
Penthe Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 (aangepast) Gewist 25 januari 2013 aangepast door Penthe
fbouwman Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Ook op mijn VU-DUO lijkt er iets meer aan de hand te zijn. Het beeld op NED3HD zit vol met blokken, en het signaalnivo is met 30% gezakt! Ik heb ook meerdere ET5000 boxen staan, en die werken nog perfekt, perfekt beeld, meer dan 80% signaal. Is er wellicht een probleem met oude images of oude drivers in de vu duo? Vriend van me heeft ook ook een vu-duo met dezelfde blokken ellende. Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
ton2207 Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Mijn signaal niveau is niet gezakt, toch heb ik met de Rebox9000 dezelfde problemen op deze transponders. Had het ook met Eurosport HD, maar sinds deze van transponder is veranderd is dat probleem weg. Het vreemde is dat na enige tijd het beeld wél voldoende kwaliteit heeft. Mijn Rebox4000 en Philips7141 hebben totaal geen problemen hiermee. Het lijkt dus echt aan de Rebox9000 te liggen. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Donkeyman Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Opeens heb ik hier een prima ontvangst, terwijl ik zelf niets heb veranderd. De opluchting is groot. Blijkbaar heeft men bij Canal Digitaal geknutseld aan de instellingen. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Gast sjipke Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 @ Youriy, Ik weet dat je zo vreselijk mee leeft, dus maar even een update voor je!! Kreeg vanmiddag een telefoontje van een satelietinstalateur uit Stadskanaal waar ik de beide Humax'en heb heen gebracht. Ik had ze daar gister in vertwijfeling achter gelaten ( je begrijpt ik wil natuurlijk niet dat de mensen denken dat ik te lui ben om het zelf te doen!! ) Ik heb hem verteld wat er aan de hand was en hem laten zien wat ik gedaan heb ( met de Hollandse handleiding in mijn hand en de link naar de Duitse zo vriendelijk beschikbaar gesteld door jou) Samen hebben we nog eens stap voor stap doorgenomen wat ik nu had ondernomen om ze weer aan de praat te krijgen!! Wat denk je dat hij zegt? Juist precies de stappen die hij ook zou doen om de list op nieuw in te laden. 't is toch wat, hé!! Hij zou zich er verder om bekommeren. Vanmiddag tegen kwart voor zes belde hij!! Het mirakel was geschied!! Hij had beide app. weer aan de praat bij poging 25 vanmiddag om een uur of vijf, bleek hij plotseling succesvol te zijn (hij verzekerde me dat hij gewoon dat gedaan heeft wat we gister samen hebben ondernomen.Om het feest van herkenning compleet te maken sprak hij de gedenkwaardige woorden : "Opeens heb ik hier een prima ontvangst, terwijl ik zelf niets heb veranderd. Blijkbaar heeft men bij Canal Digitaal zitten rommelen aan de instellingen." Uiteraard heb ik meteen gevraagd of hij soms familie was van 'Donkeyman' hier op het forum, maar nee hoor gewoon zijn eigen woorden! Afgesproken dat ik ze na het weekend weer ga ophalen, eens kijken of ze zolang honk vast blijven. Je begrijpt dat ondanks mijn gezeur en vermeende luiheid ik erg opgelucht was dat ik jouw bevindingen kon weer leggen. Je bent toch niet boos, hé. Dat ik je er even op heb gewezen ??
Donkeyman Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 De installateur uit Stadskanaal heeft waarschijnlijk net als ik te vroeg gejuicht. Hier verdwijnen de problemen na een uurtje ontvangst, maar de narigheid komt na een herstart weer keihard terug. Ik vrees dat we te maken hebben met een vervelend en zeer hardnekkig verschijnsel. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
MACKerMD Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 Je wordt er toch onderhand knettergek van ?! .. Ik althans wel.. weer een avond ge-ergerd aan (*#%(%#&-weergave. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen