Ga naar inhoud


PS3 Media Server en VU+ Duo client


donpedro

Aanbevolen berichten

yep.

ik heb overigens autofs uitgehevelt...

/etc/auto.master

#/autofs /etc/auto.hotplug hekje ervoor

maar dat zul je ook eerst testen voordat we andere aankoppelingen niet meer kunnen maken

 

als je een mount in telnet als commando geeft

zie je naast de fstab gemounte mappen ook een automount.pid < die wil ik zelf liever niet, dus #/autofs /etc/auto.hotplug

 

kan je gewoon uitproberen.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb nog wel een probleempje, als de server niet te mounten is, loopt de ontvanger vast.

Ten eerste als ik bijvoorbeeld de folder waar ik naartoe mount selecteer, of het herstarten blijft steken op op het herstart scherm.

Heb dus hierdoor al een aantal hard resets moeten doen, power down => power up om hem weer te laten spelen.

De mount bij het booten en umount bij shutdown houden blijkbaar geen rekening met mounts die er niet zijn.

Bij een normale linux omgeving heb ik dat nog nooit meegemaakt.

 

Blijkbaar is de linux versie op de VU minder 'advanced' dan dat ik normaal gewoon ben.

Heb het voor nu even ongedaan gemaakt.

 

Moet denk ik even uitzoeken wat ik bij een nfs mount binnen fstab mee moet geven om bovenstaande te voorkomen.

 

Ga inderdaad ook eens kijken of ik het kan regelen binnen autofs door wat aan te passen in auto.master en een verwijzing te maken voor deze mount.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

de fstab mod methode kun je enkel toepassen als die server beschikbaar is 24/7

 

dat is mijn stelling sinds ik hem prefereer

 

de manpages inzake NFS mounten en de opties / variabelen zijn bekend

misschien moet je eens kijken naar nfsvers=3

 

de NFS client in de VU+ doet wat ik wil (mede wegens de negatiate en de NAS die nooit uitgaat)

-fixed IP

-hosts invullen

-workgroup

-tcp

 

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, het werkt naar behoren.

 

Hier even een korte beschrijving van hoe ik het gedaan heb.

 

Op mijn linux machine voor NFS de export opgezet.

 

Hierna op de Vu het auto.master file in de folder /etc als volgt aangepast;

#
# $Id: auto.master,v 1.4 2005/01/04 14:36:54 raven Exp $
#
# Sample auto.master file
# This is an automounter map and it has the following format
# key [ -mount-options-separated-by-comma ] location
# For details of the format look at autofs(5).
#/smb /etc/auto.smb
#/net /etc/auto.net
/autofs /etc/auto.hotplug
/media/net  /etc/auto.network
/media/nfs  /etc/auto.nfs --timeout 15

Hierna het file auto.nfs aangemaakt in de folder /etc met daarin;

mymovies -nfsvers=3,bg,soft,timeo=15,intr,nosuid,retrans=1,retry=0 192.168.1.102:/media/mv/allmovies

 

Met deze settings start de VU zowel op als de server up of down is en hij slaat niet vast als de server in de tussentijd down is gegaan.

 

Hoop dat deze info iemand in de toekomst ook kan helpen om iets soortgelijks opte zetten.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is heel zeker een prachtige bijdrage die anderen helpt en dus dank voor de bijdrage en oplossing.

 

het is verschillend op NAS of Linux PC en vooral op linux receiver wegens het beperkte busybox

maar iemand die jou voorbeeld volgt zal veel pelzier hebben aan de mount methode auto.nfs .

ciao

 

typfouten

aangepast door Tonskidutch

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje uitleg van wat wat is binnen auto.master file:

/media/nfs  /etc/auto.nfs --timeout 15

/media/nfs => moeten bestaande folders zijn op de client, in mijn geval de VU Duo ( standaard aanwezig ).

auto.nfs => een textfile wat je aan moet maken in de folder /etc.

NOTE: De extensie die ik heb gekozen is .nfs, maar zou ook .bla kunnen zijn, als je maar zorgt dat de bestandsnaam overeenkomt.

--timeout 15 => Tijd waarna hij op moet geven om deze mount voorelkaar te krijgen, in dit geval 15 seconden.

 

auto.nfs file

mymovies -nfsvers=3,bg,soft,timeo=15,intr,nosuid,retrans=1,retry=0 192.168.1.102:/media/mv/allmovies

mymovies => file dat aangemaakt gaat worden waar de uiteindelijke mout op plaats gaat vinden.

In mijn voorbeeld zullen dus de uiteindelijke file zichtbaar zijn onder /media/nfs/mymovies folder.

nfsvers=3 => Welke versie nfs willen we gaan gebruiken, als deze niet is meegegeven, dan zou de kernel de hoogste versie automatisch moeten kiezen.

bg => Een Back Ground process.

soft => Niet wachten totdat de server weer online komt, maar een error afgeven.

timeo=15 => Werkt samen met de 'soft' optie waarbij dan ook een timeout kan worden opgegeven waarna hij moet opgeven ( 15 seconden in dit geval ).

intr => NFS aanvragen mogen worden onderbroken (Interrupted).

nosuid => Voorkomt dat de gebruiker een hoger gebruikers level kan of mag gebruiken op de share ( bijvoorbeeld root rechten o.i.d.).

retrans => Als er packets verloren zijn gegaan eventueel hoe vaak een korte timeout mag voorkomen om het packet data alsnog de deur uit te krijgen.

retry => Hoeveel minuten mag er tussen mounts van een NFS filesysteem mag zitten.

192.168.1.102:/media/mv/allmovies => De share vanuit mijn linuxbox die ik heb opgegeven in mijn export.

 

Heb wel het idee dat er een aantal 'overbodige' opties tussen zitten, maar zal binnenkort er eens aan gaan sleutelen om te kijken wanneer de zaak weer 'spaak loopt'.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

normaal spreken NFS server en Client middels autonegotiation af welke de beste instellingen zijn, indien ook compatibel.

nfsvers=3 kan echter bij oudere Clients helpen

nosuid kan echter wel een probleem geven > als je een media bestand in de vrijgegeven map zet welke inderdaad van een superuser komt zou het wel eens kunnen zijn dat die niet afspeelbaar is (doe ik dus niet, nfs is op ip gebaseerd en als het effe kan niet op users)

ik heb gemerkt dat enkel TCP toevoegen (bij mijn netje) dan een hogere throughput heeft bij NFS mounts

 

ga het ook eens zo opzetten zoals je beschreven hebt, lijkt me een welkome aanvulling van die mount methodieken.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...