Ga naar inhoud


Weergave geluid bij streamen naar laptop vrij laag


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als ik b.v. een zelf opgenomen of normale film op mijn laptop afspeel dan heb ik een prima geluid.

Ga ik echter een TV beeld, SD of HD, naar mijn laptop streamen dan is dat geluid beduidend zachter en eigenlijk niet goed te gebruiken.

Ik gebruik een WIN7 DELL Inspirion 1564 laptop met Realtek High Definition Audio en het streamen gaat via VLC Player.

 

Kan ik nog ergens iets instellen waardoor het geluid tijdens het streamen beter wordt?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Principieel ontvang je de volle inhoud van de stream uit de VU+, dus enkel op laptop kun je geluid regelen / eventueel audio onderkanaal aanpassen in VLC

meer kun je er niet van maken.

Mijn PC heeft een onboard geluidkaart en die is voor het betere werk ook niet echt geschikt.

Heeft de dell Inspirion nog een optisch sp-dif uitgang tbv av-receiver / of een aansluitmogelijkheid voor extra desktop speakers?

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost.

Wijzigingen in het Audio gedeelte van de Image leverden niets op.

Ook op de laptop kon ik geen harder geluid bewerkstelligen.

 

Uiteindelijk de oplossing toch in VLC gevonden.

Ik had in de werkbalk van VLC bij de rubriek Audio al eerder de optie Volume verhogen gezien maar realiseerde me toen niet dat puur het 1x aanklikken van deze optie voldoende is om telkens het geluidsnivo met een stap te verhogen.

Ik zit nu op een geluidsvolume van 120% (VLC weergave) en dat is ruimschoots voldoende om het geluid van de stream goed te horen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...