wersitime Geplaatst: 29 januari 2013 Auteur Geplaatst: 29 januari 2013 PS. Nee de spanning haal ik niet van de tuner af. Ik moet dan telkens een stuk omlaag klauteren en weer terug. Dus dat deed ik niet, kan er iets kapot gaan?? Rebox RE4000, Visiosat, 4 lnb, Diseq Switch, CD Module
Sprietje Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 Ja, je kunt kortsluiting maken want er staat immers 12-19V voeding op de coaxkabel. De meeste tuners hebben daar wel een beveiliging voor maar voor de veiligheid van je tuner en de lnb is het verstandiger de stekker van de tuner uit het stopkontakt te halen als je de F-connectors los en vast schroeft.
wersitime Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Er zijn vorderingen. Na weer enige uren op het dak vertoeft te hebben begin ik te ontdekken wat er aan de hand is. In eerste instantie had ik de Alps Lnb vervangen door een andere Alps vanwege dat er niet veel ruimte was. Dat gaf geen resultaat dus ik dacht aan de Lnb kan het niet liggen. Uiteindelijk ook nog de coax kabel vervangen zonder resultaat. Nu heb ik de Alps nogmaals vervangen maar door een goedkope Lnb met een veel grotere kop. Ik had toen direct beeld maar het hield niet over, conclusie is dat de schotel toch goed stond uitgericht, daar twijfelde ik steeds meer aan. Maar omdat ik nu een signaalbalk had kon ik de schotel en Lnb finetunen. Hiervoor heb ik de hele set in het dakraam gezet en het weer werkte mee. Het ging steeds beter maar het signaal blijft zwak. Toen heb ik de gehele schotel eens flink met zeep gewassen en de mos er af gehaald, weer een beetje signaal meer, maar nog steeds niet genoeg. Momenteel werken alle satellieten cq. zenders weer. Alleen de regionale zenders doen helemaal niets. Blijkbaar stralen deze een zwakker signaal uit. In het verleden vielen deze ook al veel eerder weg. Mijn conclusie: Blijkbaar is mijn schotel (8 jaar oud) aan het verouderen en loopt de gevoeligheid terug, of is dat een rare gedachte. Ik kan nu niets meer verzinnen want alles is vervangen op de schotel na. Dit is een kunststof schotel en ik vindt hem er nogal broos uitzien. Wanneer je het oppervlak nat maakt trekt het water in het plastic, lijkt me niet goed. Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de tips. Hopelijk weet iemand nog een oplossing voor mijn ongevoelige schotel, als dat het probleem is tenminste. Groeten, Henny Rebox RE4000, Visiosat, 4 lnb, Diseq Switch, CD Module
wersitime Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Nog even een overzichtje hoe de Lnb's er nu opzitten. De kleine Alps is Astra3. Rebox RE4000, Visiosat, 4 lnb, Diseq Switch, CD Module
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Beste wersitime Je schrijft: “Ik had toen direct beeld maar het hield niet over, conclusie is dat de schotel toch goed stond uitgericht, daar twijfelde ik steeds meer aan.” Nee, dit is een verkeerde conclusie. Een normale lnb met een kop van 60mm heeft als het ware een trechter. Ook als de schotel niet helemaal goed is uitgericht en de signalen dus niet precies voor de lnb gefocusd worden, vang je met de trechter de signalen toch nog op die met een smalle lnb er grotendeels aan voorbij gaan. Tja, en mos op je schotel is inderdaad niet bevorderlijk voor een goede ontvangst net zo min als sneeuw. Het is inderdaad niet goed als het polyester poreus is geworden want dan worden de signalen niet alleen gereflecteerd door het gaas dat in de schotel zit maar ook door het vocht wat in de porieën zit. Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als je de schotel een keer zou spuiten als hij gortdroog is. Dit mag geen lak zijn met metaalhoudende deeltjes dus zeker geen aluminium spuitlak of iets dergelijks. Doe het niet met de kwast of roller, dat is niet glad genoeg en het komt er te dik op te zitten. Neem gewoon een spuitbusje.
wersitime Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Dat je een schotel kunt spuiten wist ik niet maar is een idee. Ik heb nog een bus blanke spuitlak staan voor buiten gebruik. Bedankt voor de tip. Rebox RE4000, Visiosat, 4 lnb, Diseq Switch, CD Module
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Wacht dan wel even totdat de zon en de wind de schotel absoluut goed droog heeft gemaakt want als er nog vocht in de poriën zit is dat slecht voor de reflectie maar tevens wordt de lak er dan door het verdampende vocht in de poriën zo vanaf gedrukt.
wersitime Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Ik wacht wel tot het voorjaar , heb afgelopen dagen genoeg in de regen moeten werken op het dak. Rebox RE4000, Visiosat, 4 lnb, Diseq Switch, CD Module
Moderator ceesv Geplaatst: 30 januari 2013 Moderator Geplaatst: 30 januari 2013 Misschien is een nieuwe schotel na 8 jaar een eenvoudigere oplossing. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
wersitime Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 (aangepast) Nou ja ik vraag me wel af of de levensduur in dit geval wel erg kort is, een schotel zou toch langer mee moeten kunnen. En spuiten kost nog geen 2 euro (Action). Een nieuwe Visiosat kost ruim 100 euro.. 30 januari 2013 aangepast door wersitime Rebox RE4000, Visiosat, 4 lnb, Diseq Switch, CD Module
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Tja, een polyester schotel wordt meestal als een zeer degelijke schotel beschouwd maar ik heb al langer mijn twijfels over die degelijkheid. Er wordt vaker over geklaagd dat een polyester schotel op den duur poreus gaat worden en omdat polyester schotels behoorlijk prijzig zijn in aanschaf vraag ik me ook af of die extra investering wel goede investering is. Een aluminium schotel gaat volgens mij veel langer mee. Ik denk dat polyester wel een goede investering is als je aan de boulevard aan zee woont omdat die niet kan roesten en stevig genoeg is om de harde wind vanuit zee te verdragen.
blackeyes Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 een nieuwe triax 88 cm met een multirail koop je nu voor 5 tientjes daar zou ik voor gaan spuiten is ook maar een jaar goed en dan zit je weer met het probleem vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen