Ga naar inhoud


Welke DAB+ zenders in Purmerend e.o.?


hansputters

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De FM-ontvangst via een transistor (mag ik dat woord nog gebruiken?) wordt in onze buurt behoorlijk gestoord door piraten.

Ik overweeg zo'n leuk klein DAB+ radiootje (Technisat) aan te schaffen maar zou eerst graag weten welke zenders in onze regio in DAB uitgezonden worden.

Ik ben al behoorlijk grijs dus meer dan Radio 1 t/m 6 en BNR Nieuwsradio is feitelijk niet nodig.

 

Heeft het zin zo'n ding te bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou het gewoon doen, Je gaat er vast geen miskoop aan beleven.

 

Op dit moment ontvang je :

 

Radio 1

Radio 2

3 FM

Radio 4

Radio 5

Radio 6

Fun X

Radio Top 2000

24nieuws

 

De verwachting is dat aan het eind van het jaar vele commerciele zenders erbij komen.

Vroeger in Zuid-Holland was ik 1 van de eerste DAB-luisteraars, helaas hebben we in Drenthe (waar ik nu woon) geen DAB-ontvangst.

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Pure One Mini en ben er zeer tevreden over. Ik sluit hem via de 3,5 mm uitgang op mijn stereo aan en de klank en bedieningsgemak is uitstekend. Helaas is in NL het DAB gebeuren een trieste boel maar in Duitsland komt het nu met vallen en opstaan van de grond nadat overgeschakeld is van DAB naar DAB+. Met een vertikale kanaal 5-12 VHF 6-elements buitenantenenne op mijn dak ontvang ik 72 zenders uit Hessen, Rheinland Pfalz, Baden Würtemberg en Bayern met steigende tendens.

Het vermogen van deze zenders wordt langzaam opgeschroefd om geen storing te veroorzaken met de analoge zenders op de kabelnetten.

Ik heb ook een Noxon DAB-stick voor mijn laptop. Voldoet ook uitstekend.

Helaas is er in Dubai geen DAB en ook geen DVB-t.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. IJzerbout,

 

Heb jij die oude drivers nog om ook nog dvb-t te kunnen luisteren, in een eerdere topic van eind 2011 heb je dat al eens aangekaart. Ik heb wel interesse in die oude driver, dus misschien kunnen we iets regelen als je zo vriendelijk zou willen zijn?

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verwachting is dat aan het eind van het jaar vele commerciele zenders erbij komen.

Ik verwacht ze eerder, in de tweede helft van de zomer.

Een aantal commerciële zenders (bv. Radio 538/Radio 10/Classic FM) heeft er nogal baat bij.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de radio pas gistermiddag gehaald dus mijn bevindingen zijn nog kakelvers.

Het belangrijkste: de Dab(+?) ontvangst is in Purmerend meer dan uitstekend, waarschijnlijk door de recentelijk in bedrijf gestelde nieuwe antennes in Almaar.

Ook de audio-eigenschappen lijken dik in orde.

Minpuntje is de op de bovenkant geplaatste draaiknop waarmee o.a. het volume te regelen is.

Waarschijnlijk scheelt er iets aan onze motoriek want tot nu toe lukte het beiden niet daarmee het volume traploos te regelen.

(gisteravond vond ik trouwens een of andere review waarin dat fenomeen ook al ter sprake kwam)

Maar niet getreurd: er wordt een schattig -plat- a.b. bijgeleverd!

 

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar het design spreek me wel aan. Een beetje minimalistisch misschien?

De radio voelt bovendien stabiel aan maar dat zegt natuurlijk niets.

Had nog nooit eerder van dit merk gehoord maar dat gaat ook op voor tal van zijn concurrenten, zoals Pure, Revo, Roberts & Co.

 

Ik vrees dat die onwetendheid meer aan mezelf ligt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je goede ontvangst hebt !

 

In de loop van 2013 komen de volgende zenders erbij :

 

Kanaal 11C

Sky Radio

Veronica

Q-Music

BNR

Slam

538

Sublime

100% NL

Kavel A7

 

Kanaal 8A

Omroep Flevoland

Radio M

Radio Gelderland

Radio Noord-Holland

Radio Rijnmond

Radio West

B01 - Radio Decibel

B02 - Wild FM

B03 - RADIONL en Coastline FM

B04 - Ujala

B05 - Fresh FM

B06 - Radio Decibel

B07 - Amor FM

B08 - Radio Decibel

B09 - Radio Decibel

B36 - RADIONL

C02 - Radio Maria Nederland

C04 - Radio 10 Gold

C05 - Radio Paradijs

C07 - Radio Paradijs

C09 - Radio Paradijs

C11 - Radio Marina

C12 - Vahon AM

 

Bron : Radio-TV-Nederland.nl

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

.Had nog nooit eerder van dit merk gehoord maar dat gaat ook op voor tal van zijn concurrenten, zoals Pure, Revo, Roberts & Co.

 

Ik vrees dat die onwetendheid meer aan mezelf ligt.....

 

Met name Pure en Sangean zijn merken die goed en zeer ervaren zijn op het gebied van DAB+ en internetradio, maar Roberts ook, zij het m.i. meer op niveau B-kwaliteit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...