Ga naar inhoud


Japan: 2014 begin 4k TV


Snoopy

Aanbevolen berichten

 

De Japanse overheid begint in juli 2014 met 's werelds eerste 4K tv-uitzending. Dat is ongeveer twee jaar eerder dan verwacht.

 

De Japanners proberen op die manier de vraag naar ultra high-definition televisies te stimuleren, schrijft Reuters. Het kanaal zal in het begin alleen per satelliet te ontvangen zijn.

 

De 4K-tv's hebben een resolutie die vier keer zo hoog is als de huidige Full HD televisies. Verschillende Japanse fabrikanten, waaronder Sony, Panasonic en Sharp produceren de schermen.

 

Vanaf 2016 zullen de eerste uitzendingen met een 8K resolutie beginnen, verwacht de Japanse overheid.

Bron:

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/01/japan_begint_in_2014_met_uitze.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat ze eerst maar eens beginnen met 1080p, en dan inderdaad met echte HD content. Dan hoeven we die ultra HD volgens mij voorlopig helemaal niet! Kijk maar eens op de Duitse en Engelse HD zenders. Zelfs 720p zit er een stuk strakker uit dan die 1080i die we hier hebben... Volgens mij allemaal ge-upscaled sd tv.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

32K komt eerst alleen interlaced beschikbaar, laat maar zitten.

 

In India is 4 K per satelliet al gemeen goed.

Ik heb verleden maand een paar uitzendingen zitten bekijken op grootbeeld en dat zag er keurig uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

32K komt eerst alleen interlaced beschikbaar, laat maar zitten.

 

In India is 4 K per satelliet al gemeen goed.

Ik heb verleden maand een paar uitzendingen zitten bekijken op grootbeeld en dat zag er keurig uit.

 

Op welke satelliet zenden ze dat uit?

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, geen idee.

 

Even ter verduidelijking,

 

Het grootbeeldscherm was cinemascoop, ongeveer 20 bij 9 meter.

In de ruimte waren 800 stoelen.

De bioscoop was nog niet geopend, omdat de vergunning nog niet binnen was .

 

De eigenaar, die mij meenam naar de inspectie van zijn splinternieuwe bioscoop, in een voorstad van New Delhi vertelde mij, dat de te vertonen speelfilms (Bollywood) s'nachts per satelliet op een server in de bioscoop gespeeld worden, waarna voor de eerste vertoning een separate decodering sleutel ontvangen wordt.

Hierna kunnen dan de speelfilms in 4 K formaat in de zaal vertoond worden. Het downloaden van zo'n speelfilm duurt geloof ik 12 uur.

 

Ik heb daarna vol verbazing alleen in de zaal, door het personeel voorzien van cola en popcorn zitten genieten van een aantal rasechte Bollywood satires.

 

Er is mij verteld, dat er gemiddeld 3 nieuwe films per dag door Bollywood worden uitgeleverd.

 

India heeft meer dan 800 Miljoen inwoners, naar de bioscoop gaan is daar erg populair.

Om films te distribueren naar tigduizend bioscopen in een land ter grootte van Europa is verspreiding per satelliet de goedkoopste manier.

 

Wanneer men de series op Discovery bekijkt over het vrachtverkeer in India kan men zich dat levendig voorstellen dat transport over de weg van hardware kopieën geen optie is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

 

De Japanse overheid begint in juli 2014 met 's werelds eerste 4K tv-uitzending. Dat is ongeveer twee jaar eerder dan verwacht.

 

 

En ze gaan twee jaar later nog een stap verder

Inmiddels wordt in Japan ook gewerkt aan het ontwikkelen van tv's met een 8K-resolutie, die nog weer vier keer zo scherp zijn als 4K-tv's. De eerste uitzending in 8K-resolutie zou inmiddels gepland staan voor 2016.

"Koop nu een 4K TV want over een week heb je er niks meer aan want dan komen we met 16K"

Leuk allemaal die ontwikkelingen. maar het gaat allemaal te snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En ze gaan twee jaar later nog een stap verder

Inmiddels wordt in Japan ook gewerkt aan het ontwikkelen van tv's met een 8K-resolutie, die nog weer vier keer zo scherp zijn als 4K-tv's. De eerste uitzending in 8K-resolutie zou inmiddels gepland staan voor 2016.

"Koop nu een 4K TV want over een week heb je er niks meer aan want dan komen we met 16K"

Leuk allemaal die ontwikkelingen. maar het gaat allemaal te snel

 

Maar wanneer ze niet meer zouden doorontwikkelen wordt er ook niets meer verkocht en stagneert de markt met alle gevolgen van dien.

 

Het is prima dat ze zo snel met nieuwe innovatie komen, echter zouden ze het niet op deze manier moeten aankondigen, want dan krijg je idd wat jij zegt... waarom zou ik deze nu kopen als ik over 2 jaar gegarandeerd iets beter kan krijgen....

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...