Ga naar inhoud


VU solo 2 astra 3 / hdzenders werken niet


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb op de vu solo 2 vti 5.0.1 geinstalleerd, cccam 2.3.0 en de kanalenlijst van hans van 22 januari, canal digitaal kaart met zeer uitgebreid abo.

Ik heb 4 sats, astra 1,3 2 en hb, dit is ook de diseqc volgorde.

Op astra 1 werken alle kanalen, sd en hd waar een abo voor is.

Op astra 3 werken de hd kanalen van ned niet behalve de filmkanalen van canal digitaal wel en sommige fta zenders op astra 3 werken ook.

Astra 2 geen kanalen die werken.

 

Ik zoek en zoek maar kan geen enkele reden bedenken waarom ik bovenstaand probleem heb. Wat heb ik al gedaan,

kanalenlijst 2x opnieuw erin, geen resultaat, kaart opnieuw geupdate via canal digitaal geen resultaat, andere kaart geprobeerd met ander abo maar wel hd pakket, geen resultaat, cccam opnieuw ingesteld geen resultaat.

Van tuner gewisseld, zelfde probleem, ultimo aangesloten op zelfde schotel alles werkt goed, philips 7141 aangesloten, werkt perfect.

Probleem zit hem in de solo 2. Wat mij opvalt bij alle kanalen die niet werken dat of ik zie geen signaal of het signaal knippert van 99 naar 0 enz.

 

Tja wat kan ik nu nog proberen ? open pli ? of vti opnieuw installeren of zie ik iets over het hoofd ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even vraagje, als je op zo'n HD zender gaat is er dan een sitellietsignaal zichtbaar in de infobar of via de bitrate aanduiding?

 

als die enkel zwart is en je hebt er wel signaal op, is iets mis met 1 ) de zenderservice of met 2) de CCcam die niet open schakelt

1) is wegens de wijzigingen van CanalDigitaal bekend (en is enkel een manuele scan initieren op de transponder netwerk ja + vooraf wissen ja)

2a) is omdat de kaart niet geactiveerd is (zie CCcam webinterface entitlements)

2b) is omdat je CCcam config niet klopt en er eventueel een Igrnore in de Cccam.prio staat

2c) is omdat je de CCcam config niet op SID hebt ingesteld

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IProbleem zit hem in de solo 2.

Het ligt duidelijk niet aan de SOLO2 maar aan de configuratie want bij mij functioneren alle satellieten en kanalen prima.

Maar waar ligt het dan wel aan?

 

Ik heb geen ervaring met de zenderlijst van Hans want ik gebruik de VTi zenderlijst van Tonskidutch.

Ook daar heb soms na een herinstallatie het probleem dat sommige Nederlandse HD kanalen niet functioneren / in beeld kwamen.

Dit heb ik opgelost door de VTI System Plugin Fastscan te installeren en uit te voeren, hierna was het probleem opgelost.

De CD HD kanalen die hiervoor niet functioneerden werkten na uitvoer van de Fastscan wel.

 

Maak eens een schermafdruk van jouw Tuner configuratie A, B, C en D

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Heb inmiddels een volledige reset gegeven, vti opnieuw geinstalleerd, kanalenlijst van hans, tonski en nog 2 andere erop gezet maar het probleem blijft.

De bovenste balk waar ik signaal verwacht staat op 0 op alle zenders waar geen beeld is. Alle ned hd zenders werken niet, welke enkele zenders met mpeg4 stream zoals de regionelen. Deden de filmkanalen het nog, nu niet meer. Op astra 1 heb ik alle sd kanalen en alle fta hd kanalen. Op astra 2 mis ik de bbc hd kanalen ( 2 stuks) rest van bbc werkt en ook itv hd werkt.

de diseqc instellingen zijn 1=astra 1, 2 astra 3, 3=astra 2 en 4 = hb. Op dezelfde schotel staat ook de ultimo met exact dezelfde instellingen en daar werkt alles ok.

Ik denk dat ik terug ga naar de originele sw en opnieuw uittest. Ik gebruik 2 kaarten en een aston module, alles werkt in de ultimo. Ik zal ook de fast scan plugin eens installeren en kijken wat dat oplevert.

aangepast door alfred de witt

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om uit te sluiten dat er iets mis is met coax en of diseqc switch, zou ik de receiver eens aan de kabel van de Ultimo hangen (zo te zeggen optstelling veranderen)

of had je dat eal getest?

 

want ook een poortje aan de switch en een coax kabel kan een invloed hebben.

 

verder is het natuurlijk wel zo dat je met 0 signaal hebt gekeken of de tuner configuratie nog klopt in de receiever

en

dat de coax aan de solo2 op Tuner ingang B moet zijn aangesloten

 

- tov de settingslijstjes is wellicht enkel de satellite.xml verschillend als ik de lijstjes bekijk

als je bij eerste maal instellen via de install wizard, na het flashen van het image, de standaard lijst inlaad in plaats van NEEN (dus geen standaard lijst installeren) dan kan het wel eens tot rare effecten komen

daar de satellite.xml op verschillende plaatsen in de /var staat en ook verschillende eigenschappen kennen

 

ik hoop dat je al die tests uitvoert (vooral wisseln van coax aansluiting) indien de BOX helemaal uit is

 

een heel ander aspekt is de storende invloed van bepaalde apparatuur (zoals DECT telefoon) maar dat kenden we al.

 

wissel de solo2 eens met de Ultimo....!

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even chronologisch antwoorden op jouw suggesties Tonskidutch,

Ik koppel de ultimo los, 3 tuners, tuner 1 is de t90 schotel met 13 lnb's. Tuner 2 zijn de bekende 4 die via een quad lnb binnen komen van dezelfde t90. Tuner 3 idem, de 4 bekende satellieten. De ultimo werkt 100% ok, alles schakelt enz.

Ik sluiter diseqc sw 2 en 3 aan op tuner 1 en 2 van de solo2 en krijg bovenstaand probleem.

Bij het installeren van vti heb ik neen getoetst en daarna de hans lijst erin gezet via mijn netwerk. Ik heb op 4 kamers in mijn huis de mogelijkheid om diseqc 2,3 en 4 met de bekende 4 satellieten te ontvangen, heb nu 3 kamers getest, alles hetzelfde.

Ik schakel de ultimo helemaal uit, draai de connectoren in lnb 1 en 2 en ze daarna de spanning op de box en start hem op.

Ik ga nu mijn ultimo lijst in de solo zetten en daarna wellicht de fast scan uit proberen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle hardware is ok. Ik heb de canal digitaal lijst geladen en die werkt gewoon perfect. Het probleem zit hem in vti in combinatie met de kanalenlijst of in de kanalenlijsten zelf.

Ik heb nu zo'n 8 lijsten getest en allen geven hetzelfde probleem op de canal digitaal lijst na. Ik heb 2x opnieuw vti erop gezet en daarna verschillende lijsten erop gezet maar probleem blijft. Ik denk dat ik terug ga naar de originele sw of open pli ga proberen of heeft iemand nog een ander idee om te testen met vti ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een freack incident, lijkt mij tenminste zo

weet ook niet hoe je de lijst erin zet en een reload settings gebruikt

nog nooit tegengekomen is veel gezegd, maar kan het niet repliceren

nog met solo2 noch met andere VU+ modellen.

 

als je op het origineel image dezelfde settings zet kan het echt niet beter worden.

 

begreep je de intentie

manueel zoeken (per satelliet positie)

netwerk ja

wissen vooraf ja

?

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

Het manueel zoeken geeft mij ook een werkende lijst. samengevat, een fastscan lijst van canal digitaal zowel sd als hd en een manuele scan geven mij een compleet werkende lijst op.

Ik heb hierna alles weer gereset ( fabrieksreset) fastscan van canal digitaal op hd uitgevoerd en vervolgens via dreambox edit de lijst van henksat van 22-10 voor a1,2,3 en hb erin gezet en voila, alles werkt nu.

De combinatie van vti 5.0.1 en het via dreambox edit erin zetten van een kanalenlijst werkt dus niet feilloos. Ik heb het vermoeden dat er wellicht een file of info ontbreekt waardoor eea niet goed loopt.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...