Ga naar inhoud


Rebox 9000 HD PVR lijkt fruitautomaat...


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Na een eerdere vraag over opnameproblemen met mijn Rebox 9000 hd pvr in september van afgelopen jaar (zie hier : http://www.sat4all.c...tijdens-opname/) ben ik tijdens mij verblijf in Nederland (woon in Noorwegen) op 9 januari bij Rebox in Haarlem geweest om de nieuwste loaderversie op het apparaat te krijgen (1.54). Daarbij ook de laatste firmware is geplaatst (1.11.16). Dit zou mijn probleem met de 9000 moeten oplossen...

 

Ben vanmiddag thuisgekomen in Noorwegen. Na eerst het pad naar mijn huis sneeuwvrij te hebben gemaakt van zo'n 50 cm sneeuw, de Rebox weer aangesloten. Na opstart kom ik in het installatie menu, kies Nederlands. Vervolgens zoekt het apparaat naar netwerk gegevens. Niets gevonden want ethernet is niet aangesloten. Ga door. Kom ik in een scherm met drie pictogrammen. Daar kies ik voor Settings en vervolgens voor Installatie en Zenders zoeken. Vanaf dat moment gaat het helemaal fout. Om de beurt lichten de menu items op. Het is niet mogelijk te kiezen en op een willekeurig moment stopt het en kan ik alleen maar kiezen voor het menu item waar hij stopt. Probeer ik met de knoppen op de AB naar een ander menu item te gaan dan herhaalt het hele circus zich. Het lijkt wel een FRUITAUTOMAAT waarbij je moet afwachten of je geluk hebt en hij op het juiste menu stopt.

Uiteindelijk krijg ik na veel geklooi en diverse herstarts een normaal ogend menu te zien waarna ik voor beide tuners alle zenders verwijder en deze voor beiden opnieuw installeer.

 

Problem solved? Zo lijkt het in eerste instantie wel maar schijn bedriegt. Na een half uurtje kijken hangt het hele zaakje weer als vanouds en sta ik op het punt om het ding los te trekken en spontaan in de houtkachel te proppen. Heb ik dus vanaf september niets meer opgenomen en geduld opgebracht om het zaakje bij Rebox te laten fixen, blijkt het bij thuiskomst dus geen zier te hebben geholpen. Hij hangt nu zelfs al voordat ik iets wil opnemen. Ik had de ruimte in de auto voor zat leukere zaken kunnen gebruiken dan voor die doos met dat *ۤ&$%#@-apparaat.

 

Maar voordat ik het kreng alsnog laat doodvriezen in de achtertuin of verbrand in de kachel wil ik graag jullie mening over deze ellende. Volgens mij heb ik nu wel zo'n beetje alles gedaan wat er mogelijk is... :mad:

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groet,

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Eigenlijk is zo langzaam de software van deze ontvangers aardig stabiel geworden.

 

Wanneer ik je verhaal goed begrijp werkt de ontvanger ondertussen, maar gaat het mis wanneer je wat probeert op te nemen.

 

Die klachten zijn hier wel bekend, maar ondertussen eigenlijk uitgestorven.

 

Je zou kunnen beginnen met de standaard oplossingen voor dit vastlopen bij opname probleem.

Heb je een doorluskabel tussen de 2 antenne aansluitingen zittten, dat betekent van 1-uit naar 2-in of heb je 2 antenne kabels aangesloten?

Indien ja, staan dan de tuners op gescheiden ingesteld?

 

Staat de time shift opname optie op uit?

 

Kan je de hard disc opnieuw formatteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties zover.

 

Voorheen liep hij voornamelijk vast bij kijken naar zender A en opname van zender B. Nu loopt hij ook vast als ik niets opneem. :(

Twee coax kabels aangesloten op LNB1 in en LNB2 in. Geen doorlus.

Time shift staat uit en tuners staat op gescheiden. Harde schijf heb ik nu net geformateerd. Zenderlijsten gewist en zenders opnieuw geladen per tuner (dus geen zenderlijst kopie van tuner 1 naar 2). Reset service data gedaan.

Opnieuw aan het testen. Als dit niet werkt kan ik hooguit nog een reset naar fabrieksinstellingen doen en alle overige instellingen opnieuw uitvoeren. Fingers crossed... :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je hem het raam uitgooit zou ik eerst proberen Octagon fw met Mcas plugin erop te zetten.

Je hebt nu loader 1.54 dus dat zou makkelijk kunnen gaan.

Ik heb het zelf om een andere reden gedaan (franse kanalen) maar ben sindsdien een tevreden opnemer/kijker.

 

PS houd je je schotel wel netjes sneeuwvrij? :/

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS houd je je schotel wel netjes sneeuwvrij? :/

 

Dat lukt nog wel maar bij -25 wil ik er geen gewoonte van maken...

 

Ik ga straks maar weer even testen en hopen dat het goed gaat.

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed,

We zijn weer een stapje verder. Alles gereset. Fabrieksinstellingen, reset servicedata en HD geformatteerd.

Daarna zenders tuner voor tuner opnieuw geladen. Tot op heden pas 1 echte vastloper gehad sinds 23 januari.

Maar toch nog wel iets vreemds. Af en toe krijg ik een melding op m'n scherm: 'gecodeerde uitzending'. Dit gebeurt alleen als ik A kijk en gelijktijdig B opneem.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik met een dergelijke melding en hoe kom ik ervan af?

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dward, mooi ter lezen, dat de ontvanger toch weer bruikbaar geworden is voor je, vooral omdat je ver weg zit voor externe ondersteuning.

 

 

Ik zie die mededeling ook sporadisch in het beeld, ook wanneer ik alleen maar naar een programma kijk.

 

Kennelijk wordt er dan de sleutel van het coderingssysteem veranderd, waardoor je ontvanger opnieuw moet decoderen.

Die mededeling blijft dan even in het scherm staan, terwijl het omschakelen allang gebeurd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ceesv,

 

Bedankt voor je reactie. Symptoom lijkt inderdaad op dat bij mij. Ik doe nu met enige regelmaat een Reset Sevice data + inlezen zenderlijsten. Zou dat het probleem kunnen verminderen?

 

Groet,

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook bij de originele Rebox software?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dit gaat in de originele Rebox software. Ik heb pittig gezocht maar ben er flauw van geworden...

aangepast door Dward
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het ook niet kunnen vinden bij mijn Rebox.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou, je staat niet alleen. de laatste maanden ook alleen maar last van vastlopers tijdens opname. meestal al na een a twee minuten. Kan dan ook niet meer zappen of wat dan ook. moet de ontvanger via echt "uitknallen"..heb sinds gister de software vervangen voor de octagon software.

bootloader 1.54 ipv 1.23 en software van sf1018...

Vannavond weer eens iets willen opnemen, in de veronderstelling dat alles perfect zou werken...dus niet! Meteen weer vastloper. heb toen laatste versie software er nog op gezet (dec 2012)..maar ook hier..helaas.

Wie heeft er nog tips? 

heb alleen de HD nog niet geformateerd.

Timeshift staat uit..voor hetgeval...

alvast bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...