GertB Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Beste lezers, Ik heb sinds kort een Philips TV, type PFL4007-K12, geschikt voor DB-S, zodat ik geen aparte sat ontvanger meer nodig heb. Ik heb hierbij een Aston Seca dual v2.26 CI module gekocht om de CanalDigitaal gecodeerde zenders te zien . Het probleem is dat de tv deze module niet ziet wanneer deze is geplaatst. In het TV menu is de optie "Common interface" niet te selecteren, en bij vrijwel alle NL zenders verschijnt de melding dat het signaal gecodeerd is. Alle free to air zenders zijn wel te zien. Voor zover ik na kan gaan is de CI module goed en de cd kaart goed (werkt gewoon in een andere sat ontvanger), en is deze ook correct geplaatst (groene led op de module brand). De software van de tv is bijgewerkt. Ter test hebben we deze module ook in een andere philips tv geplaatst, een oudere 37PFL97xx. Hierin wordt de CI module wel herkend (maar is niet te gebruiken omdat deze tv geen DVB-S ontvanger heeft). Mijn vragen: waarom ziet mijn nieuwe tv de CI module niet? Is dit te verhelpen, en zo ja: hoe? Zou het met een andere module, bv die van CanalDigitaal, wel werken? Kortom, hoe kan ik op mijn nieuwe philips tv via DVB-S de CanalDigitaal zenders ontvangen? Jullie inbreng en gebruikerservaring wordt erg op prijs gesteld! Mvg Gert
Moderator ceesv Geplaatst: 20 januari 2013 Moderator Geplaatst: 20 januari 2013 Tja, bij de specificaties die ik kan vinden heeft het toestel een CI+ common interface. Dat zou kunnen betekenen dat je een probleem hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Terradon Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Hoi Gert. Om jou verder te kunnen helpen is het belangrijk te weten welke aston jij gebruikt, als het een aston 1.05 versie is dan krijg je geen beeld heb je een aston 1.07 dan is de sofware versie van belang tevens heeft deze cam voor een groene led die gaat branden als die geïnstalleerd is...vanaf software versie 2.18 heb je beeld beter is de laatste versie 2.26....check dat even en meld je bevindingen hier groetjes......................
Moderator ceesv Geplaatst: 20 januari 2013 Moderator Geplaatst: 20 januari 2013 Beste lezers, Ik heb sinds kort een Philips TV, type PFL4007-K12, geschikt voor DB-S, zodat ik geen aparte sat ontvanger meer nodig heb. Ik heb hierbij een Aston Seca dual v2.26 CI module gekocht om de CanalDigitaal gecodeerde zenders te zien . Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Terradon Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Tja, bij de specificaties die ik kan vinden heeft het toestel een CI+ common interface. Dat zou kunnen betekenen dat je een probleem hebt. @ cees, Dat is geen probleem hoor de ci+ norm is backward compatible dus een normale cam werkt ook in dat slot Groetjes....
Terradon Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Net mijn leesbril gepakt.....nu zie ik het ook :D
Moderator ceesv Geplaatst: 20 januari 2013 Moderator Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb een vairfocus. Maar of die downwards compabiliteit echt werkt? Maar hoe stel je dat vast? Heeft die tv niet een common interface menu, waarop je kan zien of de Aston herkend wordt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Terradon Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 @ cees, In principe staat dat in de standaard waar de fabrikant zich aan te houden heeft. Het zou kunnen dat een software update voor dat toestel wonderen doet, bert zegt dat een andere tv de module wel ziet en de betreffende tv dus niet terwijl deze dat wel zou moeten doen en elke tv met een ci slot heeft ook een menu waar je de geïnstalleerde module ziet en ook de in de module gestoken kaart, hier kun je onder andere de kaart checken op bv de update's. Bert zou hier iemand kunnen vragen om een mediaguard cam om die eens te testen. Groetjes.......................
Moderator ceesv Geplaatst: 20 januari 2013 Moderator Geplaatst: 20 januari 2013 CI+ biedt de mogelijkheid het slot te blokkeren voor CI modulen, het is dus niet geheel uit te sluiten dat het niet werkt. Maar eerst eens in het CI menu kijken wat er aangegeven wordt wanneer je de Aston in de ontvanger steekt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
GertB Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 (aangepast) Jongens wat een feedback, dank jullie wel! De module wordt door de tv blijkbaar niet gezien, omdat het CI menu van de tv "uitgegrijsd" is, maw wel aanwezig maar niet beschikbaar. De tv reageert niet op het plaatsen van de module. Ik kan dus geen details opvragen. Het CI menu van de andere philips tv was wel beschikbaar nadat ik de module plaatste. Kon daar ook het merk en type zien. Zoals vermeld bevat zowel de tv als de module de laatste software, dat kan het ook niet zijn. Het betreft wel een tv die niet op de NL site van philips staat. Heb hem via ***geen-reclame***.nl aangeschaft, omdat ik een tv met DVB-S wil, en philips me goed bevalt. Het lijkt me echter sterk dat hier een oorzaak in zou kunnen liggen omdat ook bv in Duitsland deze tv's worden gebruikt met een module om via de satelliet te kijken. Ik denk dat ik morgen customer service van Philips eens ga bellen, hoewel ik daar (misschien ten onrechte) niet heel veel van verwacht. Tips zijn dus nog steeds welkom... Mvg Gert 20 januari 2013 aangepast door GertB
Moderator ceesv Geplaatst: 21 januari 2013 Moderator Geplaatst: 21 januari 2013 Wanneer je in je omgeving iemand kent, die een kabel-tv CI+ module heeft zou je kunnen vragen of je die even in je toestel mag steken. Wanneer dan het CI module actief wordt, is het duidelijk, dat je tv dan alleen CI+ en geen CI modules ondersteunt. Bedenk me net dat dit soms afhankelijk is van in welk land je de tv gebruikt. Mijn Panasonic scherm moet je wijsmaken dat hij in Duitsland staat, om de satelliet ontvanger op gang te helpen. Misschien dat je na een reset eens kunt aangeven dat je in Belgie of Duitsland zit en dan kijkt of je module herkend wordt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
JohnBl Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Ik denk dat je eens moet proberen om die CI module er een paar keer in - en uit te doen. Misschien dat hij net niet lekker in het slot zit. Zou wel moeten werken..... Dreambox 7000-80GB Hdd + Dreambox 800HD
GertB Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Geplaatst: 21 januari 2013 Een update: We hebben ter test een CI module van digitenne aangesloten, die werd netjes door de tv herkend. Conclusie: tv is ok, Aston module ok, dus blijkbaar kan de tv niet overweg met deze specifieke module??? Daarna de Aston module maar weer eens in de tv gestoken. Een klik, en... hij werd herkend, de gecodeerde zenders werden getoond, kortom: het werkt!! Schiet mij maar lek... Waarom werkt het nu wel? We hebben de Aston module er wel 10 keer in en uit gehad, stekker erin, eruit, kaart erin, eruit, zonder resultaat. Misschien heeft de digitenne module het slot "geactiveerd", of heeft het ervoor gezorgd dat er goed contact gemaakt kon worden. Ik weet het niet, maar ik ben blij dat het werkt. Nu de schone taak om 100+ zenders op de juiste volgorde te zetten. Maar mij hoor je niet klagen :-) Allen bedankt voor de hulp!! Mvg Gert
dunhans Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 (aangepast) Dan heb ik iets meer geluk met mijn tv, ik heb een duits model Samsung 46ES5800S, ik heb eerst bij de webshop en canaldigitaal geinformeerd of de ingebouwde satellietontvanger zou werken in Nederland, niemand wist het, erg vreemd! Ik heb de satellietontvanger in deze led tv werkend met een Aston 1.07 (groene led) met softwareversie 2.2300T en ook de mediaguard module werkt, maar dan komt er elke keer tussen het zappen de mededeling: gecodeerd kanaal en dat flitst door het beeld en dan komt de gevraagde zender in beeld, maar dat is erg vervelend. Ook de zendervolgorde kon niet anders gekozen worden als voor duitsland, oostenrijk of zwitserland. dus dan krijg je ARD op 1, ZDF op 2 enzovoort, de nederlandse of vlaamse zenders staan ergens in de 1400 en allemaal door elkaar. Ik heb toen de SammyToolBox op mijn laptop gezet, de kanalenlijst geëxporteerd op een usb stick, bewerkt op de laptop dmv, knippen en plakken, net als in Excel en toen de aangepaste zenderlijst weer geïmporteerd in de tv, werkt perfect. Ik heb het toestel ongeveer 2 maanden en vorige week had ik géén beeld meer op de gecodeerde zenders, ik heb toen de smartcard 15 minuten in een goedgekeurde M7Sat801 ontvanger gedaan en toen kreeg de kaart zijn update en werkt die waarschijnlijk weer een maandje of twee in de tv, tot 15 Maart staat er in het menu. Jammer dat je Philips tv niet werkt, als je in de buurt woont mag je gerust even de mediaguard module komen halen om te testen. Hoe is trouwens op de philips tv de kanalenlijst ingescand? Ook op zijn duits? Groeten Dunhans. Update: Ik lees net dat je het werkend hebt! Mooi zo! 21 januari 2013 aangepast door dunhans Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 januari 2013 Moderator Geplaatst: 21 januari 2013 Mijn conclusie is, dat om het slot te activeren je er dus een CI+ module in moet stoppen. Nog een geluk dat de software daarna het gewone CI module blijft herkennen. Vraag is alleen wat er gebeurt wanneer het toestel een tijdje spanningsloos is geweest. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen