django56 Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 hallo , heb winscp geinstalleerd in mijn pc die windows 7 draaid en probeer te conecteren met een andere pc die op linux fedora17 draaid om cccam arch er in te plaatsen , maar kan geen vebinding maken , geeft de volgende fout melding aan ... network error : conexion time out. is hier iemand vertrouwd met dit programa en kan mij op de goede weg helpen ?? mvg django
dolphs Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 op jouw draaiende windows7 pc kan je inderdaad winscp gebruiken voor ftp en het ssh protocol. Echter op jouw draaiende fedora17 cccam arch zal geen ssh en geen ftp daemon draaien dus daarom het advies dat te doen en dan ben je van de foutmelding af, hoop dat dat een zetje is in de goede richting Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
django56 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 op jouw draaiende windows7 pc kan je inderdaad winscp gebruiken voor ftp en het ssh protocol. Echter op jouw draaiende fedora17 cccam arch zal geen ssh en geen ftp daemon draaien dus daarom het advies dat te doen en dan ben je van de foutmelding af, hoop dat dat een zetje is in de goede richting dank u dolphs voor te antwoorden , zou ik dus moeten openssh instaleren in de linuxpc ??? mvg django
dolphs Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 het zal op RedHat zoiets zijn als " yum -y install openssh-server openssh-clients " Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
django56 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 thanks dolphs, heb 't geprobeerd , maar in de terminal verschijnt mijn computernaam willy2@willy2 en als ik dan probeer deze comando erin te zetten komt er een foutmelding dat ik root moet zijn om de comando erin te plaatsen , hoe verander ik deze willy2@willy2 door mijn root naam ??
django56 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 bon, ik ben er toch ingeraakt en dit is wat verschijnd in de terminal [willy2@willy2 ~]$ su Password: su: incorrect password [willy2@willy2 ~]$ su Password: su: incorrect password [willy2@willy2 ~]$ su Password: [root@willy2 willy2]# yum-y install openssh-server openssh-clients bash: yum-y: command not found... [root@willy2 willy2]# yum install openssh-server openssh-clients Loaded plugins: langpacks, presto, refresh-packagekit updates/17/i386/metalink | 27 kB 00:00 Package openssh-server-5.9p1-28.fc17.i686 already installed and latest version Package openssh-clients-5.9p1-28.fc17.i686 already installed and latest version Nothing to do deze is blijkbaar al geinstalleerd maar ik kan niet met winscp vam mijn windows pc conecteren met de linux pc
Lamko Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 juiste ip adres wel ingevuld, een ssh localhost lukt dat wel ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
django56 Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 juiste ip adres wel ingevuld, een ssh localhost lukt dat wel ? het ip adres die ik invul is deze die in de linuxpc staat nl 192.168.1.105 en die zet ik in de wincsp als host en onder username doe ik willy2 met in passwoord zijn passwoord. hoe moet ik een ssh locaalhost doen ?????
Lamko Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Dit dien je in een linux terminal in te toetsen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
django56 Geplaatst: 1 februari 2013 Auteur Geplaatst: 1 februari 2013 Dit dien je in een linux terminal in te toetsen. hoezo lambo , en wat moet ik dan in de winscp in windows in vullen ?? waar toets ik dit in , in de linux terminal ??? ppff ik begin de bomen in het bos te verliezen
django56 Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Geplaatst: 2 februari 2013 opgelost, heb het gevonden...... aan de 2 leden die een poging hebben gedaan mij te helpen bedankt mvg django
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen