Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een vraag als ik mijn dreambox op motor tv zet krijg ik zwart beeld en moet ik mijn softcam opnieuw opstarten anders krijg ik op andere zenders ook geen beeld meer wat kan het probleem zijn als kijk in me laptop vraagt hij hem ook niet aan ik word er dan ook afgegooit

Geplaatst:

Kijk ook even naar mijn antwoord in dit topic:

http://www.sat4all.com/forums/topic/330314-geen-beeld-motors-tv-bib-nautical-channel/

Het probleem is vrijwel altijd dat er op de verkeerde ecm pid's gezocht wordt.

Dit moet je regelen via de prio's en ignore's (dvbapi en whitelist), door de juiste services te definieren (staan de juiste caid/provid en srvid erin en heb je die service ook gekoppeld aan de reader of user) en sowieso geen services te definieren die je toch niet kunt decoderen.

Dat je daarna ook geen beeld meer hebt op de overige zenders is een oscam-"kwaal".

Als oscam teveel verkeerde ecm's te verwerken krijgt dan stopt de cam er mee.

Je kunt afdwingen dat oscam toch ecm's blijft zoeken door in oscam.conf decodeforever op 1 te zetten, maar als je prio;s en ignore's niet kloppen dan loopt de boel gegarandeerd vast.

Geplaatst:

Ja daar heb ik al naar gekeken maar bij services staat eigenlijk alles goed teminste de nummer kloppen

Als ik de kaart in de box doe heb ik de zender wel

Groet robin

Geplaatst:

@ Robin

je geeft verder weinig informatie, maar ik herken het probleem wel.

Als je op je dreambox CCcam 230 gebruikt, die heeft de laatste tijd die problemen.

Met CCcam 221 of lager blijft de zaak wel draaien.

Succes.

Geplaatst:

ja daar heb je gelijk in weinig info maar ik snap het probleem ook niet echt vandaar elke andere zender werkt wel goed en wat jij zegt klopt ik gebruik cccam 2.0.3 maar hoe kan ik dat veranderen gewoon in de dreambox downloaden maar installeert hij de nieuwe versie zelf of moet ik dat handmatig doen ik had al een keer oscam gedownload maar die start niet vanzelf vandaar groet robin

Geplaatst:

nu heb ik een andere cam erop gezet nu slaat hij niet meer vast (dus ik hoef me cam niet opnieuw op te starten) alleen geeft hij nu in de webif aan reader not found graag wat hulp ik denk dat het bijna opgelost is

Geplaatst:

nu krijg ik deze foutmelding in me log (0100&00006C/0000/2525/64:BCA6F129A33573CC3AFFB26C78A4C5C2): rejected group (120 ms) (0/0/0/0) (no matching reader) volgensmij moet die 00006c veranderd worden naar 00006a maar dat weet ik niet zeker zo ja hoe kan ik dat dan doen

Geplaatst:

Gebruik jij wel een originele CDS-smartcard en een abonnement?

Is je box origineel of clone?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...