Ga naar inhoud

Wat moet ik van CCCam etc. terugkopieren na een reinstall?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Afgelopen week crashte mijn ET-9500 een aantal keer na het willen gebruiken van de Uitzend Gemist app. Na 2x proberen wilde het apparaat helemaal niet meer doorstarten, waarna ik maar besloten heb om hem te flashen.

Gelukkig kon ik wel nog even via FTP alle bestanden naar mijn PC kopieren, zodat ik achteraf "Snel" weer up en running zou zijn.

Nu heeft iemand dat apparaat een tijd geleden voor me ingesteld, en zou ik het liefst niet weer die persoon moeten betalen om dat opnieuw te doen.

Het lijkt mij immers maar een gevalletje van wat bestanden/configs op de goede plek terug zetten.

Nu heb ik dus:

Cable.xml in de /tuxbox geplaatst;

CCCam.config in de /etc folder geplaatst.

Favorieten ook weer op de oude locatie teruggeplaatst.

Maar zit mijn ontvanger te zeuren dat er iets mis is met de Tuner configuratie. Daardoor zie ik in plaats van de zender-naam, overal <NA> staan en werkt het dus niet.

Kan iemand me misschien zeggen wat ik naar welke folder moet terugkopieren om de boel weer in orde te krijgen? Ik heb overigens het idee dat de flash-disk van de Xtrend niet helemaal opgeschoont is tijdens het flashen. CCCam files stonden nog in de /etc/ map zonder dat ik het geinstalleerd heb via menu/applicaties.

Iemand?

Geplaatst:

Stop daar nou maar gauw mee. Dat heeft geen zin. Om de box goed te laten functioneren, moet je installeren en niet kopiëren.

Pak een schone stick en haal de laatste OpenPli 3.0 (van vandaag) op, heb je gelijk de goede kernel te pakken.

Laat hem flashen en volg de instructie op het scherm van de installatie wizard. Dan komt de het in de juiste volgorde goed geïnstalleerd terecht.

Laad de plugins die wilt hebben erin en vergeet niet de fullback mee te installeren, die zal je vaker nodig hebben dan je lief is.

Het is echt niet nodig om een al dan niet betaalde kracht dit werk te laten doen. Je kunt het goed zelf.

Geplaatst:

Oke nou, ik wil dus de oude zender layout behouden. Volgens mij zit dat in cable.xml ? Daarnaast is de config van cccam bij mij behoorlijk aangepast, eigenlijk zijn er maar 2 regels in mijn config vergeleken met de tig- regels die er in de default staan.

Geplaatst: (aangepast)

Autobackup plugin instaleren, daarin autoinstall aanzetten en na een schone flasch wordt automatisch je settings, instellingen etc teruggezet en je plugins nieuw geinstalleerd (als het plugins zijn die ook van de Pli feed kwamen)

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Ah ik ben er achter ... na het installeren van cccam, moest ik dus mijn eigen config erop zetten en dan nog scannen op kanalen. Daarna m'n eigen bouquets weer erop gezet en hij doet het weer :-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...