maja Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Ik zou graag weten welke spaun switches 1.1 disecq ik nodig heb voor 12 lnb's en 1.0 disecq 4 lnb's op T90
Sprietje Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Vier stuks lnb’s sluit je aan op de committed 4/1 switch Spaun SAR 411 F WSG, zie: http://www.spaun.de/pdf/flash/15/de/#/64 Voor 12 lnb’s heb je dus 3 van deze 4/1 switches nodig. De drie uitgangen van de Spaun SAR 411 F WSG sluit je aan op de ingangen van de uncommitted switch Spaun SUR 420 WSG, zie: http://www.spaun.de/pdf/flash/15/de/#/62 Opm. WSG staat voor wetterschutzgehäuse ofwel weerbestendige beschermkap. Zie de bijlage.
henkie73 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 beste Maja, wat wil je in gods naam allemaal ontvangen.... of is het een hobby van jou???? gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
maja Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Geplaatst: 23 januari 2013 @ sprietje Dus het geeft geen 12/1 of 10/1 of desnoods 8/1 switch. @ henkie73 Meer als 25 jaar heb ik dit als hobby maar in het analoge tijdperk was alles veel spannender.
henkie73 Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 ja die tijd ken ik ook nog, maar ik ben er een heletijd tussen uit geweest. mijn tijd was nog in de tijd van D2MAC.... succes met je hobby. gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Sprietje Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Beste maja Ik begrijp je vraag even niet. De afbeelding geeft de mogelijkheid om 16 lnb’s aan te sluiten. Jij zegt er maar 12 nodig te hebben. Dan kun je dus één 4/1 committed-switch weglaten, vandaar dat ik schreef drie stuks. Of bedoel je wat anders?
Sprietje Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Beste maja Als je een stuk goedkoper uit wilt zijn, kun je ook de EMP S16/1PCP-W3 nemen, zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=20&id=284 Deze geeft iets meer verlies. Volgens EMP gemiddeld 5dB. De Spaun opstelling geeft maximaal 4,5dB. Het verschil is dus niet zo groot en de EMP komt ook zeer goed uit de Digital Fernsehen-test. Je kunt op die EMP ook nog een digitenne-antenne aansluiten of het kabelsignaal.
maja Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Hier op de site wordt geschreven dat Spaun een stuk beter is. Ik denk informeer eens even. Maar nu zie ik dat het niet het geval is. Ik heb een EMP centauri voor 16 satellieten en een voor 4 satellieten. Ik kan dus gewoon wat ik heb handhaven. Deze heb ik ongeveer 2 jaar in gebruik en ze schakelen snel en goed. Bedankt voor de inlichtingen.
Sprietje Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 Beste maja Spaun en Triax zijn inderdaad de beste diseqc-switches die er zijn met de minste verliezen en de beste isolatie maar de verschillen zijn wel per type anders. Problemen met schakelen doet zich hoofdzakelijk met goedkope schakelaars voor maar ik heb nooit beweert dat EMP niet goed zou schakelen. Als je die EMP-switch al hebt, zou ik die zeker gebruiken.
Gerard 76 Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 Hier ook 2 EMP 8/1 switches die het uitstekend doen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen