Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

probeer er eens een nieuwe bootloader erin te zetten !!

en dan de soft !

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Ik had identiek hetzelfde probleem met mijn Dreambox 8000 die had altijd goed gewerkt met Newnigma 2, toen die plots problemen gaf bij het booten.

In de eerste instantie lukte het nog via de switch achteraan om door te booten.

Toen werd het frequenter, de box bleef 2 op 3 halfweg  hangen, tot de dag dat het gewoonweg niet meer lukte .

Van alles uit de kast gehaald, opnieuw geflashed met Newnigma 2, bootloader 84 er opnieuw in, repair bad sectors, geflashed via seriële kabel.

Dan maar eens de originele image van dream multimedia er op gezet, toen boote de box perfect door.

Het zag er weer goed uit, Newnigma 2 kon er zonder probleem weer op geplaatst worden, ik doorliep de wizard en de box leek aanvankelijk weer in orde (joepie)……..tot ik deze afsloot.

Toen bleef hij weer hangen in zijn boot.

Blijven prutsen, tot het zelfs niet meer lukte met de software van Dream, ten einde raad de box terug naar Dream gestuurd.

Met hun image erop werkte nadien alles weer, maar eens Newnigma 2 er op ging was het probleem daar weer, Grrrr.

Je zou voor minder, een toestel van net geen geen 1000 €, dat om de een of ander reden niet wil doorbooten en dan krijgt men het in herstelling nog niet gerepareerd om er andere images op te laten draaien.

Ik verdenk er hun bootloader 84 van dat die ergens een conflict veroorzaakt, bij mij is alvast gestart kort na het instaleren van die versie.

Om het verhaal af te maken, de box heeft maanden stil gestaan.

Op een dag heb ik er eens Open pli gezet 3.0 opgezet en warempel er was weer licht, tot vandaag geen enkele hapering meer opgemerkt.

Vreemd dat alles wel werkt met Open Pli en niet met Newnigma2.

Het meest gekke is, een switch van de originele Dream software naar een andere image lukte altijd via de  installatie wizard, keer op keer.

Maar eens de box werd afgezet wou die niet meer doorbooten.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

wat mij stoort zijn de vele badsectors,, dat wil toch zeggen dat de flash niet echt lekker is,,

overigens deze box is altijd al trager geweest met booten,,

en net als die van hierboven van kwaad tot erger,,

hij gaat terug naar de heren in Eindhoven,,

uiteindelijk heeft hij daar al gestaan en vonden zij dat het goed zou moeten zijn,

heren allemaal bedankt voor jullie hulp,,,

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Geplaatst:

@Pipokoeie, ff voor de zekerheid, je hebt wel een vinkje gezet in Dreamup bij de optie dat hij moet trachten bad sectors te herstellen? Die optie zit bovenin de taakbalk.

Geplaatst:

@Pipokoeie, ff voor de zekerheid, je hebt wel een vinkje gezet in Dreamup bij de optie dat hij moet trachten bad sectors te herstellen? Die optie zit bovenin de taakbalk.

ja  ja , dreamup geeft ook aan als je gaat flashen dat je de badsectors wilt repareren,,

dat was ook mijn probleem,,

telkens als ik een image in de box flashte dan vond dreamup weer badsectors ,,

hij repareerde ze dan of  als dat niet ging gaf hij ze die status,,

maar goed hij staat bij de dealer,,

ik zal hun bevindingen hier posten zogauw ik het weet,,

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...