hansputters Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hallo, De FM-ontvangst via een transistor (mag ik dat woord nog gebruiken?) wordt in onze buurt behoorlijk gestoord door piraten. Ik overweeg zo'n leuk klein DAB+ radiootje (Technisat) aan te schaffen maar zou eerst graag weten welke zenders in onze regio in DAB uitgezonden worden. Ik ben al behoorlijk grijs dus meer dan Radio 1 t/m 6 en BNR Nieuwsradio is feitelijk niet nodig. Heeft het zin zo'n ding te bestellen?
wanderer Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 is een internet (streaming) radio niks voor je..? voor 7 stations is DAB een duur grapje... Samsung 40D6510WS
hansputters Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Hallo @wanderer, bedankt voor je reactie. Zo'n internetradio is prachtig natuurlijk maar we hebben het hier niet zo op dat hele Wifi-gedoe. Het Dab-radiootje dat ik op het oog heb kost 150 Euro dus dat valt wel mee. Misschien toch eerst maar zo'n ding via een Webwinkel bestellen en uitproberen?
Noordzee Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 (aangepast) Ik zou het gewoon doen, Je gaat er vast geen miskoop aan beleven. Op dit moment ontvang je : Radio 1 Radio 2 3 FM Radio 4 Radio 5 Radio 6 Fun X Radio Top 2000 24nieuws De verwachting is dat aan het eind van het jaar vele commerciele zenders erbij komen. Vroeger in Zuid-Holland was ik 1 van de eerste DAB-luisteraars, helaas hebben we in Drenthe (waar ik nu woon) geen DAB-ontvangst. 30 januari 2013 aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
hansputters Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Fijn, bedankt voor je reactie Noordzee! Doet een merk er iets toe, denk je? Ik heb de Technisat Digitradio 300 op het oog. Lijkt me een leuk ding
Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Ik heb een Pure One Mini en ben er zeer tevreden over. Ik sluit hem via de 3,5 mm uitgang op mijn stereo aan en de klank en bedieningsgemak is uitstekend. Helaas is in NL het DAB gebeuren een trieste boel maar in Duitsland komt het nu met vallen en opstaan van de grond nadat overgeschakeld is van DAB naar DAB+. Met een vertikale kanaal 5-12 VHF 6-elements buitenantenenne op mijn dak ontvang ik 72 zenders uit Hessen, Rheinland Pfalz, Baden Würtemberg en Bayern met steigende tendens. Het vermogen van deze zenders wordt langzaam opgeschroefd om geen storing te veroorzaken met de analoge zenders op de kabelnetten. Ik heb ook een Noxon DAB-stick voor mijn laptop. Voldoet ook uitstekend. Helaas is er in Dubai geen DAB en ook geen DVB-t. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
waterpas Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 (aangepast) Drs. IJzerbout, Heb jij die oude drivers nog om ook nog dvb-t te kunnen luisteren, in een eerdere topic van eind 2011 heb je dat al eens aangekaart. Ik heb wel interesse in die oude driver, dus misschien kunnen we iets regelen als je zo vriendelijk zou willen zijn? 1 februari 2013 aangepast door waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Is hier te downloaden: http://uploaded.net/file/q0cdxbqo "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
hansputters Geplaatst: 1 februari 2013 Auteur Geplaatst: 1 februari 2013 Uiteindelijk is het de R2i van Vita Audio geworden Jammer dat ik hier geen reclame voor de leverancier mag maken.... De geboden service was ouderwets goed en niet te vergelijken met die van alle bekende dozenschuivers. Bedankt voor jullie bijdragen!
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 En hoe zijn de bevindingen? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Eduard07 Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 De verwachting is dat aan het eind van het jaar vele commerciele zenders erbij komen. Ik verwacht ze eerder, in de tweede helft van de zomer. Een aantal commerciële zenders (bv. Radio 538/Radio 10/Classic FM) heeft er nogal baat bij. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
hansputters Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Geplaatst: 2 februari 2013 Ik heb de radio pas gistermiddag gehaald dus mijn bevindingen zijn nog kakelvers. Het belangrijkste: de Dab(+?) ontvangst is in Purmerend meer dan uitstekend, waarschijnlijk door de recentelijk in bedrijf gestelde nieuwe antennes in Almaar. Ook de audio-eigenschappen lijken dik in orde. Minpuntje is de op de bovenkant geplaatste draaiknop waarmee o.a. het volume te regelen is. Waarschijnlijk scheelt er iets aan onze motoriek want tot nu toe lukte het beiden niet daarmee het volume traploos te regelen. (gisteravond vond ik trouwens een of andere review waarin dat fenomeen ook al ter sprake kwam) Maar niet getreurd: er wordt een schattig -plat- a.b. bijgeleverd! Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar het design spreek me wel aan. Een beetje minimalistisch misschien? De radio voelt bovendien stabiel aan maar dat zegt natuurlijk niets. Had nog nooit eerder van dit merk gehoord maar dat gaat ook op voor tal van zijn concurrenten, zoals Pure, Revo, Roberts & Co. Ik vrees dat die onwetendheid meer aan mezelf ligt.....
Noordzee Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 (aangepast) Leuk dat je goede ontvangst hebt ! In de loop van 2013 komen de volgende zenders erbij : Kanaal 11C Sky Radio Veronica Q-Music BNR Slam 538 Sublime 100% NL Kavel A7 Kanaal 8A Omroep Flevoland Radio M Radio Gelderland Radio Noord-Holland Radio Rijnmond Radio West B01 - Radio Decibel B02 - Wild FM B03 - RADIONL en Coastline FM B04 - Ujala B05 - Fresh FM B06 - Radio Decibel B07 - Amor FM B08 - Radio Decibel B09 - Radio Decibel B36 - RADIONL C02 - Radio Maria Nederland C04 - Radio 10 Gold C05 - Radio Paradijs C07 - Radio Paradijs C09 - Radio Paradijs C11 - Radio Marina C12 - Vahon AM Bron : Radio-TV-Nederland.nl 2 februari 2013 aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
hansputters Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Geplaatst: 2 februari 2013 Goede vooruitzichten Noordzee! Vooral naar BNR en Radio Noord-Holland zie ik uit. dank je wel
Eduard07 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 .Had nog nooit eerder van dit merk gehoord maar dat gaat ook op voor tal van zijn concurrenten, zoals Pure, Revo, Roberts & Co. Ik vrees dat die onwetendheid meer aan mezelf ligt..... Met name Pure en Sangean zijn merken die goed en zeer ervaren zijn op het gebied van DAB+ en internetradio, maar Roberts ook, zij het m.i. meer op niveau B-kwaliteit. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen