Ga naar inhoud


Wat zijn de activatiekosten van een smartcard voor enkel NL 1,2,3?


koen_92

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Om toch een beetje Nederlandse televisie te kunnen kijken is het wel handig om hier een smartcard voor te hebben (enkel BVN is ook zo beperkt).

Nu is er op de website van CD praktisch niets te vinden over deze 'gratis' optie (logisch want hier verdienen ze niets aan, maar ze zijn wettelijk verplicht om dit aan te bieden).

Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat je gewoon ergens in een webshop zo'n oranje smartcard kunt bestellen (kost ca. 70 euro), waarna je die via deze link kunt activeren bij CD:

http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-registreren/

 

Dat klopt toch? Maar voordat ik tot aankoop van zo'n smartcard overga ben ik wel benieuwd hoeveel kosten CD nog rekent voor deze registratie. Hiervoor kan ik wel contact op nemen met CD, maar dat is enkel mogelijk als ik al mijn gegevens daar achterlaat. Iets dat ik liever niet zomaar doe. Dus weet iemand hier hoeveel dit in totaal gaat kosten? Wat rekent CD aan activatiekosten?

 

Ik vind het overigens wel belachelijk dat CD de optie om een 'gratis abonnement' zo verbergt voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm 29,95 valt inderdaad nog mee.

Ik zal ze voor de zekerheid morgen eens bellen. Mocht het een ander bedrag zijn dan 29,95 dan laat ik het even weten hier.

 

Tweedehands is geen optie, dan ben je namelijk verplicht er een abbo op te zetten:

http://www.sat4all.com/forums/topic/327528-welke-kosten-en-pakketten-bij-overname-23-kaarten/page__view__findpost__p__2113476

 

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor de late reactie.

Ik heb ze gebeld en de kosten zijn inderdaad 29.95.

 

Een tweehands kaart overnemen en dat niet melden / niet op je naam zetten kan natuurlijk. Maar hoe lang bijft die dan werken? CD heeft in het verleden wel eens van die kaarten gedeactiveerd omdat ze voor 'piraterij' gebruikt zouden worden (geen idee waarom je de gratis NED1,2,3 daarvoor wilt gebruiken maar goed). Ik weet in ieder geval wat het kost nu allemaal dus ik zal wel afweging gaan maken.

 

Bedankt iedereen voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koen_92 vraagt: “Maar hoe lang bijft die dan werken?”

Dat is van te voren niet te voorspellen. De kaart moet geregistreerd zijn op een Nederlands adres. Als ze na aan aantal jaren bij een controle geen reactie meer krijgen op het adres waar de kaart geregistreed staat of op het geregistreerde e-mailadres, wordt hij afgesloten. Dit komt echter maar weinig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal registreert het her-activeren van kaarten en weet zodoende welke kaarten in gebruik zijn.

Dus even bellen of een sms je sturen en je kaart is weer geregistreert als zijnde in gebruik. ...

 

bellen: bel onze heractivatielijn op 035 6 477 477 (normaal tarief) en binnen 30 minuten heeft u beeld.

sms: stuur uw smartcardnummer zonder spaties naar 06 44 300 300 (normaal tarief) en u hebt direct beeld. U ontvangt hierna geen bevestiging of overige berichten via sms.

 

 

Registreren van een kaart met alleen Nederland 1, 2 en 3 heeft overigens verder geen nut voor de gebruiker.

Een kaart zonder betaal abonnement is NIET verzekerd tegen verlies en diefstal

En bij vervanging van de kaart omdat de kaart gehacket is zal iedere gebruiker mee moeten betalen aan een nieuwe kaart.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...