Ga naar inhoud


Schotel vervangen slecht beeld


qompaqniet

Aanbevolen berichten


Bedankt Sprietje, voor de berekeningen. Als het weer het toelaat, zal ik zondag trachten de schotel te plaatsen en uit te richten.. Ben benieuwd naar het signaal en de kwaliteit. Momenteel met de multytenne een signaalsterkte van 61% en signaalkwaliteit van 91%.

En dat is niet eens zo slecht!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste mensen wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.

Zojuist zelfs geprobeerd om de TV te wisselen, HD voorbereid met een HD tv.

Zelfde resultaat, met dit weer regelmatig blokjes.

 

Het kan natuurlijk ook nog aan de ontvanger liggen. het is een Philips(Pace) 8121.

Is gereset, naar fabrieks instellingen, daarna nieuwe software geladen (nu werkt de gids niet meer) 

Maar ook dit geeft geen resultaat.

 

Is het mogelijk om het signaal met een lijn versterker te verbeteren, kan dat.

Spanning staat op de uitstekende coax kabel. was duur en impedantie is 70 Ohm (dit uit mijn hoofd)

 

Of werkt dan de duo LNB niet meer??

 

Laatste optie is een andere ontvanger, maar dat is weer een investering, wil dan wel een zo'n eenvoudig mogelijke.

Waar het gezin geen gedonder mee heeft - wie heeft suggestie op de lijnversterker en of advies voor een goede degelijke niet Phlips ontvangen.

 

Thanks.

aangepast door qompaqniet

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@sprietje

 

Mijn wiskunde is wat roestig geworden, maar is het mogelijk om de afstand van de schotel naar de lnb te berekenen.

Schotel Triax 78 cm en Denson Arstra Quad. LNB

 

Heb trouwens idee dat de duitse hd zenders niet storen sterkte 66%  kwaliteit 45%

aangepast door qompaqniet

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste qompaqniet.

 

Ik had je verkeerd begrepen.
De brandpuntafstand tussen schotel en lnb is uit te rekenen maar dat is niet gemakkelijk. Twee factoren spelen hierbij een rol. Ten eerste de f/D-verhouding van de schotel. Die ligt meestal tussen de 0,5 en de 0,66. Hierbij is het niet de f/D-verhouding van de offsetschotel maar de f/D-verhouding van de prime-focusschotel waar de offsetschotel een deel van is. Verder bepaald ook de offsethoek van de schotel hoe groot de brandpuntafstand is tussen de offsetschotel en de lnb. Met deze twee gegevens en de nodige kennis van paraboolberekeningen, is de brandpuntafstand bij een bepaalde maat offsetschotel uit te rekenen.

 

Makkelijker is het om de brandpuntafstand bij een offsetschotel op te meten.

Bij een Triax 78 is dat 517mm.



 

post-60869-0-32691600-1363034677_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje dank voor de informatie.

Als het droog is ga ik dit nog eventjes na meten.

Heb een Triax 78 dus als ik dit uitmeet op de primare lnb buis dan staat dat ok.

Ben nog steeds bezig de kwaliteit op te krikken.

 

Zoals eerder heb weinig of geen problemen met de duitse hd kanalen.

Alleen de nederlandse, dat bevreemd mij, gisteren zelfs zoveel dat tijdens een uitzending een beeld  terug kwam van een halfuur daar voor.

Derhalve ga ik twijfelen aan de decoder in mijn ontvanger.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respekt voor Sprietje zijn berekingen, maar Ik zou nooit de berekende waarde in mm aanhouden en kwakkeloos overnemen.

Ik zou de LNB net zo lang heen en weer (= naar voren en achteren) schuiven tot de ontvangstskwaliteit optimaal is. Je zult zien dat deze instelling bij vooral zwakke signalen te optimeren is. Hetzelfde geldt voor de skew en de andere variabelen.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...