Mojo87 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Beste leden, Ik heb sinds een week een Amiko 8900hd receiver aangeschaft en maak gebruik van een triax60cm schotel waarop 3 lnb's zijn gemonteerd op een multiblock. Ik probeer Hotbird 13, astra 19.2 en astra 23 te ontvangen maar krijg een zwakke signaal tot circa 60%. Heb het met een single lnb uitgetest op hotbird, hier krijg ik wel signaal op. Is de schotel misschien te klein voor 3 koppen? Hoor graag van jullie.
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Beste Mojo87 Welkom op dit forum Welke lnb’s gebruik je”?
Mojo87 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Hallo sprietje, Ik gebruik de hd lnb's van sab
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Beste Mojo87 Een HD-lnb is geen type. Gebruik je de SAB Premium lnb of de SAB Slim Premium?
Mojo87 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Oh sorry, het gaat om de sab premium ps
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Beste Mojo87 De SAB Premium PS dus, zie afbeelding. Die heeft eem kop van 60mm en die is te groot om op een Triax 64 te plaatsen. Hiervoor kun je alleen smalle lnb’s gebruiken bijv. de SAB Slim Premium. Maar om wat meer regenreserve te hebben, zou ik altijd een wat grotere schotel gebruiken. Helaas kunnen de lnb’s die jij hebt ook niet op een maatje groter bijv. de SAB S80 of Triax 78. Die kun je pas plaatsen op een SAB S97 of Triax 88. Welke rail heb je nu, een SAB-rail of een Triax-rail? Zie voor het verschil de bijlage. Kijk hiervoor hoeveel groeven er op de rail zitten in het verticale vlak
Mojo87 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Oke, er werd mij geadviseerd om de premium ps aan te schaffen met een sab multirail. Zal dan een grotere schotel moeten aanschaffen, want de lnb's terugbrengen lijkt me ook kansloos
Sprietje Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Was dat een satellietshop die je dat adviseerde?
Sprietje Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Dan heb je het volste recht om daar je beklag te doen. Wat een stelletje onbenullen om je deze lnb’s mee te geven voor een Triax 64 (60cm breed en 68cm hoog). Die passen hier helemaal niet op. Bij een Triax 64 moet de hart op hart afstand tussen de Astra 1 en 3, 39mm zijn en tussen de Astra 2 en 3, 42mm zijn. De twee buitenste moeten dus hart op hart 81mm van elkaar staan. Dat gaat een beetje moeilijk met lnb’s die een kop van 60mm hebben. Ze staan dan 120mm uit elkaar. Maar ja, je moet zelf maar bepalen wat je nu wilt gaan doen. Met de juiste lnb’s kun je op een Triax 64 wel de Astra 1, 2 en 3 ontvangen maar het is wel aan de minimale kant. Vooral bij een flinke regenbui zullen de zenders van de Astra 3 regelmatig wegvallen. De astra 1 zal weinig problemen geven maar of de de Engelse zenders op de Astra 2 goed kunt ontvangen hangt er van af of je in het westen of noordoosten van het land woont. Misschien dat je een grotere schotel helemaal niet wilt vanwege het zicht of plaatsingsproblemen. Dan zou hij die lnb’s om moeten ruilen voor smalle lnb’s, bijv. de Sab Slim Premium, zie de bijlage. Kies je toch voor een grotere schotel, dan zou ik een zeer scherpe prijs van die satellietshop vragen ter compensatie van de onjuist geleverde lnb’s want je zit dan met een overtollige schotel.
Mojo87 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 Beste sprietje, Bedankt voor je bruikbare tips. Ga er vandaag gelijk mee aan de slag.
Sprietje Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Misschien verstandig om toch nog even te laten weten wat je van plan bent. Dan kunnen we je nog helpen met prijsindicaties en verdere tips.
Mojo87 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 Ik zal toch kiezen voor stabiliteit. Uit je verhaal kan ik opmaken dat een aanschaf van een grotere schotel de beste optie is. Dus ga even kijken of ik voor een goed prijsje een 88cm kan halen
Sprietje Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Een Triax TD 88 cm koop je al voor €30.49 Een SAB S97 koop je al voor €30,00 Deze schotels zijn nagenoeg identiek aan elkaar met dezelfde afmetingen. Beide in Nederland te koop. Even zoeken op Google. Ik zou dan een SAB S97 kopen omdat je ook een SAB multirail hebt. Die past beter op een SAB-schotel dan op een Triax-schotel.
Mojo87 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 Thanks voor je tips. Laat wel weten hoe het gegaan is
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen