Ga naar inhoud


Keuze nieuwe ontvanger, VU+ Duo2 vs. VU+ Solo2


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

quick and dirty heb ik dat hier vermeld http://www.sat4all.com/forums/topic/330300-keuze-nieuwe-ontvanger-vu-duo2-vs-vu-solo2/?do=findComment&comment=2134918

de noodzaak en het budget bepaald veel

 

vergeet niet jij bent jarenlang met veel meer bezig dan het doorsnee gebruik zelve

dat wil niet zeggen dat je geen hoge eisen mag stellen, maar andere gebruikers komen wellicht niet op hun kosten

daar ze jouw vorm van gebruik nooit zullen evenaren.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet over piekeren een vu te kopen. Dit alleen al om de manier waarop de fabrikant omgaat met problemen in drivers en de wijze waarop ze deze oplosssen.

Mooie specs zijn 1 ding maar ik heb persoonlijk vooral belang bij een fabrikant die degelijke drivers afleverd en dat is vu overduidelijk niet. En as matter of fact dreambox ook niet.

Voorlopig is op dat punt ET de enige die degelijk werk afleverd. Als VU zich op dat punt kan verbeteren zouden het pas echt goede boxen worden.

 

Dit is wel een minpunt waarover ik gelezen heb bij PLi. VTI zou dan misschien een optie worden hoewel PLi mijn voorkeur heeft vanwege mijn eerdere ervaringen met ze i.c.m. de VU+ Duo.

 

Als het dan toch een vu zou moeten zijn zou ik zelf wachten op de Duo2 of het budget moet al beperkt zijn.

 

Budget is geen issue maar tijd wel. Ik wil niet nog 4 maanden hoeven te wachten en wat zijn de echte voordelen van de Duo? Dat zou voor mij Flash en RAM zijn als ik daar echt wat aan had maar dat weet ik nog steeds niet echt.

 

de gebrekkige Cisco ontvanger en de beperkte mogelijkheden die deze ontvanger heeft hebben mij tot bijna waanzin gedreven,dat is wat ik ook lees van jou maar waarom koop je dan geen andere ontvanger ik gebruik mijn vu ultimo voor ziggo en die is niet beperkt.

 

Ook het beperkte aanbod aan zenders stoort mij en nog wat andere zaken die je in mijn eerste post kan lezen. Ziggo heeft het bij mij afgedaan en daarnaast zijn de prijzen die ze vragen bizar hoog. Ik wil hier alleen geen discussie over Ziggo hebben maar over de verschillen in specificaties tussen de Duo2 en Solo2 en of het de moeite waard is om te wachten op de Duo2 met de betere specificaties.

 

quick and dirty heb ik dat hier vermeld http://www.sat4all.c...2/#entry2134918

de noodzaak en het budget bepaald veel

 

vergeet niet jij bent jarenlang met veel meer bezig dan het doorsnee gebruik zelve

dat wil niet zeggen dat je geen hoge eisen mag stellen, maar andere gebruikers komen wellicht niet op hun kosten

daar ze jouw vorm van gebruik nooit zullen evenaren.

ciao

 

Waar ik de ontvangers voor wil gaan gebruiken heb ik in mijn eerste post aangegeven. Een groot voordeel zou zijn dat ik mijn NAS kan benaderen en de MKV's kan afspelen via de ontvanger.

 

Extra tuners toevoegen, een mooi schermpje op de Duo2, het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Dan blijft aan verschillen alleen nog Flash en RAM over wat mij zou kunnen overhalen op een Duo2 te wachten.

aangepast door Daveys

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash en ram zijn voorlopig nog geen probleem. Als je zeker weet dat je nu een box wilt kopen en er vervolgens jarenlang mee blijft kijken is het wel de moeite waard.

Ik krijg de indruk dat ze die cpu/flash/ram combi alleen maar opkrikken om potentiele kopers over te halen voor een bepaald merk/model.

Voor werking anno 2013 voldoen alle courante boxjes van om het even welke fabrikant.

Ik koop persoonlijk geen high end omdat de ervaring leert dat ik toch gemiddeld om de 3 jaar een andere box aanschaf. Pure kapitaal vernietiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de dingen die je wilt kunnen hoef je niet te wachten op de Duo2. OpenPLi en VTi zijn beiden goede images, er zit wat mij betreft geen heilige tussen.

 

OK, dank je carlo666. De ontvanger zelf is het belangrijkst natuurlijk. Gigabit en de 1300 MHz CPU zijn uniek en ik ben heel erg benieuwd hoe rap het bakje is :cool:

 

Flash en ram zijn voorlopig nog geen probleem. Als je zeker weet dat je nu een box wilt kopen en er vervolgens jarenlang mee blijft kijken is het wel de moeite waard.

Ik krijg de indruk dat ze die cpu/flash/ram combi alleen maar opkrikken om potentiele kopers over te halen voor een bepaald merk/model.

Voor werking anno 2013 voldoen alle courante boxjes van om het even welke fabrikant.

Ik koop persoonlijk geen high end omdat de ervaring leert dat ik toch gemiddeld om de 3 jaar een andere box aanschaf. Pure kapitaal vernietiging.

 

Ik vind de nieuwe VU's qua specificaties toch wel van een andere orde dan de huidige generatie ontvangers. Dit is in snelheid wel een serieuze sprong vooruit.

 

Ik denk dat met name het streamen via de NAS een hele goede mogelijkheid is geworden alleen heb ik daar nog niet een eenduidig antwoord op.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik denk dat met name het streamen via de NAS een hele goede mogelijkheid is geworden alleen heb ik daar nog niet een eenduidig antwoord op.

misschien heb ik in dit bericht niet geantwoord maar zeker toch in andere

met NAS heb je een keigoed systeem... (ik werk al meer dan 10 jaar met NAS) en de 1000Mbit/s op solo2 en straks duo2 is extreem fijn bruikbaar

 

inderdaad andere receivers van deze nieuwe generatie moeten dat nog eerst maar bewijzen

 

je kunt zelfs mijn berichten terug vinden waar ik bij aankondiging van de dm8000pvr het jammer vind dat er geen 1000Mbit/s Nic aan boord is

dus vanaf de solo2 en straks de Duo2 mega fun voorspeld

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overschat het nu allemaal niet want streamen vanaf een nas is beslist geen gigabit of een mega snelle cpu nodig.

Een 100 Mbit nic kan een HD stream al royaal verwerken en houdt dus nog over.

Maar goed, sneller is altijd beter maar niet altijd nodig. Laat dus niet je gevoel de overhand krijgen maar blijf ook zelf nadenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen HBBTV wellicht, maar al die anderen mag je me wel ff toelichten want dat zie ik 123 niet.

HBBTV zie ik persoonlijk geen meerwaarde in, is een leuke speeltje om erbij te hebben maar wel eentje die gauw verveeld.

Maar ik trek me terug uit het leger der reaganten want ik bemerk dat ik OT ga ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met NAS heb je een keigoed systeem...

inderdaad andere receivers van deze nieuwe generatie moeten dat nog eerst maar bewijzen

dus vanaf de solo2 en straks de Duo2 mega fun voorspeld

ciao

 

:cool: :cool: :cool:

 

Overschat het nu allemaal niet want streamen vanaf een nas is beslist geen gigabit of een mega snelle cpu nodig.

Een 100 Mbit nic kan een HD stream al royaal verwerken en houdt dus nog over.

 

Gigabit is wat minder spannend in dit geval maar je houdt lekker wat over om tegelijkertijd wat andere zaken te doen over het netwerk.

 

De processor is toch echt wel de allergrootste sprong voorwaarts met heel veel meer mogelijkheden. Dat maakt de nieuwe VU's voor mij "The Next Gen" en wie weet gaat het mij een mediaspeler voor boven schelen. Ik kan me daarom ook voorstellen dat wat meer Flash en RAM de mogelijkheden van het streamen van verschillende formaten beter zou maken.

 

Ik ben ook heel erg benieuwd wat het antwoord van de andere fabrikanten gaat worden en denk daarom dat we kunnen gaan smullen van alle nieuwe mogelijkheden. Voorlopig is het alleen VU+ dus dat maakt voor mij de keuze makkelijker.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...