Ga naar inhoud


Schotel vervangen slecht beeld


qompaqniet

Aanbevolen berichten

Sinds begin december slechte ontvangst van de HD-kanalen.

Trachte de uitlijning van de schotel te kontroleren echter schotel viel uitelkaar.

 

Andere schotel overgenomen van kennis. Triax 78.

Deze op de zelfde manier gemonteerd, Ontvangs is nog steeds slecht.

 

Wat ik ook probeer,

Duo LNB op 19.2 azimut 106.1 elevatie 29.2

of

Duo LNB op 23.1 azimut 155.1 elevatie 28.1

het resultaat is slecht.

Philips/Pace ontvangen signaal sterkte +/- 70 % kwaliteit 50 %

 

gebruik duo LNB Denson Astra Qaud LNB model DL8-Q

 

Wie heeft oplossing,

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij zou je een Triax 78 moeten voldoen voor een duo-lnb.

Heb je de duo-versie voor de 60cm of 80 cm schotel? Je hebt nu een 80cm schotel.

 

Heb je de hals van de lnb halverwege in de houder? Dat kan een beetje opleveren.

Welke hals heb je in de houder? Die voor Astra 3 (23,5) of die voor Astra 1 (19.2)?

 

Raadzaam is die voor Astra 3 (23,5) in de houder te doen, en de lnb aan de westzijde van de schotelarm naar boven te kantelen tot je het beste signaal hebt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt weinig uit.

Op dit moment de eerste optie, dat betekend dat 19.2 in de houder zit als ik in de schotel kijk de linker kant (west) hoger staat.

zit vast in het midden.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege de Nederlandse HD-zenders zou ik de hals van 23,5 in de houder doen, zodat die in het brandpunt staat.

Astra 1 blijft sowieso sterk genoeg, ook staat die niet helemaal in het brandpunt. Astra 3 is duidelijk zwakker en door die in de houder te doen, heb je maximaal signaal en regenreserve..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste qompaqniet

De duo-lnb die jij hebt is voor een 80-85cm-schotel. Jij hebt een 70cm-schotel (je moet de breedte meten). Daarom pas de duo-lnb niet optimaal en moet je de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten. De kop van de Astra 19,2 hangt er dan rechts omlaag naast als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Met deze kwalitatief goede duo-lnb moet je beide satellieten beter kunnen ontvangen dus de schotel beter uitrichten.

En beste Eduard07

Als je de kop van de Astra 23,5 in de klem hebt staan, dan zit de kop van de Astra 19,2 aan de oostzijde en niet aan de westzijde en moet lager staan i.p.v. hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En beste Eduard07

Als je de kop van de Astra 23,5 in de klem hebt staan, dan zit de kop van de Astra 19,2 aan de oostzijde en niet aan de westzijde en moet lager staan i.p.v. hoger.

Je hebt helemaal gelijk!

(Gelukkig doe ik het wel steeds goed. ;) )

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren dank voor de reacties.

Helaas morgen niet, het is nu te donker, maar zondag ga ik de boel ombouwen en nog een keertje uitlijnen.

Omdat de LNB voor een 80-88 cm schotel is moet ik deze dan monteren tegen de kop of tegen het huis in de klem, hebben jullie een idee.

Ik zag het dus goed, de 19.2 poot zit aan de oostkant en moet lager hangen. hoek ongeveer 11 graden.

nogmaals dank voor de reactie ik laat maandag het resultaat weten, en als het lukt inclusief fototje.

aangepast door qompaqniet

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste qompaqniet

Gewoon beginnen halverwege de kop en het huis en 11 graden schuin.

Denson maakt er echter wel een potje van waar die duo-lnb allemaal geschikt voor zou zijn. Op de doos staat voor 55-60 en 80cm-schotels, zie bijlage 1

In hun beschrijving staat voor 80-100cm-schotels, zie bijlage 2.

Dit kan natuurlijk nooit dat een duo-lnb geschikt is voor schotels van 55 tot 100cm. Denson maakt zich hiermee wel een beetje belachelijk want het enige juiste is voor schotels van 80-85cm en dan de beedtemaat genomen. Eventueel 70-90cm breedtemaat zou nog kunnen als je verlies op één van beide satellieten op de koop toeneemt.

post-60869-0-24412800-1359138803_thumb.jpg

post-60869-0-72674800-1359138824_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antenne omgebouwd, en zo goed mogelijk uitgericht.

Heb nu een signaalsterkte op HD 77 % en een kwaliteit van 57%.

Hals LNB zit op 1/3 van de kop.

Voorals nog geen storing op HD kanalen.

 

Denk er toch aan om om losse LNB's te gaan gebruiken, neem aan dat dat een verbetering geeft.

Dan wordt het 3 * LNB op beugel en switches.

Wordt vervolgd.

aangepast door qompaqniet

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er toch aan om om losse LNB's te gaan gebruiken, neem aan dat dat een verbetering geeft.

 

Wat ik in heel het verhaal mis, is de uit_richting van de schotel.

Als je bijvoorbeeld de 23.5 in de houder steekt dan moet die schotel ook afgeregeld worden op en naar astra 23.5

Waarbij ook de elevatiehoek van de schotel moet aangepast worden.

Ga nooit af op dat streepje van 29 graden op de schotel, dat is een hulpmiddel, manuele finetuning is absoluut nodig.

 

Er zit ongeveer 1 graad verschil tussen astra 19.2 en astra 23.5, voor de ontvangst maakt veel uit.

Je moet die schotel maximaal afregelen op 1 satelliet, en dat moet de zwakste satelliet zijn, in dit geval de astra 23.5.

(lnb voor 23.5 in de houder)

Eens dat achter de rug is, regel dan de 2 andere lnb's

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bevestiging, dit is allemaal gebeurd.

Azimut is van 160.1 naar 155.2 gegaan

Elevatie is van 29.,, naar 28,,,, dit alles met steeds een klein stapje.

de 23.5 zit in de houder etc.

Nogmaals gecontroleerd of er geen bomen in de wegstaan met app op telefoon Satellite AR

Alles klopt.

 

Hoogte schotel is 1,5 m

Hoogte bovmen 10 m

afstand tot bomen is 25 m

 

Hoek is inv tg van 10/25 = 21 gr beduidend kleiner als de elevatie van 28.

 

Daarnaast zit de schotel op 1,5 m dat betekend dat de hoek nog ruimer is. rond de 10 graden.

Weet niet wat ik nog meer kan doen? buiten een grotere schotel aanschaffen.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al geprobeerd de houder meer tegen de behuizing van de lnb te schuiven? Wat levert dat op?

(Die duo-lnb ziet er trouwens op de foto niet lekker uit.)

 

In ieder geval is al eerder vastgesteld dat de lnb bedoeld is voor een grotere schotel.

De enige manier om de ontvangst te verbeteren is een rail met daarop 2 losse lnb's die je dan ook zuiverder kunt instellen. (Zoals je zelf al eerder hebt gesuggereerd.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...