Ga naar inhoud


Keuze nieuwe ontvanger, VU+ Duo2 vs. VU+ Solo2


Daveys

Aanbevolen berichten


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:cool: NAS werkt perfekt :cool:

waarom je dat nog niet begrepen had begrijp ik weer niet :D

 

Dat had ik zeker begrepen van jou, vandaar mijn opmerking "nog is bevestigd te zien". Toen ik dat schreef dacht ik aan jou :D

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat met name het streamen via de NAS een hele goede mogelijkheid is geworden alleen heb ik daar nog niet een eenduidig antwoord op.

 

Ik gebruik ook een NAS om oude opgenomen TS bestanden van de Lemon 070 PVR (die ik letterlijk dagenlang moeten overzetten heb :-)) af te spelen op de mediaplayer van de vu+duo(vti5.0 en openpli 3.0 werkten allebei) en voor mij werkt dit perfect.

 

Ik moet wel zeggen dat ik overal een LAN netwerk thuis heb. Enkel mijn laptop en smartphones werken draadloos.

 

Ik heb ook al HD content via de NAS afgespeeld op de DUO en dit werkt zonder problemen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is hier ook bekabeld in huis waar ik nu heel blij mee ben dat ik dit destijds heb gedaan.

 

Anderhalf jaar geleden had ik satelliet met VU+ Duo's en toen ging het streamen nog niet helemaal lekker. Soms wel en soms niet. 1 op 1 rips van BR's was helemaal niet te doen.

 

Ik word nu wel steeds nieuwschieriger en vind dit allemaal wel heel leuk om te lezen hoor. Het wachten duurt alleen wat langer nu. Van het weekend gaat de Wave het dak op en de zaterdag daarop de finetuning en de Solo2's in huis. Lekker hoor :cool:

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een beetje propaganda, maar ik schrijf het al jaren sind wij satter's met de NSLU2 van Linksys werden geconfronteert als huis tuin en keuken betaalbare NAS

het is een weelde, om een centrale server te hebben (uiterst efficient gebouwd en liefst met 2 schijjes in raid 1 of meer) waar al je ditjes en datjes op staan als backup en als gezin/familie archief

die onder linux ook nog eens veel veiliger is dan de doorsnee windows kist in je netwerk.

 

de 1000Mbit/s op de NIC van de SOLO2 en op de NAS is je droom inzake opnemen / afspelen en streamen

 

maar het gaat hier om die nieuwe SOLO2

ik vind het een moordadig mooi stukkie sat-receiver, waar de andere merken / modellen echt een harde noot aan hebben om te kraken

en eerlijk gezegd geloof ik dat de huidige markt producten dat antwoord niet nu al als alternatief hebben. Nog niet.

 

ciao

 

zover een stukje kennis en vertrouwen

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja ,wat is dan buggie aan oe1.6 kernel 3.11 ?

welke bugs zijn er uit gehaald tussen oe1.6-L3.11 en oe2.0-L3,6 ?

Ik denk geen

De hardware van de VU is wel magertjes maar werkt

256MB flash 1.4ghz processor 1 gig lan is een leuke stap vooruit.

De sat onvangers beginnen altijd meer op de PC te lijken.

wanneer komt een linux enigma2 satontvanger met een LCD scherm

Ohjee nu zeg ik iets wat er al is alleen het porteren van de software

 

niet om de bugs maar om de compatabiliteit met heel veel randapparatuur bv .usb toetsenborden al dan niet draadloos, usb tuners, noem maar op, die op oude kernels nauwelijks of veel minder aanwezig is, als je bv de webbrowser wil gebruiken dat je er even een toetsenbord aanprikt en klaar, net zoals dat bij een computer gaat

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar dagen geleden de solo2 gaan bekijken bij een collega . Mijn zus heefts een nieuwe ontvanger nodig en ik vond het toch de moiete waard om de solo2 af te wegen tov de DM8020hd.

Om de beginnen de prijs, weten dat je een tweede sat-tuner moet bijkopen bij de DBox.

Ik stond versteld van de snelheid van de solo2, alles wat we probeerden lukte prima. Technisch zit hij knap in elkaar, beeld OK.

Dan maar getest met PLI en in de kortste keren stond die erop. Werkte goed.

Geen minpunten ? Tochwel de harddisk is een klein model, bij de Dbox een groot model. En ja zoals iedereen hier al beweert, de AB is ook niet van de fraaiste. Maar we gaan toch voor de solo2. Ze zijn goed bezig.

Wie weet komt er ook nog een solo3 met twee vaste en één verwisselbare tuner ??

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je een stukje schrijft hier over jouw ervaring marleentje, top!

 

De Solo3 waar je op hoopt komt er volgens mij in de vorm van de Duo2 en die zal eerdaags (paar maandjes) wel te koop gaan zijn. Da's dus mazzel hebben dat jouw droom al zo snel waarheid gaat worden ;)

 

Het mintpunt voor wat betreft de HDD ben ik niet met je eens. Ik vind het eerder een voordeel omdat de behuizing daarom ook lekker klein kan blijven. Ik heb nu 2 stuks 2,5" HDD's van Toshiba gekocht van 1TB per stuk en dat lijkt mij wel voldoende voor wat opnames.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen minpunten ? Tochwel de harddisk is een klein model, bij de Dbox een groot model.

Ik vroeg me ook al af waarom een 2.5" harddisk een nadeel zou zijn.

Heb je daar een reden voor om dit als nadeel aan te voeren?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn ook dreamboxen met 2,5" hdd's

effe : wie kent wie. :grin:

 

de oude dbox, die wil je toch niet als concurrent vergelijken met een VU+ SOLO2

of heeft men voor het gemak even "ream" uit de tekst geknipt.

 

lijkt me overigens logisch dat een receiver met verwisselbare tuners ook duurder is dan een onboard twintuner.

de vraagstelling is duo2 of solo2

dus solo3 is weer een buitenbeentje

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel het minpuntje ivm de 2.5" moet ik dus terugnemen.

De verkoper in de zaak waar ik mijn pc-dinges haal beweerde dat die maximum in 750gB bestaat. Ik lees nu dat er zelfs 1Tb bestaat.

Dat is volgens mij dik in orde als opname medium.

Bij de DM800Hd se wordt ook de 2.5" hard disk gebruikt. Een andere kennis heeft die en is er wel tevreden over.

Ik kijk nu wel uit naar de duo2 waar Daveys het over heeft.

Welnee Tonskidutch ik bedoel met Dbox weldegelijk Dreambox, ik vergelijk dus de DM8020HD en de Solo2.

Ik vind het toch echt jammer dat de invoerder de keuze niet laat tussen de tuners zonder meerprijs.

 

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2,5" ook al in 1,5TB en 2TB en het gaat er hier zeker niet om of je iets terugneemt of niet. We zijn hier om elkaar te informeren omdat je niet alles kan weten. Niet om elkaar af te troeven.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...