Mojo87 Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Geplaatst: 3 februari 2013 Beste sprietje, Ik heb toch gekozen voor de slim lnb's. Maar krijg nog steeds een zwakke signaal. Heb het als volgt gemonteerd(van achter de schotel gezien): Hotbird 13 links erin geschoven en totaan het zwarte midden gedeelte geschoven. Astra 19.2 vanaf rechts erin geschoven en deze evenals tot het midden geschoven Astra 23 vanaf rechts totaan astra geschoven. Vervolgens de multihouder links naar beneden geduwd. Diseqc instellingen: Hotbird AA Astra 19 AB Astra 23 BA Wat doe ik fout?
Sprietje Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Zonder de lnb-klemmen flink te modificeren gaat het ook niet lukken. De lnb van de Astra 23,5 moet hart op hart 38mm van de Astra 19,2 lnb staan. Als je de lnb-klemmen tegen elkaar aan zet, staan ze 50mm uit elkaar. Doordat ze beide iets schuin staan, komt de hart op hart afstand aan de voorzijde van de lnb’s op 48mm van elkaar af te staan. Dit is echter nog 10mm te groot. Daarom heb jij een zwak signaal. Lnb-klemmen voor een SAB- of Triax-rail van 23mm bestaan er niet. Je zult ze dus aan moeten passen of een grotere schotel nemen. Een voorbeeld hoe je de lnb-klemmen kunt aanpassen zie je in de bijlage.
Mojo87 Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Geplaatst: 3 februari 2013 Dus als ik de astra 1 en astra 2 hart op hart op 38mm kan krijgen moet het werken? Zal het even aanpassen en kijken wat het doet. Kreeg trouwens bij de satellietshop te horen dat het wel degelijk met grotere koppen kan werken op een triax64
Sprietje Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 (aangepast) Geen bijlage 3 februari 2013 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Beste Mojo87 Je bedoeld tussen de Astra 1 en 3 i.p.v. Astra 1 en 2. Natuurlijk gaat dat niet werken met lnb's met koppen van 60mm als ze 38mm hart op hart van elkaar moeten staan. Waarom hebben ze anders de CanalDigitaal Duo-lnb zodanig gemaakt, dat de koppen als het waren inelkaar zijn geschoven, zie afbeelding.
Mojo87 Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Geplaatst: 3 februari 2013 Ja dat bedoel ik. Had ze dat idd ook duidelijk gemaakt maar volgens hen kan je het creatief oplossen. Beetje vaag, geef een newby gewoon de juiste spullen denk ik dan.
Sprietje Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Er bestaan lnb’s die gemakkelijk dicht bij elkaar gezet kunnen worden, Dat is de Inverto Multiconnect. Die wordt aan de achterzijde bevestig. Dan zitten die lnb-klemmen niet in de weg bij een kleine schotel. Deze heb ik je echter niet geadviseerd omdat die heel gevoelig zijn voor regendruppels op de kop. Ze geven dan nog maar heel weinig signaal. Je moet er dan ook een frietbakje boven plaatsen om er voor te zorgen dat de koppen droog blijven.
Eduard07 Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Er bestaan lnb’s die gemakkelijk dicht bij elkaar gezet kunnen worden, Dat is de Inverto Multiconnect. Deze heb ik je echter niet geadviseerd omdat die heel gevoelig zijn voor regendruppels op de kop. Ze geven dan nog maar heel weinig signaal. Je moet er dan ook een frietbakje boven plaatsen om er voor te zorgen dat de koppen droog blijven. En de veelgehoorde klacht is dat ze geen lang leven zijn beschoren doordat de kunststof behuizing kan gaan splijten tussen hals en romp. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo87 Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Geplaatst: 3 februari 2013 Wat is de afstand die ik aan moet houden tussen de astra 19.2 en hotbird 13. Heb het momenteel staan op 54mm
Mojo87 Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 Zojuist een triax 110cm eraan gemonteerd en nog steeds geen signaal. Word er een beetje moe van
Sprietje Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Beste Mojo87 Staat er misschien iets in de weg, een gebouw of een boom, zoniet, dan heb je de schotel niet goed uitgericht. Richt je de schotel uit op de Astra 19,2 zonder diseqc-switch er tussen?
Eduard07 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 @Mojo87, ik begreep uit je eerste post dat je wel signaal had (60%). Of was dat alleen de Hotbird? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo87 Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 Heb het op de dak staan met een vrije zicht. Ook zonder switch gezocht naar de signaal, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Zou het aan de slim lnb liggen? Want met de normale lnb kreeg ik wel signaal zonder switch ertussen
Mojo87 Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 @Mojo87, ik begreep uit je eerste post dat je wel signaal had (60%). Of was dat alleen de Hotbird? Ja maar dat is enkel de signaalsterkte en geen signaalkwaliteit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen