yoeriboven Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 (aangepast) Hallo, Ik wil mijn DM500+ flashen. Ik heb netjes dreamUP en een .nfi-file gedownload en heb een null-modem kabel aangeschaft en het lijkt er dus op dat ik de Dreambox kan gaan flashen. Maar helaas krijg ik steeds de melding 'connection prepared, now switch on the dreambox!''. Ik het ook met een andere dreambox geprobeerd en toen kreeg ik dezelfde melding, ik heb al andere voeding geprobeert, alle COM-poorten van mijn PC, verschillende versies van DreamUP en ook al met en zonder netwerk. Bij het netwerk vul ik het 192.168.xxx.xxx IP in dat je vindt door ipconfig in het DOS-prompt in te tikken en daaronder het IP-adres van de Dreambox. Ze zijn op elkaar aangesloten middels een router. Als ik het rechtstreeks deed kon ik 'Use network' niet aanvinken. Waarschijnlijk heb ik de verkeerde kabel. Ik heb de voeding uit mijn dreambox gehaald en de null-modem aangesloten, net als de netwerkkabel die ik er de ene keer wel en de andere keer niet in had. Dan heb ik de COM-poort gekozen, netwerkinstellingen gedaan en op 'Connect' gedrukt. Bij bovenstaande melding doe ik de voeding er weer in. Dan gebeurt er niets meer en blijft die melding in beeld. Updaten via FTP en hernoemen naar root.cramfs gaat niet omdat de 500+ met .nfi-files werkt. Heeft iemand enig idee hoe ik de box kan flashen? Yoeri 26 januari 2013 aangepast door yoeriboven
jeevanhoof Geplaatst: 26 januari 2013 Geplaatst: 26 januari 2013 Hoi, volgens mij heb je een serieele kabel i.p.v. een nulmodemkabel en dat gaat niet werken. Om je box te flashen hang je hem gewoon aan je router. zet de spanning op en houd de powertoets ingedrukt tot je de melding stop krijgt in je scherm van de box. In de browser van je pc type je dit adress in, de rest wijst zich zelf uit. dreamup heb je normaal niet nodig, tenzij er wat mis gaat. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
paardengek Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Hoi, volgens mij heb je een serieele kabel i.p.v. een nulmodemkabel en dat gaat niet werken. Om je box te flashen hang je hem gewoon aan je router. zet de spanning op en houd de powertoets ingedrukt tot je de melding stop krijgt in je scherm van de box. In de browser van je pc type je dit adress in, de rest wijst zich zelf uit. dreamup heb je normaal niet nodig, tenzij er wat mis gaat. mvg De 500+ kan wel via deze stop methode geflashed worden, Maar er zit geen schermpje op de 500+. Zoals ik me kan herhinneren, kun je aan de groene en rode led zien dat de box in de stop modes staat. Groen en rode led knipperen dan om de beurt. Dan kun je via de router uitzeoeken welke IP nummer de dreambox krijgt. Dit IP nummer inkloppen in je browser. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
mega gert Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 volgens mij , het is al weer even geleden , kun je het ip nummer ook aflezen op het tv scherm . het verschijnt dan in het groen . wel even de powertoets in drukken bij het opstarten .
paardengek Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 volgens mij , het is al weer even geleden , kun je het ip nummer ook aflezen op het tv scherm . het verschijnt dan in het groen . wel even de powertoets in drukken bij het opstarten . Daar kun je nog wel eens gelijk in hebben. In ieder geval bij de 600 komt dat wel voor. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Oké, bedankt voor de tips, maar ik wist het IP-adres van de box al. Die kan ik gewoon vinden in de instellingen want OpenPLi staat nu op de box. Ik wil er alleen andere software op. Hoe doe ik dat als ik het IP-adres weet. Volgens jeevanhoof wijst het vanzelf als je het IP-adres intypt in de browser, maar dat is helaas niet het geval. Misschien is dat het geval als er helemaal geen software op staat, want ik krijg nu onderstaand screenshot. Hoe verder?
Mojo Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Zo te zien staat de box niet in STOP mode. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) mount -t jffs2 /dev/mtdblock2 /boot mount /boot -o remount,rw rm /boot/* reboot Plak dit hierboven in zijn geheel maar eens in telnet en enter, zeker weten dat de box dan wel in stopmodus staat. Ik zeg er wel even bij dat je hierna weer flashen moet. 28 januari 2013 aangepast door Loui (K)
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Oké, ik ga even uitzoeken wat telnet is. Geen andere manier om hem in stop-mode te zetten? Ik kan in OpenPLi wel de box in stop-mode zetten, dan gaat hij uit en na een paar tellen weer aan. In die tussentijd gaf hij aan dat het IP-adres niet gevonden was.
Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Als je Dcc gebruikt dan zit het daar al in.
Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Oké, ik ga even uitzoeken wat telnet is. Geen andere manier om hem in stop-mode te zetten? Ik kan in OpenPLi wel de box in stop-mode zetten, dan gaat hij uit en na een paar tellen weer aan. In die tussentijd gaf hij aan dat het IP-adres niet gevonden was. Daarom gaf ik jou ook deze Telnet commando je kopieerd de gehele commando: mount -t jffs2 /dev/mtdblock2 /boot mount /boot -o remount,rw rm /boot/* reboot in het zwarte vlak en druk op enter.
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Ik neem aan dat ik dan PuTTY of DCC moet downloaden?
Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) Ik zie dat jij een DM500+ hebt dat is toch nog Enigma1? Als dat zo is gelden de hierboven geven oplossingen niet. dan kun je beter metFLASHWIZARD_6_3_nl.rar werken. 28 januari 2013 aangepast door Loui (K)
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 't Is inderdaad Enigma 1. Heb FlashWizard al eens eerder geprobeerd en net als toen kreeg ik nu weer de melding (na het kiezen van de .nfi-file) dat deze niet ondersteund werd door de DM 7020. Werkt FlashWizard alleen voor de 7020?
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Na dat ik jouw regels in telnet heb ingevoerd reageert de box helemaal niet meer. Hij is niet meer te bereiken via het IP-adres, is niet te vinden in de router en hij geeft ook geen signaal meer naar de tv. Heb ik hem door die regels in een modus gezet? Hoe krijg ik hem er weer uit?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen