Ga naar inhoud


Kanaal 29 was info kanaal nu Discovery investigation


rolandroland

Aanbevolen berichten

Op het zenderoverzicht van KPN.com staat nog steeds dat op kanaal 29 het info kanaal zit maar dat is niet meer zo. Discovery investigation zit er nu op. Ik heb geen pasje in mijn ontvanger maar toch kan ik het geluid van deze TV zender ontvangen? Het beeld staat dan op zwart! Vond dat wel grappig, hebben meer mensen dat? Wilde het zojuist nogmaals controleren maar sinds vandaag heb je het geluid niet meer. Gisteren werkte het nog wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je informatie Edje. Grappig dat dit ook zo in te regelen valt, dat je het geluid wel kunt laten lopen en het beeld niet. Misschien dat Digitenne van KPN Broadcast soort etalage kanaal kan maken net zoals UPC en Ziggo doen: Bijvoorbeeld een zender gratis doorgeven gedurende maand zodat je potentiële abonnees kunt overhalen... Is ook bekend hoeveel mensen "gratis" kijken naar de vrije zenders zonder abonnement? Dus de zenders Nederland 1, 2 en 3 plus de regionale omroep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook bekend hoeveel mensen "gratis" kijken naar de vrije zenders zonder abonnement? Dus de zenders Nederland 1, 2 en 3 plus de regionale omroep?

Dat zou ik ook wel eens willen weten maar het probleem is dat deze groep niet geregistreerd is. Toen de analoge TV uitschakelde werd het actueel voor het bepalen van de prijs die de PO moest betalen voor FTA uitzending. Ik denk dat deze groep niet groot is; Hobbyisten, Belgen, Duitsers en een paar verdwaalde DVB-T USB sticks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies zoals je zegt OFDM. Er is niets van geregistreerd, kunnen ontvanger overal vandaan halen of die hebben ze al in huis met een TV met DVB-T ontvanger erin. Is dus inderdaad niets van te zeggen. Toch ontberen die mensen alle commerciele zenders, tenzij je aan de grens woont en Duitse zenders tevoorschijn kan toveren.

Ik kijk niet vaak commercieel maar ben wel blij dat ik het kan. Ergens denk ik dat het groepje met alleen Ned. 1,2 3 en regio niet zo groot zal zijn ;-)

 

@rolandroland het geluid is net als beeld of teletekts een stream verpakt in packetjes, die allemaal apart te coderen zijn. Ze gaan ieder hun eigen weg en worden in je ontvanger pas weer als 1 samenhangend geheel gepresenteerd.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...