Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat de DM 8000 altijd prima heeft gewerkt op Openpli 2.1 heb ik deze geflasht met OpenPli 3.0. Na de instellingen te hebben ingevoerd boot de dm 8000 niet meer door en blijft deze halverwege hangen op het scherm staat nu " dreambox multimedia". Vercolgens harde schijf 1.5 tb los gegooid en opnieuw geflashed met orginele DM 8000 image. Ook hier start niets door.

Ben er al 2 dagen mee bezig en ik word er niet vrolijker van. Kan ik met telnet alles wissen, zodat ik opnieuw een clean install kan maken. Weet alleen de commando's niet

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

probeer er eens terug je bootloader in te zetten in de dreambox 8000

Dit doe je ook langs de stop modus

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Bootloader #84 stond er al in. Ik heb Openpli erin gezet ( van te voren ) de harddisk losgekoppeld. Alles werkt weer. Het probleem zit hem in de 1.5tb harddisk

Geplaatst:

Of de autobackup die op die disc staat. Als je nl nieuwe image flashed dan zet deze na de flash alle instellingen terug.

Aangezien je van 2.1 naar 3.0 gaat verwacht ik dat dit niet zuiver gaat en een foute setting je box in een loop laat komen.

Geplaatst:

Bootloader #84 stond er al in. Ik heb Openpli erin gezet ( van te voren ) de harddisk losgekoppeld. Alles werkt weer. Het probleem zit hem in de 1.5tb harddisk

dan moet je de backup van je schijfje halen

kan je er nog in met dcc tool als jou schijf terug is aangesloten

als dat gaat dan ga je naar FTP....> hdd-> media/hdd..en doe dit open ...dan zie je daar een map staan ...backup ..doe deze open en verwijder dan je backup allemaal. rechtse muisknop aan klikken en kijk wat er staat verwijderen klik en klaar

of je kan ook de hele map verwijderen

ga dan terug uit de dcc tool en reboot je dreambox

veel sucses

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

dan moet je de backup van je schijfje halen

kan je er nog in met dcc tool als jou schijf terug is aangesloten

als dat gaat dan ga je naar FTP....> hdd-> media/hdd..en doe dit open ...dan zie je daar een map staan ...backup ..doe deze open en verwijder dan je backup allemaal. rechtse muisknop aan klikken en kijk wat er staat verwijderen klik en klaar

of je kan ook de hele map verwijderen

ga dan terug uit de dcc tool en reboot je dreambox

veel sucses

Op deze manier start hij wel door, zo niet dan even opnieuw flashen. Dus als waarschuwing NOOIT een backup laten staan van OpenPli 2.1 als je naar OpenPli 3.0 gaat.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Dm 8000 was niet van mij. Dus ik wist niet precies hoe alles stond. Ben bang als ik de harde schijf weer aansluit de DM 8000 weer niet doorstart. Ik ga de harde schijf eruit halen en op een andere manier formateren.

Geplaatst:

Dm 8000 was niet van mij. Dus ik wist niet precies hoe alles stond. Ben bang als ik de harde schijf weer aansluit de DM 8000 weer niet doorstart. Ik ga de harde schijf eruit halen en op een andere manier formateren.

probeer even gelijk ik jou zeg !

Geplaatst:

Als hij niet doorstart wil niet altijd zeggen dat je er niet bij kunt! probeer met harde schijf erin de box op te starten zodra je de balk in het schermpje ziet dan kun je al via Dcc in je box komen, en van daaruit verwijder je de backup map op de harde schijf.

Geplaatst:

we wachten rustig af tot jvd1971 het kan melden of het is gelukt :)

• 3 weken later...
Geplaatst:

hallo,

ik heb hier een dreambox 8000 zonder harde schijf en deze blijft net zo als hierboven hangen in het midden,,

hij is al terug geweest naar de dealer daar hebben ze een reset op een flash gedaan,, 

en hebben hem op een duur test gehad,,

er stond een orginele image van dream in en die boot goed door,,

nu is de box terug en ik wil er weer openpli 3.0 op zetten,,

maar helaas nadat alles is ingesteld en ik doe een reboot blijft hij toch weer hangen,,

heeft iemand een idee?

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Geplaatst:

hallo,

ik heb hier een dreambox 8000 zonder harde schijf en deze blijft net zo als hierboven hangen in het midden,,

hij is al terug geweest naar de dealer daar hebben ze een reset op een flash gedaan,, 

en hebben hem op een duur test gehad,,

er stond een orginele image van dream in en die boot goed door,,

nu is de box terug en ik wil er weer openpli 3.0 op zetten,,

maar helaas nadat alles is ingesteld en ik doe een reboot blijft hij toch weer hangen,,

heeft iemand een idee?

die flash was volgens de dealer de data flahs,die hebben ze een reset gegeven,,

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Geplaatst:

Ook andere images geprobeerd of OpenPli 2.1?

Ik herinner mij hier op het forum ook een 7020HD die met elke image wilde werken behalve OpenPli 3.0, bleek toch iets mee aan de hand te zijn geloof ik (niet door de gebruiker op te lossen)

Dreambox via seriëel aansluiten op je PC en Openpli 3.0 flashen met het programma Dreamup.

In Dreamup aanvinken dat er een bad sector check/repair gedaan moet worden.

Mogelijk bevat je flash bad sectors waar de meeste images omheen kunnen werken, uitgezonderd Openpli 3.0 vanwege de omvang.

Als de flash niet meer te repareren is met Dreamup dan kun je dus nooit meer Openpli 3.0 gebruiken (geen ramp, want er zijn tegenwoordig betere images voor de Dreambox zoals Newnigma Unstable),

aangepast door Apple740

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...