Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb thuis een vu solo staan ik kan via eigen netwerk mijn oscam uitlezen nu wil ik graag op de telefoon mijn oscam kunnen uitlezen.

De uitlezing lukt me nog wel en inloggen maar hoe kan ik dit beveiligen en hoe log ik dan in.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

griezelig en waarom je dat zou moeten doen ?

om te zien of oscam nog loopt?

een en ander afhankelijk van je telefoon apparaat, is dat dus niet veilig

(en hoe veilig moet dat zijn? )

enkel via een PC zou je het met Milo's bekende ssh-dropbear en tunneling van poorten kunnen doen in putty

(en dat is ook te vinden al hoewel wat ouder, hierhttp://www.sat4all.com/forums/topic/251181-hoe-webinterface-beveiligen-in-/?do=findComment&comment=1573724

)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Na eerst problemen gedacht te hebben opgelost, na installatie van PLI3, blijkt mijn HDD van de VUDUO alleen bereikbaar te zijn bij een ingeschakelde PC. De PC moet na installatie PLI3 aan staan om een netwerkverbinding te krijgen met de VU. Ook in slaapstad heb ik geen Network. Zo gauw ik de computer start krijg ik wel verbinding met mijn HDD van de VUDUO en kan ik wel de opglagen films bekijken. Zover ik weet heb ik geen veranderingen aangebracht in het netwerk. Gaarne uw raad.

Geplaatst: (aangepast)

- je beschrijft het een beetje raar, maar als ik op de PC de VU+ wil benaderen MOET de PC ook aan zijn

- de netwerkinstellingen van de VU+ staan los van de PC (OF heb je internetdelen via de windows PC ingeschakeld)

- eerlijk gezegd zul je wel een loop / lus hebben geïnitieerd tussen VU+ en PC via de gedeelde mappen onder de netwekbrowser die fout en overbodig is

indien die nu aan staat, die PC

laat ons eens zien hoe het telnet commando >mount< (dus enkel de letters tussen > < gebruiken als commando) uitziet indien je de VU+ telnet hebt geopent.

en als het effe kan maak een screenshot (via je VU+ webinterface) van het menu gedeelde mappen

dan kunnen we wellicht iets gerichter te werk gaan

ciao

OF:

benader je de PC via een open poort op de router van buiten af (dus via wan)

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

ik heb de draadjes samen gevoegd, en de dubbelen eruit gehaald.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

het werkt via internet alleen krijg nu access denied als ik inlog krijg ook geen inlog scherm wie heeft een idee

Geplaatst:

- je beschrijft het een beetje raar, maar als ik op de PC de VU+ wil benaderen MOET de PC ook aan zijn

- de netwerkinstellingen van de VU+ staan los van de PC (OF heb je internetdelen via de windows PC ingeschakeld)

- eerlijk gezegd zul je wel een loop / lus hebben geïnitieerd tussen VU+ en PC via de gedeelde mappen onder de netwekbrowser die fout en overbodig is

indien die nu aan staat, die PC

laat ons eens zien hoe het telnet commando >mount< (dus enkel de letters tussen > < gebruiken als commando) uitziet indien je de VU+ telnet hebt geopent.

en als het effe kan maak een screenshot (via je VU+ webinterface) van het menu gedeelde mappen

dan kunnen we wellicht iets gerichter te werk gaan

ciao

OF:

benader je de PC via een open poort op de router van buiten af (dus via wan)

Om een en ander veilig te houden zou je ook eens kunnen kijken naar het sturen van een wake-up pakket naar je pc. Zoek maar eens naar wake on lan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN)

Groet,

Johan

-----

Vu+ Solo2

VTi image V5.0 of hoger

Geplaatst:

Via het eigen netwerk wil uitstekend dan vul ik het ip adres en de poort in doe ik dit via internet ip adres en de poort dan krijg ik access denied.

Ik heb telfort internet met een zyxel modem poorten staan open in het wan gedeelte

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...