Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dat is dus het probleem. Via DreamUP krijg ik geen reactie van de box zoals ik zei in de openingspost.

IP-adres geeft hij ook niet na herstarten.

Bestaan er nog andere oplossingen of is het over en uit?

Geplaatst: (aangepast)

De stop modus geraak je in wanneer je de spanning van de dreambox haalt, de aan/uit knop op de voorkant ingedrukt houdt en dan de spanning er weer opzet. Pas de aan / uit knop loslaten, wanneer de groene en rode led om de beurt knippert. En dan zou de dreambox via het netwerk kunnen worden geflashed.

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Heb je ook de juiste DM500+ image, die van de 500S gaat niet werken.

Haal anders even een andere nulmodem kabel; dat is een simpele check of de kabel wel goed is

Geplaatst:

dreamup werkte altijd

met die nulmodemkabel

maar misschien is je windows firewall + additionele software firewall te aggressiv

heb je die al eens uigeschakeld?

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

dreamup werkt in eerste instantie serieel, dus de firewall zal wel niet moeilijk doen.

Maar als het een oude dm 500 is, dan is het enigma 1, en werkt de stop methode niet.

Ik zou het dan met dreamup proberen en zorgen dat je een goede nulmodem kabel hebt.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

dreamup werkt in eerste instantie serieel, dus de firewall zal wel niet moeilijk doen.

Maar als het een oude dm 500 is, dan is het enigma 1, en werkt de stop methode niet.

Ik zou het dan met dreamup proberen en zorgen dat je een goede nulmodem kabel hebt.

mvg

Bij dm 500 S is flashen alleen mogelijk via dreamup ( oke, flashwizzard kan wel, wanneer de dreambox normaal kan opstarten )

Bij dm 500+ en dm 600 s kan wel via stop mode, en via netwerk. Heb het zelf vaak genoeg gedaan.

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Ik heb geprobeerd de box in de stop-mode te krijgen via de methode die paardengek noemde, maar dit had geen succes. Na 3 minuten de standby knop op de voorkant van de box ingehouden te hebben bleven de rode en groene led branden en niet na elkaar flikker.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?

Geplaatst:

Als je in de buurt van Nijmegen woont dan kun je even naar mij toe komen met de box

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

dreamUp_zonder netwerk.rarGroningen is inderdaad ietsje te ver. Daarom upload ik dreamup voor jou. Het is een versie die zonder netwerk werkt. Dus nul-modem kabel aansluiten tussen dreambox en PC, dreamup opstarten, connectie maken en daarna de box. Vervolgens de image via nul;-modem kabel uploaden. aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...