Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik ga een DM8000HD en een wavefrontier T90 kopen.

Ik wil om te beginnen 4 satellieten ontvangen, te weten de 3 astra's (28.2E 23.5E 19.2E) en de hotbird (13.0E).

Binnen een paaar maanden wil ik het dan uitbreiden met de overige satellieten in de range 28E tot 12W.

Ik wil 4 aansluitpunten.

Ik heb dan de volgende vragen:

Welke LNB's zijn de beste keus in mijn geval, quad of quatro ?

en welke switches (merk en type) moet ik dan nemen om probleemsloos van 4 satellieten uit te breiden naar ongeveer 14 tot 16 posities

Ik kwam een aansluitschema tegen voor 16 LNB's en toen ging het ineens over committed en uncommitted switches en toen raakte ik het spoor volledig bijster.

Sorry als ik lastig ben, maar ben nieuw in de hobby

Geplaatst: (aangepast)

Beste Uroplatus

Welkom op dit forum.

Quattro lnb’s zijn om heel veel aansluitingen te kunnen maken, zeg maar vanaf 8 tot meer dan honderd, bijv. in een flat of hotel. Die kun je ook niet rechtstreeks op je satelliettuner aansluiten en moet je dus niet hebben. Voor 4 aansluitingen neem je gewoon quad-lnb’s.

Vier lnb’s kun je nog aansluiten op een committed-switch. Hiervoor moet je ontvanger op diseqc 1.0 ingesteld worden. Heb je meer dan 4 lnb’s, dan zul je ook met een uncommitted-switchs moeten werken waar je de committed-switches weer op aansluit. Je ontvanger moet dan op diseqc 1.1 ingesteld worden. Zie de bijlage.

post-60869-0-70844500-1359562612_thumb.png

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Uroplatus

Welkom op dit forum.

Quattro lnb’s zijn om heel veel aansluitingen te kunnen maken, zeg maar vanaf 8 tot meer dan honderd, bijv. in een flat of hotel. Die kun je ook niet rechtstreeks op je satelliettuner aansluiten en moet je dus niet hebben. Voor 4 aansluitingen neem je gewoon quad-lnb’s.

Vier lnb’s kun je nog aansluiten op een committed-switch. Hiervoor moet je ontvanger op diseqc 1.0 ingesteld worden. Heb je meer dan 4 lnb’s, dan zul je ook met een uncommitted-switchs moeten werken waar je de committed-switches weer op aansluit. Je ontvanger moet dan op diseqc 1.1 ingesteld worden. Zie de bijlage.

Hee Sprietje dank voor je reactie :)

Volgens jou bijlage heb je dan een aansluiting voor 1 tuner, toch? Dus voor 4 aansluitingen moet je de gebruikte switches in de bijlage maal 4 doen, dus 16x SAR 411 F en 4x SUR 420 F of zeg ik nu iets heel doms?

Geplaatst:

Beste Uroplatus

Dat klop helemaal, dat was ik vergeten er bij te schrijven.

En beste Snoopy, dat klopt wat je schrijft maar dan zul je voor 14 tot 16 posities toch ook twee Diagiality 8/1+1 siseqc-switches aan moeten sluiten op een uncommitted switchs.

In die Diagiality 8/1+1 zit al een uncommitted switch dus krijg je er twee achter elkaar. Dat kan wel maar elke switch geeft verliezen en de Diagiality 8/1+1 is ook al geen verliesarme switch. Daarom heb ik die oplossing niet voorgesteld.

Als je dan een stuk goedkoper uit wilt zijn, kun je beter vier stuks EMP-centauri 16/1 diseqc-switch S16/1PCP-W3 nemen, zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=21&id=284

Die komt ook als zeer goed uit de test en koop je in Duitsland al voor 38 euro.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen