Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste Sprietje,

Na even te googelen zag is, dat er op de Nederlandse markt een multifeed-rail wordt aangeboden die speciaal bedoeld is voor de Kathrein CAS90.

Er kunnen 5 lnb's op, en de rail hoort dus gemonteerd op de 2x20-graden kantelbare snuit van de lnb-arm van de CAS 90.

Dus de noodzaak om de hele schotel een skew te geven is voorbehouden aan o.a. een Fuba. ;)

En het probleem van de beperkte mogelijkheid van slechts 3 lnb's is dus inmiddels ook opgelost, zij het niet door Kathrein zelf.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

verwijderd door Eduard07

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hé, dat is mooi. Een rail van de Poolse fabrikant Adalbert Sobczynski, de grootste fabrikant van antenne montagematerialen. In de nieuwste PDF-hoofdcatalogus die ik heb, staat die nog niet in bij het hoofdstuk “Multifeed”, wel online. Waarschijnlijk een nieuw product van hun.

Het gaat dus om art.nr.60050 die geschikt is voor de Kathrein CAS 75, CAS 90 en CAS 120.

Wel veel geld, 37 euro voor zo’n metalen stripje.

Geplaatst:

Ik had vroeger een huisbaas die vaak zei:

"Man, wat was dat ding duur."

"Maar ja, beter te duur dan niet te krijgen."

Het lijkt me in dit geval overkomelijk als je hiermee de Kathrein CAS 90 een meerwaarde geeft. En dat is m.i. zonder meer het geval.

Geplaatst:

Wel veel geld, 37 euro voor zo’n metalen stripje.

Zou de prijs niet inclusief de 5 houders kunnen zijn?

Geplaatst:

Zou de prijs niet inclusief de 5 houders kunnen zijn?

Nee, dus... :whistle:

Kathrein heeft wel een kans gemist.

Geplaatst:

Nee Eduard07, dat is alleen de prijs voor dat aluminium stripje van 32cm lang, zie bijlage. Maar ik zie dat hij in Duitsland ook al voor ongeveer 17 euro te koop is.

De aluminium lnb-klemmen kosten 9,95, dus voor 4 stuks 20 euro, zie bijlage 2.

De Kathrein CAS 90 schotel zie ik voor 159 euro te koop staan.

Zeg maar samen 200 euro bodemprijs plus verzendkosten. Dat is een stevige prijs en ligt toch wel een stuk hoger dan een Visiosat G4 die je voor 117 euro koopt. Daarbij wel de opmerking dat de Kathrein natuurlijk een veel grotere schotel is met afmetingen van 99cm breed en 103cm hoog, ongeveer vergelijkbaar met een Triax 110 die je voor 60 euro koopt met multirail. Ook komt de Kathrein CAS 90 als allerbeste schotel uit de test met de hoogste score die je kunt halen, een 1.0. Bovendien kunnen er gewone lnb’s op i.p.v. de smalle op de Visiosat Bisat.

Al met al zal het aan de portemonnee van de koper liggen welke keus dat hij maakt.

Ik denk dat hiermee de vraag van topicstarter wel beantwoord is.

post-60869-0-84631500-1359748268_thumb.jpg

post-60869-0-60372200-1359748291_thumb.jpg

Geplaatst:

Sprietje, dit is inderdaad het totale verhaal.

De belangrijkste conclusie waar we nu dus uitkomen is: als je een multifeed-schotel wilt die quad-lnb's met gemak draagt en ook zat ruimte biedt aan koppen met standaard-breedte + een super-stabiele schotel met een hoog rendement en een lange levensduur, dan zou de prijs eigenlijk weg moeten vallen tegen de kwaliteit (en plezier) die je ervoor terugkrijgt.

Uit ervaring weet ik inmiddels genoeg hoeveel ergernis goedkope oplossingen kunnen geven, van switch tot schotelarm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen