Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) http://downloads.pli-images.org/builds/dm500plus/OpenPLi-beta-dm500plus-20130118.zip Uitpakken en via dreamup installeren. Ik had erbij gezegt als je die commando geeft alles weg is.Zet de box anders even helemaal uit daarna opnieuw proberen om een ipadres te krijgen. 28 januari 2013 aangepast door Loui (K)
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Dat is dus het probleem. Via DreamUP krijg ik geen reactie van de box zoals ik zei in de openingspost. IP-adres geeft hij ook niet na herstarten. Bestaan er nog andere oplossingen of is het over en uit?
Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) ook niet met de laatste Dreamup en een nul modemkabel? Je moet eerst connecten en dan pas je box aanzetten dan moet dreamup reageren. 28 januari 2013 aangepast door Loui (K)
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) Nope, ik heb een nullmodem-kabel aangeschaft, maar ik blijf de error krijgen die ik in de openingspost noemde. 28 januari 2013 aangepast door yoeriboven
paardengek Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) De stop modus geraak je in wanneer je de spanning van de dreambox haalt, de aan/uit knop op de voorkant ingedrukt houdt en dan de spanning er weer opzet. Pas de aan / uit knop loslaten, wanneer de groene en rode led om de beurt knippert. En dan zou de dreambox via het netwerk kunnen worden geflashed. Met vriendelijke groet, paardengek 28 januari 2013 aangepast door paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
theboyk Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Heb je ook de juiste DM500+ image, die van de 500S gaat niet werken. Haal anders even een andere nulmodem kabel; dat is een simpele check of de kabel wel goed is
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Heb het nogmaals geprobeerd en krijg weer dezelfde foutmelding.
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 dreamup werkte altijd met die nulmodemkabel maar misschien is je windows firewall + additionele software firewall te aggressiv heb je die al eens uigeschakeld? ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
jeevanhoof Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 dreamup werkt in eerste instantie serieel, dus de firewall zal wel niet moeilijk doen. Maar als het een oude dm 500 is, dan is het enigma 1, en werkt de stop methode niet. Ik zou het dan met dreamup proberen en zorgen dat je een goede nulmodem kabel hebt. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
paardengek Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) dreamup werkt in eerste instantie serieel, dus de firewall zal wel niet moeilijk doen. Maar als het een oude dm 500 is, dan is het enigma 1, en werkt de stop methode niet. Ik zou het dan met dreamup proberen en zorgen dat je een goede nulmodem kabel hebt. mvg Bij dm 500 S is flashen alleen mogelijk via dreamup ( oke, flashwizzard kan wel, wanneer de dreambox normaal kan opstarten ) Bij dm 500+ en dm 600 s kan wel via stop mode, en via netwerk. Heb het zelf vaak genoeg gedaan. Met vriendelijke groet, paardengek 28 januari 2013 aangepast door paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Ik heb geprobeerd de box in de stop-mode te krijgen via de methode die paardengek noemde, maar dit had geen succes. Na 3 minuten de standby knop op de voorkant van de box ingehouden te hebben bleven de rode en groene led branden en niet na elkaar flikker. Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?
Mojo Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Als je in de buurt van Nijmegen woont dan kun je even naar mij toe komen met de box You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Bedankt voor het aanbod, maar woon helaas in Groningen.
Mojo Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 (aangepast) dreamUp_zonder netwerk.rarGroningen is inderdaad ietsje te ver. Daarom upload ik dreamup voor jou. Het is een versie die zonder netwerk werkt. Dus nul-modem kabel aansluiten tussen dreambox en PC, dreamup opstarten, connectie maken en daarna de box. Vervolgens de image via nul;-modem kabel uploaden. 28 januari 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
yoeriboven Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Die versie heb ik ook al geprobeerd. Misschien dat dit een andere versie is, zal het morgen nog een keer proberen dus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen