Ga naar inhoud


VU solo 2 astra 3 / hdzenders werken niet


alfred de witt

Aanbevolen berichten

om te beginnen, probeer eerst eens met een fastscan. ;)

menu-instellingen-zenders zoeken-fastscan, selecteer je provider, de rest mag je allemaal op ja zetten.

na de scan de box ff herstarten.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites


kanalenlijst bewerken met dreamedit.

Volgorde : eerst satelieten inscannen op de box.Dan een FTP download doen.Dan bewerken , opslaan op PC en terug FTP naar box.Nog nooit problemen gehad met die volgorde op gelijk welk type box.Ik gebruik nooit settingslijsten van anderen.Is ietsje meer werk maar daar doen we het toch voor.En ondertussen leer je lekker met de box werken.De picons kun je tegelijk ook ff doen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hoi luitjes ,

 

Ik heb op advies van een aantal van jullie de VU+ solo gekocht, omdat hij de ventilator geen bijgeluiden heeft. Heerlijk stil, maar zo stil dat ik geen beeld krijg en dat is denk ik ook niet de bedoeling , hi hi.

Ik ben gewoon een huis en tuin gebruiker met een CD module  en smartkaart. Ik installeer m volgens de zeer summiere handleiding.

Kan iemand mij in een aantal stappen vertellen, hoe ik m installeer? Ik heb de zenders van astra 3 gedownload en geeft aan voltooid, maar rechts onder blijft ie downloaden. Ik wil graag ook fastscan er op hebben. geen idee hoe het moet. Help ik ben al een dag bezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik het uit jouw bericht kan opmaken gebruik jij nog gen alternatieve software zoals b.v. VTI of OpenPli.

Die heb je nodig om de Nederlandse gecodeerde kanalen te kunnen ontvangen.

Jij dient sowieso geen CI-module te gebruiken maar CCCAM 2.3 of nog beter Oscam.

 

Voor de installatie van de alternatieve software, in dit geval VTI, zie de handleiding hiervoor bovenin van dit forum, https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Deze is in de basis ook voor OpenPli van toepassing.

Welke alternatieve software jij kiest is een kwestie van smaak.

Dus ik zou zeggen, begin met VTI.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...