Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hallo ...

daar ik van plan ben van Topfield over te stappen naar een Xtrend et 9500

zou ik graag wat recente ervaringen over deze ontvanger willen ontvangen

daar op internet de test allen zeer positief over deze ontvager zijn,

maar daar ik ook mbt sofware updates 3.) nogal wat kritik op deze ontvanger lees

ben zelf geheel onbekend met de opensoftware

is ervaring in linux noodzakelijk, of is deze ontvanger werkelijk zo gebruiksvriendelijk als in de test beweert wordt.

wie wil zijn ervaringen mbt de xtrend et 9500 delen via dit forum

forum leden bvb bedankt

aangepast door Michel
Onduidelijke onderwertitel en in verkeerde forum geplaatst!

Geplaatst:

Wanneer het binnen je mogelijkheden en wensen ligt, gewoon doen. Het is een goede ontvanger met een voortreffelijke beeld kwaliteit.

Je hebt natuurlijk al de REVIEW Editie 15 - Xtrend ET9500 Enigma2 twin tuner gelezen die je goed verteld wat je gaat kopen.

Verder zal je wellicht in de eerste week gaan denken waar ben ik toch aan begonnen, maar dat gaat snel over en met behulp van dit uitstekende forum ben je in mum van tijd op de hoogte wat te doen om ongestoord te kunnen genieten van de programma’s die jij wilt zien.

Een groot voordeel is dat je kunt opnemen wat je wilt en kijken daarna wanneer het jou uitkomt, al is het over een jaar.

Wel is het bijna noodzakelijk om een internetaansluiting (liefst bedraad) te hebben en voor 2 kabels te zorgen van af je installatie buiten.

Kritiek op software updates hiervoor is absoluut onterecht. Met bijv. OpenPli3.0 gaat het helemaal geweldig.

Linux ervaring is gemakkelijk maar daar ga je snel aan wennen.

Zelfs ik kan het nu “een beetje”. Inmiddels heb ik 2 ET’s staan.

Geplaatst:

tegenwoordig is het met pli een eitje of was het ijtje ?? nee geintje maar met de laatste pli heb je niks meer nodig dan te weten hoe je hem moet flashen want als dat gedaan is vraagt hij alles wat je moet hebben om ongestoord te kunnen genieten van je eigen kaart zijn pakket alles wordt ingesteld in de wizard wie je krijgt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

• Beheerder
Geplaatst:

Als je jouw bericht in het juiste forum had geplaatst en een duidelijke onderwerptitel had gebruikt, had je nu al een hele reeks reacties gehad.

Ook had je eerst even kunnen kijken naar de reviews en eraringen van andere leden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Zoals ik elders op het forum heb gemeld, ben ik tevreden maar met de volgende problemen:

• Het geluid loopt soms/regelmatig 'out of sync' met het beeld. Dat is bij te stellen op dat moment. Ik heb gezien dat er meer gebruikers zijn met dit probleem en ik ben er nog niet achter wat de oorzaak of permanente oplossing is
  • Ik heb nu 2 keer gehad dat het apparaat vast liep. De oorzaak heb ik niet kunnen vinden. De 1e keer had ik op mijn SmartPhone DreamDroid vergeten af te sluiten, wat de oorzaak zou kunnen zijn. De andere keer was het spontaan.

Mijn configuratie is:

xt9500

PLI3.0

geen interne harddisk, maar gekoppeld aan een NAS

ik gebruik geen exotische software, alleen WebIF en CoolMenu

Ondanks bovenstaande probleempjes ben ik erg blij met het apparaat, beschouw het vastlopen als incident en hoop dat de geluidsproblemen ooit opgelost worden met een software update (hoewel ik niet weet aan welke software het zou moeten liggen)

aangepast door JosD
  • Like 1
Geplaatst:

Hallo Thomsat,

Goed dat je kritisch bent tav "testverslagen" die je overal en nergens tegenkomt van ontvangers. Wat betreft het testverslag hier is er denk ik geen reden om daar vraagtekens te zetten tav onafhankelijkheid en oprechtheid dat is wel in orde. Maar aanvullend is gebruikerservaring een goede maatstaf.

Sinds enkele weken heb ik deze ontvanger in gebruik. Bij levering had ie 2 sattuners en zelf heb ik er 500 GB harde schijf (samsung) in geplaatst. Dat laatste gaat redelijk eenvoudig, waar het probleem eigenlijk alleen de bevestiging is, wat met enig geduld overkomenlijk is.

Voor het overige is de ontvanger in gebruik heel gebruiksvriendelijk voor ons allemaal (vrouw, zoontje van 4 en mij). De timeshift werkt voortreffelijk evenals het opnemen. Wat wel belangrijk is, dat je er goed oplet dat je een Benelux versie koopt vraag dat goed na als het niet bij de advertentie staat. Dit is belangrijk omdat alleen een Benelux versie de mogelijkheid heeft om uitzendinggemist en HBBTV van de NL'se zenders te gebruiken. Om deze diensten te gebruiken moet je de ontvanger wel aansluiten op het netwerk, dit heb ik via een bedraad netwerk. Door de ontvanger op je netwerk aan te sluiten kan je ook automatische update's ontvangen en aanvullende software downloaden.

Zoals Gratje65 al aangaf heeft het wel de voorkeur om 2 antenne kabels naar de schotel te laten gaan aangesloten op een duo LNB of meerdere LNB's. Zo kan je dan naar bijv. NL1 kijken en bijv. RTL4 opnemen maar zelfs dan nog een 2-de zender opnemen.

Wat betreft het commentaar op Pli 3.0, daar zou ik niet zo zwaar aan tillen. Los van het wel of niet terecht zijn, heb ik in de afgelopen weken geen enkel probleem ondervonden bij het gebruik van Pli 3.0. Zeker is het wel zo dat Drtic ( een sw waarmee ondertiteling bij buitenlandse films die niet ondertitelt zijn gevonden kan worden) op dit moment niet werkt met Pli 3.0. Maar is dat een probleem? Niet echt en speelt alleen als je iets opneemt van een buitenlandse zender.

In mijn ogen komt het commentaar op Pli ook voort uit het feit dat er verschillende image's (software) zijn voor de ET9500. Daardoor zal het voorkomen dat op detail niveau er verschillen optreden tussen de image's welk voor de ene gebruiker voordelig zijn en voor de ander nadelig. Dan is het voor de gebruiker zelf om te kiezen welk zijn/haar voorkeur heeft. Dit wordt dan vervolgens door sommigen weer uit vergroot op forums onder woorden gebracht als problemen met bepaalde image's. Ongelijk welke image je neemt (Pli, AAF, Xtrendalliane) zal je al gauw bemerken dat er weinig tot slechts klein verschil is (in werking) tussen de Images bij normaal dagelijks gebruik.

Op basis van eigen ervaring (heb al verschillende ontvangers versleten) is dit een ontvanger die wat mij betreft een dikke vette 9 verdiend en waar ik zeker geen spijt van heb die gekocht te hebben.

Succes bij de keuze.

Groeten,

Joop

Geplaatst:

Steeds wordt er geschreven dat de ET 9500 geschikt is voor 2 tuners. Maar er wordt ook geschreven dat je ook een tuner op USB kunt aansluiten. Ik zou graag een configuratie zien van 2 sat.tuners en 1 kabeltuner. Werkt dit? Heeft iemand een foto of voorbeeld. Als dit werkt wil ik deze ontvanger wel aanschaffen.

Geplaatst:

ik ben overgegaan van Pli 2.1 naar pli 3.0 vanaf dat het uitkwam, toen nog met 2 dmm 800 en VUduo, en nu dus met de xt6000's en 9500 en draait allemaal zo stabiel als een huis, 9500 is top, zou daar gewoon een usb tuner bij aansluiten als je meer tuners wil hebben

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Welke behalve de VU-Ultimo?

Als je 2 sat-tuners plus kabel wilt hebben kun je ook eens kijken naar de relatief goedkope SAB Unix Triple HD die ook wordt verkocht als Golden Media Triplex en Amiko Alien 2. Deze apparaten draaien bovendien naar keuze Spark of Enigma2 (o.a. HDMU image).

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

heb er zelf geen ervaring mee, er zijn veel drivers voor usb tuners, heb wel wat goeie ervaringen gelezen over kabeltuner(s) bij pli op het forum

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Als je 2 sat-tuners plus kabel wilt hebben kun je ook eens kijken naar de relatief goedkope SAB Unix Triple HD die ook wordt verkocht als Golden Media Triplex en Amiko Alien 2. Deze apparaten draaien bovendien naar keuze Spark of Enigma2 (o.a. HDMU image).

Groeten,

Audioniek.

Waar kan ik die Spark downloaden

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...