Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vier stuks lnb’s sluit je aan op de committed 4/1 switch Spaun SAR 411 F WSG, zie:

http://www.spaun.de/pdf/flash/15/de/#/64

Voor 12 lnb’s heb je dus 3 van deze 4/1 switches nodig.

De drie uitgangen van de Spaun SAR 411 F WSG sluit je aan op de ingangen van de uncommitted switch Spaun SUR 420 WSG, zie: http://www.spaun.de/pdf/flash/15/de/#/62

Opm. WSG staat voor wetterschutzgehäuse ofwel weerbestendige beschermkap.

Zie de bijlage.

post-60869-0-17863500-1358967462_thumb.png

Geplaatst:

beste Maja,

wat wil je in gods naam allemaal ontvangen....

of is het een hobby van jou????

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

@ sprietje

Dus het geeft geen 12/1 of 10/1 of desnoods 8/1 switch.

@ henkie73

Meer als 25 jaar heb ik dit als hobby maar in het analoge tijdperk was alles veel spannender.

Geplaatst:

ja die tijd ken ik ook nog, maar ik ben er een heletijd tussen uit geweest.

mijn tijd was nog in de tijd van D2MAC....

succes met je hobby.

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

Beste maja

Ik begrijp je vraag even niet.

De afbeelding geeft de mogelijkheid om 16 lnb’s aan te sluiten. Jij zegt er maar 12 nodig te hebben. Dan kun je dus één 4/1 committed-switch weglaten, vandaar dat ik schreef drie stuks.

Of bedoel je wat anders?

Geplaatst:

Beste maja

Als je een stuk goedkoper uit wilt zijn, kun je ook de EMP S16/1PCP-W3 nemen, zie:

http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=20&id=284

Deze geeft iets meer verlies. Volgens EMP gemiddeld 5dB. De Spaun opstelling geeft maximaal 4,5dB. Het verschil is dus niet zo groot en de EMP komt ook zeer goed uit de Digital Fernsehen-test. Je kunt op die EMP ook nog een digitenne-antenne aansluiten of het kabelsignaal.

Geplaatst:

Hier op de site wordt geschreven dat Spaun een stuk beter is. Ik denk informeer eens even. Maar nu zie ik dat het niet het geval is. Ik heb een EMP centauri voor 16 satellieten en een voor 4 satellieten. Ik kan dus gewoon wat ik heb handhaven. Deze heb ik ongeveer 2 jaar in gebruik en ze schakelen snel en goed.

Bedankt voor de inlichtingen.

Geplaatst:

Beste maja

Spaun en Triax zijn inderdaad de beste diseqc-switches die er zijn met de minste verliezen en de beste isolatie maar de verschillen zijn wel per type anders. Problemen met schakelen doet zich hoofdzakelijk met goedkope schakelaars voor maar ik heb nooit beweert dat EMP niet goed zou schakelen. Als je die EMP-switch al hebt, zou ik die zeker gebruiken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen