Ga naar inhoud


PS3 Media Server en VU+ Duo client


donpedro

Aanbevolen berichten

Heb hier weer even iets opgepakt wat ten dele wel werkt, maar nog net niet helemaal.

 

Op de Linux machine draait de overbekende PS3 Media Server, waarmee ik nu nog naar een XBox360 stream om files op mijn opslag HD in de PC te kunnen bekijken.

 

Nu heb ik op de VU Duo de DLNA Browser geinstalleerd en die ziet de PS3 Server met de daarbij behorende folder.

Probleem is nu dat als ik nu die folder binnenga, ik de onderliggende folders dus niet zie.

 

Het enige wat hij wel ziet, zijn via een andere folder vanuit de PS3 Server een aantal .AVI files en die speelt hij dan ook zonder problemen.

 

Is er iemand die ervaring heeft met het verbinden / opzetten van een PS3 Media Server naar een VU+ client?

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites


per dnla zijn niet ook alle rechten op mappen en bestanden geregeld

hoe je de verbinding legt is dus wezenlijk

als guest (een gast account ) kan het zijn dat je de map inhoudt niet volledig ziet

als superuser zou je dat wel moeten kunnen zien

 

een en ander is mede afhankelijk van de samba authentifikatie

dus de samba workgroup moet op PS3 box gelijk zijn als die je op / in de VU+ gebruikt (daarmee is het aanmeld account in staat de mappen en bestanden te browsen / zien; to be browsable.

 

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski schreef

enkel door de juiste samba / workgroup in de VU en pC's op te nemen is voorwaarde 1- elkaar kunnen browsen voldaan.

dat is voorwaarde

in /etc/samba/smb.conf staat exact dezelfde (regel 8) workgroup

maar wel case-sensative

dus qua hoofdletters normale-letters overeenkomend

 

Workgroup

workgroup

WORKGROUP

allemaal verschillend en windows toont enkel hoofdletters ofschoon dat al jarenlang bedrog is want WORKGROUP = Workgroup

Mijn ervaringen

Het advies, in etc samba, de naam van de werkgroep te veranderen in hetgeen voor mij van toepassing is, heeft een positief resultaat opgeleverd. Zowel mijn Duo als Ultimo zijn nu weer zichtbaar in windows verkenner.

Zoals reeds door Tonski gememoreerd, als je de werkgroepnaam wijzigt moet de eerste letter hiervan een hoofdletter zijn.

Omdat ik mijn netwerk een eigen naam heb gegeven ziet het er als volgt uit - Flieboe -

Voorts is het zaak, nadat je de betreffende box(en) van de juiste netwerknaam hebt voorzien, deze te herstarten

Hopelijk heb je hier wat aan . Bij mij zijn alle mappen van de PS3 media server gewoon zichtbaar. Overigens heb ik ook de applicatie filebrowser geinstalleerd.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ten overvloede, maar de PS3 Media Server is een process wat draait op mijn main computer en deze verzorgt dus de stream naar bijvoorbeeld een PS3 of een XBox.

Omdat deze boxen dus veel codecs niet bevatten en of kunnen uitpakken maak ik gebruik van die PS3 Media Servers ... een soort van server, maar dan voor video.

Het is dus niet zo dat ik vanuit mijn PS3 player, de spelmachine, films probeer af te spelen.

 

Staat mij ook niet bij dat dit op een of andere manier iets van doen heeft met de samba instelling, want op mijn XBox heb ik daar ook niet mee van doen.

Daar gaat alles gewoonweg via DLNA.

 

Heb eerder het vermoeden dat DJmount niet optimaal werkt en hierdoor dus het browsen naar de content niet uitvoert.

 

Wat ik al aangaf, kan wel de ingestelde te streamen map zien en via een subfolder .AVI files.

Maar als ik de hoofdmap binnen ga, zegt hij dat er in die map geen subfolders zijn.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Garagebox , ben nog eens gaan kijken waar die .AVI files staan.

Kom erachter dat deze .AVI files zelfs 2 subfolders diep staan.

 

Dacht dat deze files in de aangegeven root zouden staan, maar dat is dus niet zo.

 

Maar ga eens kijken als ik een andere subfolder toevoeg, wat normaal niet nodig is, of ik dan wel het file in die folder kan zien.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt het nou? Bij mij werkt het wel. Ik snap overigens niet wat de meerwaarde van deze constructie is. Welke andere files speelt de PS3 media server dan wel af die niet af te spelen zijn op de applicaties van VU boxen. ARW (RAW) files bijvoorbeeld kent PS3MS ook niet. Waarom mount je je computer (als je dat al niet hebt gedaan) niet op je DUO?? Mijn OS is W7.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een folder toegevoegd waar een .mkv file in staat, maar het gekke is dan dat de VU hem weergeeft als 'ABC.MKV.M3U' :confused:

Als ik hem dan afspeel, blijft het scherm op zwart zonder enige foutmelding.

Grootste probleem is denk ik dat er geen goed config file is voor een VU zoals er wel bestaat voor de XBOX360.

 

Zit nu inderdaad te denken om een mount op de linux machine te maken voor de VU naar de betreffende folder.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga wel even een NFS share opzetten vanuit mijn Linux machine, is inderdaad denk ik wel zo eenvoudig :)

 

Het rare is nu wel, na een forse update van de box op 25 jan van diverse files, ziet de PS3 MS hem nu plotseling als een Popcorn Hour en zie ik nu wel alle folders ineens.

Tevens kan ik nu wel binnen bepaalde subfolders mkv files afspelen ... hhmmm ... :confused:

 

maar goed, ga even een NFS-je opzetten en dan nog eens kijken.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schreef het denk ik een beetje krom, maar automount is natuurlijk afgedekt via een fstab entry.

 

Wat ik bedoel is dat er geen manual mount meer meer op nfs share gedaan hoeft te worden.

fstab is het file wat alle 'auto' mounts binnen linux regelt, dus mounts van drives naar folders zonder tussenkomst naar de locatie (folder) die ik heb opgegeven.

 

Herstarten van de box moet dan wel na aanpassen van deze fstab, maar ik had natuurlijk ook gewoon mount -a kunnen aanroepen.

Heb hier nu een two way nfs mount.

 

1. Video folder vanuit de VU naar de linux kast ( VU als NFS server - linux kast als client)

2. Mijn verzameling video's op een HD in mijn Linux kast. ( Linux kast als NFS server - VU als client )

 

Eenvoudig maar degelijke koppeling tussen twee toestellen naar mijn mening.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...