Ga naar inhoud


Keuze nieuwe ontvanger, VU+ Duo2 vs. VU+ Solo2


Daveys

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Na een korte overstap van de schotel naar Ziggo ben ik weer terug bij de schotel.

 

De beperkingen van Ziggo voor wat betreft de te ontvangen kanalen, de kwaliteit van de HD-zenders, de gebrekkige Cisco ontvanger en de beperkte mogelijkheden die deze ontvanger heeft hebben mij tot bijna waanzin gedreven :crazy: .

 

Qua schotel word het voor mij weer de T90 die ik in de schuur al in elkaar heb geknutseld. LNB's zijn weer de Black Ultra's en de kabel is ook weer de H125 van Belden. Qua switches ga ik voor wat anders dan mijn vorige opstelling, dit zijn 4 Spaun's 4/1 SAR 411 WSG geworden. Ik wil de switches buiten gaan hangen omdat er dan maar 4 kabeltjes naar binnen komen i.p.v. 16.

 

Ik heb gezien dat er nu een nieuwe generatie ontvangers aan het komen is met de 1300 MHz MIPS CPU's en Gigabit-LAN :cool: . Dat zal wel wat extra mogelijkheden gaan geven in de toekomst verwacht ik zo.

 

Nu is VU+ volgens mij als eerste gekomen met deze generatie nieuwe boxen in de vorm van de Solo2 en binnenkort de Duo2. Het enige verschil dat voor mij misschien van belang is tussen deze twee boxen is het verschil in RAM, 1024 voor de Solo2 en 2048 voor de Duo2, en het verschil in Flash, 128 voor de Solo2 en 1024 voor de Duo2.

 

Mijn vraag is hoe belangrijk deze twee verschillen zijn en of je RAM en Flash kan uitbreiden?

 

Voor een goed antwoord is het natuurlijk belangrijk om te weten wat ik wil met de ontvangers naast het ontvangen van tv-zenders.

  • Er komen twee nieuwe ontvangers waarvan er 1 in de slaapkamer gaat komen en 1 in de woonkamer.
  • De ontvangers zullen via een netwerkkabel, dus niet wireless, in mijn netwerk komen te hangen.
  • Ik bekijk graag opnames van de ene ontvanger op de andere. Dit kon ook met mijn VU+ Duo's maar niet met de Cisco's van Ziggo wat heel jammer was en nu voor mij een heel belangrijk punt is geworden.
  • Het benaderen van mijn NAS, een Thecus N5200 Pro, via de nieuwe ontvangers om MKV's, etc te bekijken. Dit is geen must maar zou een hele mooie optie zijn.

Leuk om weer terug te zijn en ik ben benieuwd naar de antwoorden.

 

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

je zegt letterlijk....de kwaliteit van de HD-zenders ik neem aan dat je wil zeggen het aantal HD zenders bij Ziggo want voor de kwaliteit van de HD zenders van Canal digitaal hoef je echt niet over te stappen als je al Ziggo hebt,als we het dan puur over de te ontvangen HD zenders hebben van Canal digitaal dus niet over de daarbij nog FTA ontvangen zenders hebben die eigenlijk niks met Canal digitaal te maken hebben zoals de BBC en het grote aantal Duitse HD zenders dan hoef je voor die reden niet over te stappen want de kwaliteit van de HD zenders van Ziggo is toch echt stukke beter dan die van Canal digitaal ook het geluid,voorbeeldje is bv dat Canal digitaal alleen hbo 1 in HD heeft de andere 2 zijn nog SD dat is 1 van de vele voorbeelden en ook een groot aantal zenders maken nog gebruik van stereo terwijl dat bij Ziggo 5.1 is,ook de bitrate bij Canal Digitaal ligt soms tot wel 3x lager dan bij Ziggo en op bepaalde HD zenders is dat verschil goed te zien.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie-v, Volgens mij staat de TS niet op deze reactie te wachten want hij is immers al weer naar de schotel overgestapt dus jij hoeft hem niet meer van de kwaliteit van Ziggo te overtuigen.

 

Daveys, Ik weet niet hoeveel tijd je hebt m.b.t. het aankoop van de VU DUO2 maar er is nog geen enkele indicatie afgegeven voor de eerst mogelijke leverdatum.

In het geruchtencircuit wordt mei - juni - juli etc genoemd en je moet rekenen op een prijs die misschien de € 600,= overschrijdt, nogmaals alles gebaseerd op geruchten.

De SOLO2 kan ik alleen aanbevelen en alle genoemde wensen kunnen daarmee ingevuld worden.

Alleen het bekijken van MKV's kan ik niet bevestigen omdat ik dit zelf noch niet heb getest.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij als 1 van de redenen noemt de kwaliteit van de HD zenders dan zijn die zeker niet beter zijn bij Canal Digitaal dus het is zeker raadzaam aangezien dat gedeelte helemaal niet klopt en dan zal ik dat zeker vermelden

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stevie-v, Toen ik afgelopen jaar de overstap naar Ziggo maakte was het eerste wat mij opviel dat de kwaliteit van de HD-zenders een stukje minder was. Misschien dat dit veranderd is sinds een klein jaar geleden. Het is ook niet de hoofdreden van mijn overstap maar 1 van de vele redenen.

 

De overstap heb ik nog niet gemaakt maar de stap naar de overstap wel ;) . Ik wil eerst de schotel compleet uitgericht op het dak hebben staan en de nog te kiezen ontvangers klaar voor gebruik hebben voordat ik Ziggo opzeg. Op de ontvangers na heb ik al alles in huis.

 

@Jürgen, Hmm, niet al te veel tijd. Met een maand wil ik wel alles draaiend hebben, 2 maanden maximaal. De waarschijnlijke prijs van 600 Euro vind ik iets minder spannend van de Duo2. Als Flash en RAM niet uitgebreid kunnen worden op de Solo2 en dat heel veel voordeel voor mijn wensen zou zijn dan zit er misschien niets anders op dan wachten.

 

Heeft iemand al ervaring met de Solo2 i.c.m. een NAS en het afspelen van MKV of andere bestanden?

 

Kom ik toch ook nog even terug op mijn hoofdvraag, zijn de uitgebreidere Flash en RAM voor mij interessant?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we kort en krachtig antwoorden;

de solo2 is de nieuwste telg onder de linux receiver en erg performant (maar vaste tuners ingebouwd)

de duo2 is nog niet uit maar lijkt de "oberklasse~topklasse" receiver te gaan worden (met led display en losse insteektuners)

de flash en ram is voor verdere uitbouw van de images interessant.

 

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pukje, in de specs kan je vinden 1080P50

 

@Tonskidutch, De vaste tuners zijn geen enkel probleem/ Ik er er aan twee per ontvanger voldoende. Is de Flash en RAM uit te breiden gezien het belang met toekomstige images van de Solo2?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet over piekeren een vu te kopen. Dit alleen al om de manier waarop de fabrikant omgaat met problemen in drivers en de wijze waarop ze deze oplosssen.

Mooie specs zijn 1 ding maar ik heb persoonlijk vooral belang bij een fabrikant die degelijke drivers afleverd en dat is vu overduidelijk niet. En as matter of fact dreambox ook niet.

Voorlopig is op dat punt ET de enige die degelijk werk afleverd. Als VU zich op dat punt kan verbeteren zouden het pas echt goede boxen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat wil ik toch wel even wat nuanceren.

 

Mijn DM8000 heb ik jaren zonder enige spontane vastloper kunnen gebruiken. Mijn Xtrend ET9500 draait redelijk stabiel, maar is in de afgelopen 6 maanden zeker 4 x 'zomaar' compleet vastgelopen. De HDD begint dan behoorlijk te ratelen, een tijdje niets en dan is het uit. Dat gebeurde steeds tijdens het maken van meerdere opnames tegelijkertijd. Daar had mijn DM8000 dus nooit last van, zelfs al maakte ik 4-5 opnames tegelijkertijd, wat nu met de ET9500 niet meer voorkomt (meestal 2, hooguit 3).

 

Dat spontaan vastlopen gebeurt natuurlijk altijd net als je een film of anders spannend programma aan het opnemen bent of zit te timeshiften.

 

Er zit dezelfde HDD in, er staan precies dezelfde plug-ins op en alles is exact hetzelfde geconfigureerd.

 

Misschien is het toch wat te kort door de bocht dat Xtrend alles beter weet en doet dan de andere fabrikanten?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk mag je dergelijke voorkeur publiek uitspreken

toch rijst de vraag dan welke essentiele driver problemen je dan bedoeld.

ik kan me enkel de overstap OE1.5 > OE 1.6 problematiek voorstellen die inderdaad bij alle linux kassies aanloop problemen opgeleverd hebben

 

de huidige images inclusief drivers zijn toch prima afgehandeld

of vergeet ik iets?

ciao ;)

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel Michel, maar het is enkel mijn mening. Als jij tevreden bent ben ik het ook. Het is mooi om te zien dat er tegenwoordig keuze is.

Dream zet zichzelf voor mij persoonlijk buiten spel aangezien ze overgegaan zijn op closed enigma software. Dat is voor mij een belangrijk nadeel. Maar ik kan me voorstellen dat dit argument voor anderen er weer niet toe doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de gebrekkige Cisco ontvanger en de beperkte mogelijkheden die deze ontvanger heeft hebben mij tot bijna waanzin gedreven,dat is wat ik ook lees van jou maar waarom koop je dan geen andere ontvanger ik gebruik mijn vu ultimo voor ziggo en die is niet beperkt.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...