Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals de titel al aangeeft, avast heeft een rootkit gevonden: svc: MpKsl7cc55f1e.sys op mijn laptop met Vista Home Premium SP2, heb me rot gegogeld, maar dat levert niets op, kan iemand hier iets zinnigs over zeggen.

Avast adviseert verwijderen, maar wellicht is het een false positive....

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

Over een rootkit moet je niet te licht denken. Kwaadwillenden kunnen dan volledig toegang tot je computer hebben zonder dat je direct iets merkt. Hier meer info en ook een speciale rootkit scanner http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/paginas/article.aspx?cbcid=71

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Kijk eens of Avast het bestand in quarantaine kan zetten. Of verplaats het bestand eens. Dat zal wel niet lukken als hij in gebruik is.

Je kan ook even de eigenschappen van het bestand bekijken.

Verder vind ik de melding van Avast erg mager.

Verder zou ik nog een paar andere rootkit scanners proberen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst: (aangepast)

avast heeft alleen de keuze Verwijderen of Negeren

zoekopdracht met de naam van de rootkit levert ook niets op.

en handmatig zoeken pffff daar is geen beginnen aan

heb geprobeerd rootkit revealer te installeren maar dat lukt niet...is blijkbaar niet geschikt voor vista..

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

Nee da's niet zo gek. RootkitRevealer dateert van 2006 is alleen geschikt voor XP en is dus al zo'n 7 jaar dood.

Ik kom zo hier en daar de volgende tips tegen:

http://support.kaspersky.com/5350

http://www.gmer.net/

Gebruik op eigen risico uiteraard.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Kwalijke zaak dat ze zo'n oude scanner aanbieden :mad:

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

@Wanderer

Heb je die outputfile goed bekeken?

Je kan ook nog Malware Bytes proberen zoals beschreven in de link die ik eerder noemde.

Geplaatst:

mmmm ik heb die scan ook even laten lopen en bij tabblad rootkit staat een hele lijst......moest zelfs naar beneden scrollen. Er staan echter allemaal 'bekende'dingen in van outlook, office, drivers etc. Ik kom geen vreemde dingen tegen.

Moet ik de computer laten fixen dan ?

heb avast de rootkit laten verwijderen, daarna kwam avast met advies voor een opstartscan, heb deze ook uit laten voeren maar niets gevonden...vreemd..zal MB er ook nog eens op los laten.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

• 3 weken later...

Die Avast zal een deel van sommige bedreigingen niet eens zien,laatstaan dat hij ze kan verwijderen ,probeer het eens met AVG,en laat die de gehele computer eens scannen.

Met AVG kun je ook zien wat voor een soort bedreiging er is geconstateerd ,zeer uitgebreid,en je kunt het rapport evt ook opslaan.

aangepast door columbo
Geplaatst:

De meeste rootkits worden niet door standaard virusscanners gevonden. Ze nemen vitale delen van het OS over om detectie te voorkomen. Er zijn speciale rootkit scanners zoals TDSSKiller of aswMBR.exe 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen