Wageningen1911 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Kan iemand mij vertellen en of uitleggen of het mogelijk is om mijn Dreambox 500C dmv DVI op mijn Laptop met HDMI aan te sluiten. Ik wil graag mijn box gebruiken om tv te kijken op mijn laptop. Alvast Hartelijk Dank
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 als dat hdmi in is zou dat kunnen maar het gaat nog makkelijker met VLC.exe installeren met firefox plugin ip-adres oproepen in de webbrowser en in het zender overzicht op het TV icoontje klikken dan opent VLC met de stream (ook beeldvullend) ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
theboyk Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Zal ik je even uit de droom helpen? De DM500C heeft alleen scart en tulp stekkers. Dus over DVI en HDMI hoeven we niet verder te gaan.
Wageningen1911 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Zal ik je even uit de droom helpen? De DM500C heeft alleen scart en tulp stekkers. Dus over DVI en HDMI hoeven we niet verder te gaan. Foutje van mijn kant. Het is de DM800C Ik heb de HDMI kabel in mijn laptop gedaan maar krijg geen beeld. Zijn er nog meer stappen die ik moet nemen??
mobieltje Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 Ik heb de HDMI kabel in mijn laptop gedaan maar krijg geen beeld. Zijn er nog meer stappen die ik moet nemen?? Er bestaat ook nog zoiets als gebruiksaanwijzingen van je apparaten. Nee natuurlijk werkt dat niet, een laptop heeft alleen maar een HDMI of DVI signaal UITGANG, om een extra beeldscherm aan te sluiten op je laptop. Grts.
Wageningen1911 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Dat gaat niet werken, doe het gewoon via je netwerk zoals Tonskidutch al verwoorde, niks geen gedoe met kabels omzetten of het ontbreken van hdmi aansluitingen. Wil je het nog mooier installeer dan DreamstreamE2 op je laptop die heeft ook VLC ingebouwd en levert een prachtig HD plaatje op en je kunt nog zappen ook. Is ook een optie. Moet ik dan nog poorten ed open zetten. Ik krijg namelijk de melding. The connection to https://192.168.1.15:443 could not be established. Error reason: couldn't connect to host.
Tonskidutch Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 (aangepast) je hoeft helemaal geen poorten in een intern netwerk te openen... die zijn onderling allemaal open (jij bedoeld iets wat van buiten naar binnen mag <> ik bedoel iets van binnen naar een andere van binnen "het thuisnetwerk" mag ) als je de https gebruikt kan dat ook niet werken enkel het adres in de webbrowser dus 192.168.1.15 niks meer niks minder dan opent het webinterface vraagt ie dan toch om login en paswoord dan heb je de poort in de dreambox beveiligd en moet je die gebruiken. normaal heeft dat beveiligen geen zin in een thuisnetwerk "behalve als je de kiddies wilt blokken" ciao 24 januari 2013 aangepast door Tonskidutch Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Wageningen1911 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 je hoeft helemaal geen poorten in een intern netwerk te openen... die zijn onderling allemaal open (jij bedoeld iets wat van buiten naar binnen mag <> ik bedoel iets van binnen naar een andere van binnen "het thuisnetwerk" mag ) als je de https gebruikt kan dat ook niet werken enkel het adres in de webbrowser dus 192.168.1.15 niks meer niks minder dan opent het webinterface vraagt ie dan toch om login en paswoord dan heb je de poort in de dreambox beveiligd en moet je die gebruiken. normaal heeft dat beveiligen geen zin in een thuisnetwerk "behalve als je de kiddies wilt blokken" ciao Ik denk dat ik het verkeerd uitleg Met DreamstreamE2 krijg ik de melding The connection to https://192.168.1.15:443 could not be established. Error reason: couldn't connect to host. Als ik het via de web browser en VLC doe heb ik heel erg blokkerig beeld. Als webrowser gebruik ik firefox
Wageningen1911 Geplaatst: 26 januari 2013 Auteur Geplaatst: 26 januari 2013 Ik denk dat ik het verkeerd uitleg Met DreamstreamE2 krijg ik de melding The connection to https://192.168.1.15:443 could not be established. Error reason: couldn't connect to host. Als ik het via de web browser en VLC doe heb ik heel erg blokkerig beeld. Als webrowser gebruik ik firefox Yes heb het nu werkend. Alleen mis ik nu ondertiteling bij oa. CBS Reality Disc. Investigation Weet iemand hoe ik dat werkend kan krijgen Thanks
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 dergelijke foutmeldingen hebben meestal te maken met de veel te agressieve firewall in windows (soms zelfs een windows eigen en een extra firewall) de ondertitels moet in VLC apart ingeschakeld worden (ben wel even kwijt hoe je dat doet, sorry) ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Wageningen1911 Geplaatst: 26 januari 2013 Auteur Geplaatst: 26 januari 2013 dergelijke foutmeldingen hebben meestal te maken met de veel te agressieve firewall in windows (soms zelfs een windows eigen en een extra firewall) de ondertitels moet in VLC apart ingeschakeld worden (ben wel even kwijt hoe je dat doet, sorry) ciao Probeer nu een voetbalwedstrijd te kijken. Maar is helaas niet te volgen. Steeds stilstaand en schokkerig beeld. Tevens zie je allemaal strepen over het scherm
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 je weet op de dm500c heb je enkel een tuner? je weet ook het is geen HD box? zodra je een stream initieert per webinterface gebruik je dus die éne tuner dan is de dm500c in standby en kijkt niemand anders tv ? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Wageningen1911 Geplaatst: 27 januari 2013 Auteur Geplaatst: 27 januari 2013 je weet op de dm500c heb je enkel een tuner? je weet ook het is geen HD box? zodra je een stream initieert per webinterface gebruik je dus die éne tuner dan is de dm500c in standby en kijkt niemand anders tv ? ciao Niet goed gelezen Tonskidutch Het is een DM 800C (Had ik al verteld) En ja hij heeft 1 tuner. Deze gebruik alleen om te streamen. En het wel degelijk HD
jima3 Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 En je probeert draadloos te streamen zeker ? Blijft het beeld ook schokken als je het bekabeld doet of draadloos een niet hd kanaal ?
Wageningen1911 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 En je probeert draadloos te streamen zeker ? Blijft het beeld ook schokken als je het bekabeld doet of draadloos een niet hd kanaal ? Heb zowel draadloos als bedraad geprobeerd. Het is vooral als het beeld snel is. Bijvoorbeeld bij voetballen. Het maakt niet veel uit of het HD is of gewoon
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen