Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na gesukkel met opnemen op een Technomate box en veel lezen op het forum uiteindelijk de stap gewaagd en een VU+ uno aangeschaft. De installatie van VTI 5 verliep niet zonder problemen, de 'to do' verscheen net enkele dagen te laat.

Maar uiteindelijk toch erin geslaagd om de box aan de praat te krijgen en zo'n beetje naar mijn goesting in te stellen.

Wat ik nu wel verwarrend vind is het artikel in het Oscam forum waarin gesteld wordt dat Cccam onveilig is en te mijden.

Ik werk met Cccam 2.3.0 (zoals aanbevolen in de to do) en een TVV kaart, dit werkt probleemloos. De box is nu wel nog standalone.

Ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet.

MVG

een zéér tevreden beginnend linux-box gebruiker

VU+ UNO 4K VTI 11 - VU+ ZERO VTI 11

13E - 19,2E - 23,5E - 28,8E op Visiosat Big Bisat met Alps

Geplaatst:

Mooi dat je dat toch gemeesterd hebt als beginnend linux receiver gebruiker.

Onveilig is een groot woord... Dat mag je met enkele theelepels zout nemen inzake een kaart in de receiver kunnen gebruiken. (die onveiligheid is ook nog steeds niet eenduidig aangetoond)

Dus een vermoeden hetgeen je niet zal weerhouden bij jou gebruik.

dat kan verwarrend werken... niet meer niet minder.

veel plezier met de uno.

ciao

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Als ik even op dit topic mag meeliften... Heb sinds gisteren ook m'n Vu+ Solo2, m'n eerste Linux receiver, dus ik ben ook beginnend gebruiker :)

Ik had me al op voorhand wat ingelezen in de materie, maar een aantal zaken blijven mij nog wat onduidelijk.

Heb gisterenavond probleemloos OpenPLI 3.0 geflashed, setup wizard gelopen, CCCam laten installeren (verder niets aan geconfigureerd) en TV Vlaanderen Fast Scan gelopen en kon zo vrij snel TV beginnen kijken.

Nu lees ik vandaag nog meer informatie over OSCAM/CCCAM, en dat iedereen met CCCAM "SID LIMIT: /dev/sci0 4 11" in z'n cccam.cfg zet om te voorkomen dat er geen "4 requests in minder dan 11 seconden worden aangevraagd" (of iets in die aard).

Mijn vraag is nu: ik doe helemaal niet aan card sharing. Ik heb 1 receiver en wil gewoon 4 streams tegelijk kunnen decoderen (dus max 3 opnemen en 1 live kijken). Moet ik dan óók m'n config file aanpassen?

Klopt het dat als ik die SID LIMIT in de config file zet, ik niet meer snel zal kunnen zappen? Zo'n zonde van de snelle Solo2... :/

Klopt het dat als ik die SID LIMIT niét in de config file zet, en snel zap (>4 zenders per 11 seconden), ik een aantal minuten op zwart beeld vlieg? Of als ik 3 zenders opneem, een 4e kijk, en dan zap naar een andere zender, plots alles op zwart gaat, met corrupte recordings tot gevolg?

(M'n NAS mounten lukte nog niet onmiddellijk en een interne HDD moet ik mij nog aanschaffen, dus ik heb de scenario's hierboven nog niet goed zelf kunnen testen. In afwachting wou ik me wel al informeren over de do's & don'ts)

aangepast door Q-BiC
Gast Evalientje
Geplaatst:

Hoef je niets aan te doen ,wat goed is goed laten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen