Ga naar inhoud

VU+ Duo Wlan probleem (aan/uit/aan/uit/aan/uit/aan/uit....)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn VU+ duo heb ik een VTi image gezet. Werkt perfect en installatie ging perfect dankzij de uitstekende handleiding op dit forum, waarvoor dank!

Met de oude (standaard) software had ik via zo'n USB-wifi adapter probleemloos verbinding met mijn draadloze netwerk. Nadat Vti geïnstalleerd is heb ik wederom de USB-stick aangesloten en die wordt gewoon herkend. Daarna netwerk configureren. Fluitje van een cent, zou je zeggen. Ik ben redelijk goed thuis in deze materie.

Nadat alles geïnstalleerd is (dus ip-adressen / wachtwoord enz. enz.) netwerk gereset. Er wordt dan even (seconde of 30) verbinding gemaakt met mijn draadloze netwerk. Groene lamp op scherm dat er een verbinding is brandt dan ook. Maar dan valt de verbinding weg, waarna de verbinding na korte tijd weer hersteld wordt. En dan valt na 20 seconden de verbinding weer weg, waarna de verbinding na korte tijd weer hersteld wordt. En dat gaat maar door.

Ik krijg het niet werkend en ik weet even niet waar ik het moet zoeken. Iemand goede tips?

Geplaatst:

al eens een herstart stb gedaan via menu?

als je in telnet gaat en >dmesg< intypt krijg je een hoop data, waar eventueel tussen staat of de usb wlan stick errors geeft

en wat zegt :

root@BM750:~# >ethtool eth0<

in telnet?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Het probleem is opgelost. Nou ja, opgelost :grin:

Ik had een SSID waarin de karakters -= =- in voor kwamen. VTi lijkt daar niet mee te kunnen omgaan. Heb mijn SSID verandert in een SSID met uitsluitend cijfers en letters en nu werkt het perfect!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...