Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op een Coolstream ontvanger oscam ingesteld als client naar een ET9000 met cccam als server.

Op de Coolstream heb ik problemen: met een card beeld op alle kanalen, maar via de cccam niet op alle zenders (die bij de kaart horen) beeld. Bijvoorbeeld wel Ned 1,2,3,HD maar niet op RTL4,5 SBS6 SD.

Wat staat er mogelijk verkeerd in Oscam?

Geplaatst: (aangepast)

Als ik update tot 8129 dan werken alle kanalen wel met de card maar geen van allen via de cccam server.

Met 6605 doen veel zenders het wel via de cccam server maar bijv. RTL4 SD niet.

Trouwens met de nieuwste 8142 hetzelfde probleem.

Het lijkt er op dat de Coolstream als maar om de card blijft vragen en niet verder kijkt naar meer mogelijkheden dus de cccam server

aangepast door tracker
Geplaatst:

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Na het wisselen tussen een aantal versies van Oscam, heb ik de webif opgestart om oscam te loggen. (verwachtte daarover vragen over dit item).

In de log zag ik dat er een error was richting de cccam server. Via het menu online de verschillende files nagelopen en toen bleek dat er geen gebruiker stond ingevuld.

Na correctie doet de ontvanger het weer gewoon via de cccam server.

Het komt waarschijnlijk doordat ik de oscam files met een gewoon tekstprogramma heb gecorrigeerd. Het ziet er dan wel netjes en goed uit maar waarschijnlijk zijn er toch een aantal "onzichtbare" tekens die dan missen. Nu via de online oscam monitor gecorrigeerd en werkend ongeacht de Oscam versie. (heb nu 8142).

Zie in de log file wel dat bij het overschakelen er tot wel 5-6 pids gezocht worden via dvbapi en dus duurt het overschakelen best wel even.

Hoe kun je dit versnellen? Wat kan je dan opnemen in de dvbapi om het zoeken naar meerdere pids te stoppen en rechtstreeks de goede te pakken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...