Ga naar inhoud


Wie kent Bob Evers nog... :-)


Koen B

Aanbevolen berichten

Klopjacht op een kapitein! Een meesterstunt in Mexico! Tumult in een toeristenhotel!

 

Bekend bij vele kinderen uit de jaren vijftig/zestig/zeventig, en daarna misschien wat minder; Bob Evers, de reeks jeugdboeken over Jan Prins, Arie Roos en bovengenoemde Bob Evers, die het in verre landen aan de stok krijgen met allerlei tuig dat zich bezig houdt met smokkel, diefstal en andere vormen van burgerlijke ongehoorzaamheid. Er werden per avontuur zowat twintig taxi's genomen en een iets kleiner aantal auto's gehuurd, die bij voorkeur niet werden teruggebracht naar de eigenaar maar hun einde vonden in een of ander kanaal of langs de kant van de weg werden achtergelaten.

 

De boeken zijn ondertussen wat ouder geworden en de fans ook, want naar verluidt mag de gemiddelde fan van Bob Evers zo langzamerhand aan zijn pensioen beginnen denken. Zo ver is het voor mij nog lang niet, al heb ik ondertussen wel een min of meer volwassen leeftijd bereikt. Ook op mijn leeftijd durf ik die boeken nog te lezen, en daarom deze oproep. Na het overlijden van Willy van der Heide, de oorspronkelijke auteur, werd de reeks voortgezet door thrillerschrijver Peter de Zwaan. Hij heeft een nieuw deel klaar, "Prijsschieten op een premiejager", en na het faillissement van uitgeverij De Eekhoorn wil hij dat in eigen beheer uitgeven. Daarvoor hoopt hij vijfhonderd fans te vinden die voorafgaand in een vrijblijvend mailtje bevestigen dat ze interesse hebben dat nieuwe deel te kopen. Het verplicht tot niets, is gewoon om de interesse te peilen.

 

Dus: ben jij een van die grote kinderen uit de jaren vijftig of later die wel eens wil lezen hoe het leven van Jan, Bob en Arie er nu uitziet; help mij dan :cool: en meld je interesse aan nieuwsbrief@apriana.nl.

 

Uiteraard mag je deze oproep naar hartenlust delen op andere fora/twitter/facebook/whatever, kortom, alle kanalen waarmee je mogelijke fans kan bereiken. Alvast bedankt!

 

O, en als er leden zijn die zich de serie nog herinneren, dan zou het natuurlijk leuk zijn om daar hieronder wat van te lezen. :-)

aangepast door Koen B
  • Like 1

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Nummer Negen seint New York was prake van een radio die aan de volumeknop een klik naar links had voor uit en nog een klik verder werkte de radio als zender. Jaren later tijdens een technische opleiding bleken er klasgenoten te zijn die het boek ook kenden en samen hebben we een schakeling bedacht waarmee dat ook kon. Je bent niet de enige met goede herinneringen aan deze boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Bob Evers boeken van Willy van der Heide heb ik ook gelezen... ik heb er nog een hele boel op zolder in een kartonnen doos zitten. De eerste zijn echt ingebonden exemplaren... de nieuwere zijn pockets.

Ik heb er echt van genoten!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...