pipokoeie Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Heb je ook de secondstage 84 erin zitten? dat kun je zien via de webinterface of zodra je de box aanzet komt er voor in het schermpje "boot 84"te staan. ja die staat erin,, wat ook heel raar is ,, als ik na de flash een settinglijst wil ophalen via de box dan zegt hij dat er al een settingslijst instaat,, maar dat is niet zo,, hij vraagt dan om hem te wissen ik zeg dan ja ,, maar hij kan dan niks vinden en breekt het downloaden van de lijst af,, via dreamset kan ik dan wel een lijst in zetten,, mij lijkt het dat er ergens iets blijft hangen van oude software,, misschien iets van een vroegere skin ofzo? LID SINDS 2001 !!! OpenPLi
pipokoeie Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Dreambox via seriëel aansluiten op je PC en Openpli 3.0 flashen met het programma Dreamup. In Dreamup aanvinken dat er een bad sector check/repair gedaan moet worden. Mogelijk bevat je flash bad sectors waar de meeste images omheen kunnen werken, uitgezonderd Openpli 3.0 vanwege de omvang. Als de flash niet meer te repareren is met Dreamup dan kun je dus nooit meer Openpli 3.0 gebruiken (geen ramp, want er zijn tegenwoordig betere images voor de Dreambox zoals Newnigma Unstable), ohja dank je wel dat kan ik nog wel eens proberen,, pff dreamup dat is lang geleden,, LID SINDS 2001 !!! OpenPLi
Mojo Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Tsja, en als je dan bad sectors hebt wat dan? Word het dan garantie? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
DeBeek Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Mogelijk bevat je flash bad sectors waar de meeste images omheen kunnen werken, uitgezonderd Openpli 3.0 vanwege de omvang. Als de flash niet meer te repareren is met Dreamup dan kun je dus nooit meer Openpli 3.0 gebruiken (geen ramp, want er zijn tegenwoordig betere images voor de Dreambox zoals Newnigma Unstable), Omvang van OpenPLI 3.0 ? Newnigma is twee keer zo groot..
Apple740 Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 (aangepast) Omvang van OpenPLI 3.0 ? Newnigma is twee keer zo groot.. Laat ik het anders zeggen, Openpli 3.0 schijnt bepaalde sectors van de flash te gebruiken die andere images niet gebruiken. 19 februari 2013 aangepast door Apple740
iemand Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 (aangepast) Heb je soms ook Compact Flash kaarter in tbv swapfile. 19 februari 2013 aangepast door iemand gr. Erik
Snoete Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 @Apple740 Verder nergens om maar hou je toch eens bij de feiten ! Eerst is het de omvang nou is het weer "schijnt" , bijna elke post van jou eindigt met "gebruik geen PLI, maar gebruik NewNigma2, want die is beter" ! Zelfs bij het gebruik van een OE2.0 image kan het voorkomen dat je alleen via Dreamup kunt flashen. Dat is in deze situatie inderdaad de beste optie, maar dat heeft niets te maken met de image. Newnigma2, OoZoon, Open Dreambox, ze hebben allemaal te maken met de drivers en image van Dream-multimedia. Dat die op dit moment nou niet bepaald goed bezig is kun je ook lezen op diverse fora. Net als elk image heeft OpenPLI ook af en toe onderdelen die niet in 1 keer goed gewijzigd worden. Daar tegenover staat dat elk image z'n sterke kanten heeft, ga jij nou voor iedereen bepalen wat ze goed moeten vinden ? Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
pipokoeie Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 nou ik heb omdat ik nog geen serielepoort op mijn laptop heb,,newnigma 4.0 unstable geprobeerd, ook die blijft hangen,, ik heb morgen een seriele poort via USB en als dit niks wordt, via dreamup dan,, gaat hij terug naar de dealer,, LID SINDS 2001 !!! OpenPLi
Snoete Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Ik neem aan dat je dat doet in combinatie met het kopieeren van de image via je netwerk. Anders kan het wel "even duren" voordat je klaar bent. Let vooral op de meldingen in het statusvenster van Dream-up. Zie eventueel de handleiding op de Dream-Multimedia website. Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
theparasol Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Laat ik het anders zeggen, Openpli 3.0 schijnt bepaalde sectors van de flash te gebruiken die andere images niet gebruiken. Laat ik het nog anders zeggen: dit is zelfs een pertinente leugen (!) Als je na serieel flashen van de fabrieksimage van dream zelf nog steeds hangers hebt is je box toch echt hardwarematig defect. Mocht het een badsector zijn in de flash, dan kun je die met dreamup ook repareren. Check het dreamup menu maar (repair bad sector vinkje zetten) Je kunt zonodig een seriele poort aan een willekeurige pc toevoegen door een usb->serial adapter in te slaan. Als je goed zoekt kosten die circa 5 tot 15 euro (nieuw)
Apple740 Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 @Snoete, TheParasol. Voordat je iemand beticht van het niet aan de feiten houden of leugens verspreiden, lees dit topic ff door; http://openpli.org/forums/topic/27500-kan-openpli-30-niet-meer-flashen-na-newnigma2-oe20-te-hebben-gedraaid/ Er wordt hier geopperd dat de kernel van Pli3.0 groter is dan van Newnigma, dus ja, er worden bepaalde sectoren gebruikt die Newnigma niet gebruikt.
Apple740 Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 (aangepast) Als je een USB>serial kabel gaat regelen let er dan op dat je er eentje met een female aansluiting neemt (rs232). Een standaard USB>serial bevat namelijk een male aansluiting en dat past niet op een Dreambox8000. 19 februari 2013 aangepast door Apple740
theparasol Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 (aangepast) Je hebt gelijk apple740. Nooit geweten, ook weer wat "geleerd": Antwoorden in de context lezen. De openpli deed het niet omdat door een iets grotere kernel een bad sector flash block benut werd die de fabrieksimage niet nodig was. Dat geeft uiteraard problemen. Maar de oorzaak is nog steeds hardware! En met die usb->serial adapter is ook een gouden tip. Geniaal geen extra kabel meer nodig. Nou suc6 ermee en bedenk voortaan dat je met een openpli image andere sectoren gebruikt dan met dream fabrieksimage afgeleiden... niet dus! Waar zit dat knopje beste antwoord als je het nodig bent 19 februari 2013 aangepast door theparasol
Snoete Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 hallo, ik heb hier een dreambox 8000 zonder harde schijf en deze blijft net zo als hierboven hangen in het midden,, hij is al terug geweest naar de dealer daar hebben ze een reset op een flash gedaan,, en hebben hem op een duur test gehad,, er stond een orginele image van dream in en die boot goed door,, nu is de box terug en ik wil er weer openpli 3.0 op zetten,, maar helaas nadat alles is ingesteld en ik doe een reboot blijft hij toch weer hangen,, heeft iemand een idee? Wie lezen kan...... - hij is al terug geweest naar de dealer daar hebben ze een reset op een flash gedaan = Dreamup met originele image - er stond een orginele image van dream in en die boot goed door = geen hardwarefout - Rustig de stappen volgen van de Dreamup handleiding en PLI 3.0 (of een andere image) flashen, en klaar ! Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
pipokoeie Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 (aangepast) helaas ,, het mocht niet baten, na verschillende keren geprobeerd te hebben blijft hij nog steeds hangen,, ik denk dat de flash defect is,, elke keer als ik met dreamup een andere image erin zet vind deze badsectors,, hij gaat terug naar de dealer,, dat flashen gaat ook met een nulmodem kabel dus je kunt gewoon een male usb rs232 nemen,, 21 februari 2013 aangepast door pipokoeie LID SINDS 2001 !!! OpenPLi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen