Ga naar inhoud


Spektakulair: Austin Martin zet de Vanquish boven op de Burj Al Arab !


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Dit is best wel spektakulair.

Austin Martin zet hun vlaggenschip auto, de Vanquish, op het helipad van het beroemde Burj Al Arab, 7 sterren hotel.

Dit vanwege het 100 jarig bestaan van Austin Martin en het openen van hun nieuwe filiaal in Dubai.

De kosten hiervoor waren AED 700.000 waarvan AED 367.000 alleen aan de verzekering van deze stunt opgingen.

Het landen met een helicopter op de helipad van het Burj Al Arab geldt onder de helicopterpiloten als extreem moeilijk vanwege de sterke winden die op die hoogte aan de Gulf heersen, laat staan als je nog een wagen met een gewicht van 1.750 kg onderaan je helicopter hebt hangen.

Voor de stunt zijn 3 helicopters gebruikt, één voor het tansport van de wagen en 2 voor de video-opnamen.

Het zijn indrukwekkende, spektakulaire beelden. Alleen jammer dat het filmpje grottenslecht ge-edit is.

 

http://www.youtube.com/watch?v=N_CbeNuTtPE

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk filmpje, van wie is de onderliggende muziek?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk filmpje, van wie is de onderliggende muziek?

 

Ik weet het al, Epic Score, stond op You-tube.

Blijkbaar kun je ook het originele filmpje zien op de Aston-site.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Geweldig, staat dat ding op je dak, kan je er geen meter mee rijden :grin:

 

Alles is in Dubai volstrekt over de top. Ik ben er in 2012 10 dagen geweest en de zonen van de olieboeren (oud geld) staan om 14.00uur op, laten zich even wassen en masseren en rijden de rest van de dag/avond in het duurste spul rondjes langs de boulevard (Jumeirah Palm) met de armen uit het raam, bij 45 graden terwijl er een airco in die bakken zit ;)

 

Raar volk die Dubainezen :)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je hier op afgelopen woensdagavond moeten zijn. Het was hier namelijk een lang weekend (verjaardag van de profeet Mohammed)..kwamen ze van alle andere Emiraten hier naar toe om hun auto´s te laten zien op de boulevard in JBR. Ik was er met mijn vriendin nog om 03:00 ´s ochtens na een gezellig avondje uit...het zat helemaal dicht dicht daar. Geen doorkomen meer aan. Het stond helemaal vast. En auto´s...ik wist niet eens dat er zulke bakken bestonden. Maar 90% was niet uit Dubai.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het blijft jammer dat die olie nou net in het verkeerde deel van de wereld omhoog komt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach...ook al was de olie in Nederland uit de grond gespoten was de benzine, diesel, stookolie, etc. geen cent goedkoper geweest. Kijk maar naar het aardgas.

De regering had wel weer wat verzonnen om het toch duur te maken. :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh vast wel. Alleen zouden we van de opbrengsten wel meer zinnige dingen gedaan hebben. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat er vanuit die contreien belangrijke wetenschappelijke ontdekkingen gemeld zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...