flieboe Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 Beste forumleden, Na de update in Open PLI van 23 januari, waarna mijn eigen indeling van de boeketten waren verdwenen, heb ik geprobeerd deze middels Dreambox Edit opnieuw in te laden in de ULTIMO. Dit lukt dus niet meer. Het vreemde is dat het wel lukt naar mijn DUO (deze heb ik nog niet voorzien van de laatste update). Ik heb hiervoor reeds in dit forum naar een oplossing proberen te zoeken, echter de voorgestelde oplossingen zijn voor mijn probleem nvt. Ik heb nu handmatig weer een eigen voorkeursboeket aangemaakt dat is echter, zoals bekend, nogal omslachtig. Nu kan ik natuurlijk weer gaan flashen...... Is er een oplossing voor dit probleem. Alle instellingen in Dreambox Edit staan goed (hetzelfde als het DUO profiel, muv het IPadress) Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird
flieboe Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Toevoeging van melding in DreamboxEDIT: Connecting to 192.168.1.12. Connected. Kan niet inloggen op de Dreambox. Controleer usernaam en password. Disconnecting. Disconnected. Ik heb in netwerkbeheer de gegevens gecontroleerd van zowel Ultimo en Duo, mbt wachtwoord en usernaam Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird
Tonskidutch Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 root paswoord gewijzigd? I Am Gone Love You JESTOFUNK
flieboe Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Ik heb niets gewijzigd in de netwerkprofielen van beide ontvangers. Bij beiden staat in de CIFS share Root, resp Gebruikersnaam "username" en Wachtwoord "password",. Zoals reeds vermeld, het inladen naar de DUO gaat wel. Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird
wolverine Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 het kan misschien iets triviaals zijn maar je hebt toch het ip adres van de ultimo gecheckt met hetgeen je ingevuld hebt in dreamboxedit? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
flieboe Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Het ip adres komt overeen, ik heb nog een rescan gedaan in de netwerkbrowser. Overigens geeft dreambox edit hierover een melding (zie bericht 2) Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird
Tonskidutch Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 ik zei reeds een root paswoord invoeren. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 overigens idem aan deze vraag... http://www.sat4all.com/forums/topic/330249-inloggen-met-putty-en-winscp/?do=findComment&comment=2134368 en in een enkel geval verbindt hij niet omdat de workgroup anders is in de VU+ als de PC die je gebruikt (zelf ervaren) doe je voordeel I Am Gone Love You JESTOFUNK
flieboe Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 Het probleem is opgelost door opnieuw te flashen. De goede raadgevingen ten spijt heb ik daartoe maar besloten. Er moet iets fout zijn gegaan met een update, omdat voordien alles heeft gewerkt. Zonder interventie van mij in het OS mbt, password, root of workgroup. In ieder geval bedankt voor jullie meedenken. Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird
Tonskidutch Geplaatst: 25 januari 2013 Geplaatst: 25 januari 2013 komt ook wel eens voor flashen is dan soms sneller succes I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen