Ga naar inhoud


Welke DAB+ zenders in Purmerend e.o.?


hansputters

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je aanvulling Eduard07 .

Je oordeel over Sangean komt goed uit want ik heb de Vitaaudio omgeruild voor de Sangean WFR-2D

 

Klinkt in directe vergelijking weliswaar -veel- minder goed maar dat weegt niet op tegen de optie "Internetradio" 

Hartstikke leuk en natuurlijk zenders te over.....

 

Wat me opviel is dat veel van dit soort radio's dezelfde menustructuur lijken te hebben; die van de Sangean is 1:1 identiek aan Roberts bij voorbeeld.

Zullen wel alle van dezelfde Chinese lopende band afrollen, zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je ziet vaak dat onderdelen en software zozeer op elkaar lijken, dat ze hoogstwaarschijnlijk door 1 fabrikant worden aangeleverd.

 

Die Sangean WFR-2D heb ik deze week nog in handen gehad. Los van het geluid vind ik die combi DAB+/internet/FM er slim. Mooi lange sprietantenne ook.

Jammer dat ie slechts 1 luidspreker heeft, maar met een hoofdtelefoon heb je wel stereo.

 

We gaan dit jaar waarschijnlijk redelijk wat DAB+ krijgen in Nederland, dus je ontvanger gaat een drukke toekomst tegemoet.

 

De WFR-2D is het scherpst geprijsd in Duitsland, trouwens.

 

Veel plezier ermee!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Pure One Mini en ben er zeer tevreden over. Ik sluit hem via de 3,5 mm uitgang op mijn stereo aan en de klank en bedieningsgemak is uitstekend. Helaas is in NL het DAB gebeuren een trieste boel maar in Duitsland komt het nu met vallen en opstaan van de grond nadat overgeschakeld is van DAB naar DAB+. Met een vertikale kanaal 5-12 VHF 6-elements buitenantenenne op mijn dak ontvang ik 72 zenders uit Hessen, Rheinland Pfalz, Baden Würtemberg en Bayern met steigende tendens.

 

 

Hoi,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een Pure Evoke ontvanger gekocht. Maar die heb ik helaas weer terug leverancier moeten sturen omdat hij stukken ongevoeliger was dan mijn Technisat Multyradio. Hier in Nijmegen kon ik de Duitse DAB zenders redelijk goed ontvangen met een gewone spriet antenne binnenshuis, en bij betre weersonstandigheden ook de Vlaamse radiozenders uit Genk, maar die Pure radio met eenzelfde antennelengte bakte er helemaal niets van, alleen maar het Nederlandse pakketje. Alleen als ik er letterlijk mee op het gunstigste punt van mijn 10 meter hoog gelegen dak ging zitten kreeg ik via die Pure radio ook de Duitsers mee die ik gewoon beneden met de Technisat ontving. Helaas is het assortiment DAB uit Duitsland nu beperkt tot WDR2, Domradio en de verkeerszender VERA zodat ik toch moet gaan uitkijken naar een opvolger voor die Technisat die wel DAB+ kan weergeven.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo naar dat lijstje van Noordzee kijk valt me onmiddellijk iets op wat al jaren in nederland speelt, die uit Amerika overgenomen benamingen die hier op geen enkele manier kloppen. In de VS hebben veel radio zenders een middengolf (AM) en een FM frekwentie terwijl ze dezelfde call letters gebruiken. Toen ik in Los Angeles woonde had je bijvoorbeeld KNX Newsradio op AM en een soort luistermuziek programma dat als KNX-FM werd uitgezonden. Die benamingen AM en FM hadden dus zin!

 

Hier zie je niet alleen dat zenders die uitsluitend op FM uitzenden het interessant vinden klinken om er "FM" achter te zetten zonder dat het ook maar iets toevoegt, maar ook dat je op een gegeven monent Radio 10 FM alleen maar op de middengolf tegenkwam. Het is dan ook meer dan een beetje komisch om nu zelfs in een DAB+ lijstje een mij volslagen onbekende zender "VAHON AM" te zien staan.

 

Ik vind het allemaal buitensporig dom klinken, waarom laten ze die achtervoegsels AM en FM niet gewoon weg? Ze voegen niets toe maar verwarren alleen maar. Als webhost krijg ik met grote regelmaat jongetjes die op mijn site willen staan met webradio sites die ze doodleuk als "FM-radio's" of iets dergelijks aankondigen. Het wordt volgens mij tijd dat mensen weer eens leren dat AM en FM uitzendnormen zijn en geen popie jopie begrippen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...