Ga naar inhoud


DM 800 PVR Opnames


Jayson

Aanbevolen berichten

Geachte lezer,

 

Sinds kort kan ik mij een gelukkige eigenaar noemen van een Dreambox! (Image: OPENPLI) Bijna alles werkt perfect.!

 

Tot gister...

 

 

Heb een WD externe HDD (500GB) zonder voeding aangeschaft met als doel om zaken op te kunnen nemen.

De volgende stappen heb ik ondernomen.

 

1. Geformateerd als FAT32

 

2. Aangesloten op de dreambox. (wordt herkent)

 

Vervolgens probeer ik een map aan te maken Hdd/movie. De mappen aanmaken gaat zonder moeite. Ik stuiter tegen het volgende probleem aan:

 

De dreambox herkent mijn HDD onder het mapje /media/usb.

 

Dus als ik een map moet aanmaken zal deze dus altijd beginnen met media/usb....

 

3. Geprobeerd om mijn opname locatie te wijzigen via de Dreambox en DCC. Dit zonder succes:(

 

4. zodra ik probeer op te nemen krijg ik namelijk de melding map hdd/movie niet aanwezig.

 

Weet er iemand wat ik nu het best kan doen om dit werkend te krijgen?

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


zonder externe voeding houdt je vast problemen de usb poort leverd niet genoeg stroom

 

De HDD laten initialiseren (formatteren) door de box zelf

menu/instellingen/systeem/harde schijf, dit gebeurt op de achtergrond, je kunt dan de box gewoon blijven gebruiken

de voortgang van de initialisatie kun je volgen via de blauwe toets

na initialisatie voor de zekerheid een keer een herstart doen

opnamelocatie dan goedzetten

een opname starten de map movie wordt dan automatisch aan gemaakt als het goed is

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metoo, bedankt voor je reactie. De laatste stap werkt dus niet bij mij. Ondanks markeerpunten verwijderd en verwezen naar mijn externe hdd krijg ik de melding hdd/movie bestaat niet....

 

lijkt dat hij alleen opzoek is naar een path genaamd Hdd/movie.

 

Doordat ik mij hdd heb aangesloten kan de dreambox niet heen om path media/usb (wordt auto aangemaakt door dreambox)

Heb als geprobeerd om de mappen aan te maken in deze path dus: media/USB/hdd/movie

Ook dit werkt niet. Nog het hernoemen, want hij zet de namen gewoon weer terug.

 

 

Ik ben een beetje ten einde raad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de schijf volledig laten formateren?ik had soortgelijke problemen en na een paar keers te formateren lukte het plots wel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

na initialisatie voor de zekerheid een keer een herstart doen

Heb je deze stap ook gevolgd? Echt opnieuw starten, niet herstart Enigma. Naar mijn ervaring zeer belangrijk, pas na een herstart was de schijf bij mij goed gemount en kon ik mappen aanmaken en juist opnemen.

 

Maar het is inderdaad wel vooropgesteld dat hij voldoende gevoed wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het aanpassen van /media/usb naar /media/hdd zie link:

http://www.sat4all.com/forums/topic/327720-openpli-ziet-hdd-niet/page__st__10#entry2114994

 

Let op!!

Als je deze aanpassing gedaan hebt moet je daarna ook de opname paden aanpassen naar: /media/hdd

Aanpassen kan je doen via het menu, ga op de regel staan en druk op enter, druk op de menu toets om te bladeren naar /media/hdd.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry heb het gevonden.. alles uitgevoerd volgens instructies zie link voor upload foto's volgens de stappen..

 

http://imageshack.us...5/47388828.jpg/

 

 

Echter geen resultaat... :(

 

BTW nu wel een externe HDD met voeding gebruikt..

 

Iemand in de gelegenheid om met me mee te kijken dmv Teamvieuwer??

aangepast door Jayson
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het niet zo snel opgeven, aan die plaatjes heb ik niks, als je iets wil laten zien moet je:

A: je box na aanpassing opnieuw opstarten!! (algehele reboot)

B: Laten zien wat je via TELNET ziet met de opdracht: mount (in DCC)

 

En natuurlijk werkt het wel als je alle stappen goed hebt uitgevoerd.

 

Ik weet niet welke OpenPLi je gebruikt maar iets klopt er niet in je plaatje 1 en 2, waar zijn de symlinks in de /root die wijzen naar je /media/hdd en de mnt naar /media link, zie plaatje.

Je moet er eerst een nieuwe OpenPLi 3.0 opzetten en daarna geen dingen gaan wijzigen of wissen voordat je de aanpassing /media/hdd gaat doen.

 

Grts.

post-39238-0-69248000-1359306059_thumb.jpg

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf al aan, gebruik en installeer OpenPLi 3.0, geen idee of het met OpenPLi 2.1 ook werkt.

Volgens je TELNET wordt de file /etc/fstab helemaal niet gelezen, of de regel die je er ingezet hebt is niet de juiste, of er staat een typefout in.

Heb je de box na aanpassing wel helemaal opnieuw opgestart?

 

Verder geloof ik niet dat je harddisk goed geformatteerd is.

Die kan je voor 100% goed formateren als je eerst even de originele Dream image in je box zet.

http://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/dm800/images/release-dm800-3.1.0.nfi

Deze image op je box en via het menu de HD formateren, de movie directory wordt automatisch aangemaakt.

 

PS Ik werk niet met TeamViewer.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...