Ga naar inhoud


Schotel vervangen slecht beeld


qompaqniet

Aanbevolen berichten

Beste Eduard07

Waarom ziet die duo-lnb er niet lekker uit? Omdat @qompaqniet aan de achterzijde het papiertje van CanalDigitaal er opgeplakt heeft waar de schuine lijn van 11 graden op staat? Nee, met die duo-lnb is niets mis.

Tja, wat verder naar voren schuiven zou nog iets op kunnen leveren maar nooit meer dan 1-2 % signaalkwaliteit en dat is niet genoeg.

Met losse lnb’s schiet je ook niet op bij een Triax 78. Daar moet de hart op hartafstand van de koppen 47mm zijn. Als je gewone lnb’s neemt met koppen van 60mm, dan komen ze veel te ver uit elkaar. Het kan alleen als je voor de Astra 19,2 bijv. een Alps-lnb neemt en voor de Astra 23,5 bijv. een Inverto Black Ultra samen met vier diseqc-switches.

Met een Triax 88 bereik je het beste resultaat met deze duo-lnb. Die kost maar 30 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisterenavond heb ik mogelijk verband gezien tussen wind en kwaliteit beeld ontvangst.

 

Schotel zit op pijp gemonteerd die in een betonblok gegoten staat in de grond.

Maar schotel bewoog, door de wind; zou dit in combinatie met een lage signaal sterkte/kwaliteit de oorzaak kunnen zijn van de storingen.

 

Zal in de loop van de week, maar mogelijk het weekend pas de paal voorzien van een viertal tuidraden of stagen en deze spannen.

Daarna nog een poging om de LNB zo optimaal mogelijk te krijgen, dmv draaien en schuiven in de houder.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste qompaqniet

Ja dat zou heel goed kunnen als de pijp niet al te dik is. Een schotel op een pijp in het beton heeft zo zijn voordelen. Door aan de pijp te trekken en te duwen zodat de schotelelevatie iets omhoog en omlaag gaat, kun je heel goed controleren of de elevatie van de schotel optimaal staat afgesteld. Evenzo door een stuk betonijzer van 8mm door de schotelklem te steken en de pijp proberen te verdraaien om zo de optimale draairichting van de schotel te controleren. Hiermee controleer je tevens of je de bouten of moeren van de schotelbevestiging wel vast genoeg hebt aangedraaid. Maar het is wel een goede zaak daarna de pijp het twee schoren onder 90 graden vast te zetten om beweging door de wind te voorkomen.

Mijn Triax 110 staat ook op een pijp in een betonblok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nieuw op dit forum. Hopelijk plaats ik deze vraag op de juiste manier.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen. Tot nu had ik een multytenne. Was tevreden, doch momenteel met de zwakkere zenders op de 23,5 gr. heel veel uitval, reeds bij lichte regen. Ben het grondig moe.

Daarom wens ik een nieuwe schotel aan te schaffen, die zo weinig mogelijk uitval heeft, waar ik dus wat reserve heb bij regenval.

Ik lees verschillende dingen:een maximum E85, een Wave T90, een visiosat big bigsat, een triax 110 en ga zo maar verder.

Ik wens volgende te ontvanen: zeker de 19,2 en 23,5 en indien mogelijk zonder kwaliteitsverlies ook de 13 en 28,2.

Ik word er gek van omdat ik er te weinig van ken. Vandaar dat ik jullie hulp in roep. Ik heb altijd gehoord dat een grotere schotel meer reserve heeft. Is een visiosat big bigsat dan groot genoeg, of meer te kiezen voor een triax 110, maar kunnen dat 4 lnb's aan gekoppeld worden?

Alvast bedankt voor jullie reactie. Het zou een grote hulp zijn als iemand mij een advies kan geven, gebaseerd op ervaringen of meldingen van andere gebruikers.

Filip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste fimahomi

Welkom op dit forum

Een Wave T90 is wel een erg grote schotel om slechts 4 satellieten te ontvangen.

Een Visiosat Big Bisat is een aardige schotel. Hij heeft flink wat meer reserve dan de Multytenne maar haalt het natuurlijk niet bij een Triax 88 of Triax 110.

Belangrijk voor de keuze is echter wel hoeveel aansluitingen je wilt hebben. Met de Multytenne heb je er waarschijnlijk twee. Is dat voldoende of heb je er liever vier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt aan uw budget. Zelf heb ik ook Multytenne gehad. Die is goed MITS die perfect uitgericht is op een perfect waterpas staande mast! Dan is er weinig tot geen kans op uitval van de Astra's.

 

Een grotere schotel heeft doorgaans meer reserve als het zeer slecht weer is en het makkelijker om meerder satellieten te ontvangen. Astra 1,2,3 en Hotbird zijn de meest gekozen posities. Dat kan prima met een Triax 88 of Triax 110.

 

Dan komen daar vier losse koppen op met vier kabels of meer indien u meerdere aansluitingen wilt naar een schakelaar waaruit dan één kabel loopt naar de ontvanger.

 

Toevallig heb ik een grote schotel te koop staan, een Fuba 110. Dat is Duitse topkwaliteit, zeer solide, roestvrij en lange garantie. Is wel flink duurder dan een Triax 110. Daarom begon ik ook met budgetvraag.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Visiosat Big Bisat is een aardige schotel. Hij heeft flink wat meer reserve dan de Multytenne maar haalt het natuurlijk niet bij een Triax 88 of Triax 110.

Kreeg de indruk uit een post ergens op dit forum deze week dat de Maximum E85 ook hele goede waarden bereikt voor de 4 satellieten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, iets minder dan een Triax 88 want het schoteloppervlak van de Triax is groter maar beduidend meer dan een Visiosat Big Bisat.

Als ik ze zou moeten rangschikken op signaal, dan geef ik er de volgende waardes aan:

Triax 110 =10

Triax 88 = 8,5

Maximum E-85 = 7,5

Visiosat Big Bisat = 6

Multytenne = 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die geef ik een 9,5. Een Triax 110 geeft 40,2 dB bij 11,7GHz, de T90 schotel 39,6dB bij 11,7GHz, zie bijlage. Dit wel uit het oogpunt gezien van de ontvangst van slechts de vier bekende satellieten waarbij de Astra 23,5 vlak naast het midden staat. Ga je voor meer satellieten, dan is de T90 onbetwist de winnaar.

Over degelijkheid heb ik het niet, puur ontvangststerke bij een niet ovedreven gewicht van lnb’s en kabels.

 

Maar zoals ik al eerder opmerkte vind ik een Wavefrontier T90 voor de ontvangst van slechts de 4 bekende satellieten wat overdone.

post-60869-0-71612400-1360150057_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie info. Al een stap vooruit. Ik wens minimum 2 LNB's (twin) maar als het kan zonder teveel aan kwaliteit in te boeten 4.

Kunnen op de Triax 110 4 LNB's geplaatst worden zonder op bvb de 23,5 minder stabiele ontvangst te hebben dan wanneer er maar twee LNB zou gepaatst worden? Indien ja,dan is de keuze vlug gemaakt. Ik vermoed dat op een Triax maar één brandpunt is. Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste fimahomi

Een Triax 110 is goed te gebruiken voor vier twin-lnb’s. Bij vier quad-lnb’s moet je hem wat verstevigen. De Triax 110 is vrij goedkoop in aanschaf, samen met multirail al voor € 60,- Staat de schotel op een winderige plaats, dan is een stabielere schotel gewenst maar daar betaal je dan wel 2-3 maal zo veel voor.

Lees ook maar eens dit draadje:

http://www.sat4all.com/forums/topic/330618-afstand-lnb-voor-een-110-triax/

Let er wel op dat als je een multirail bij een Triax schotel koopt, dat je ook een Triax-multiblock neemt en geen zogenaamde universele rail van SAB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg de indruk uit een post ergens op dit forum deze week dat de Maximum E85 ook hele goede waarden bereikt voor de 4 satellieten.

een triax 88 zal iets meer waarde behalen dan de E-85 als het gaat over de vier bekende satallieten...een E-85 is dan wel weer veel beter mocht je er meer dan de 4 bekende satellieten op willen ontvangen dan de triax 88...op mijn E-85 behaal ik meer dan 16db op de 28.2 23.5 19.2 de hotbird is met 13.5db iets minder aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...