Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste allen ,

net nieuw hier.

gezien de ijver van tvv om alle posten te verdelen over meerdere satellieten heb ik besloten eens de moeite te doen de huidige schotel te vervangen door een t90.

kan ik later lnb's bijvoegen naar nood.

nu heb ik wel een vraagje.

is het mogelijk 2 multiswitchen door te verbinden ( 1 buiten bij satelliet waar de lnb's op toekomen en 1 binnen waar de ontvangers aan gekoppeld worden) en op die manier met (als ik juist ben) 4 kabels van de schotel naar binnen te komen?

echt een newbie vraag , hoop dat jullie toch de moeite willen nemen me weer wat wijzer te maken ;)

mvg

yoeri

Geplaatst:

Ik begrijp niet helemaal precies wat je nu bedoeld met “doorverbinden”

Je moet je altijd twee dingen afvragen.

Hoeveel verschillende satellieten denk je dat je nu en in de toekomst wilt gaan ontvangen en hoeveer tuners moeten er op aangesloten kunnen worden. Let daarbij op dat een ontvanger met twee tuners, één voor opnemen en één voor kijken op een andere zender, twee aansluitingen nodig heeft.

Geplaatst:

heb dacht ik ergens gelezen dat je sommige types met elkaar kan verbinden waardoor het (virtueel) 1 toestel word met het totaal van de 2 inputs en outputs.

zo zou ik dus de switch buiten kunnen verbinden met de switch binnen en daar de ontvangers aan koppelen.

dit ipv vanaf de switch buiten een kabel naar elke ontvanger binnen te trekken.

kan het nogal moeilijk uitleggen, hoop dat het iets duidelijker is?

Geplaatst:

Ik heb twee afbeeldingen toegevoegd.

In de eerste situatie kun je beginnen met 4 lnb’s die op één 4/1 diseqc-switch zitten aangesloten. Later kun je nog zo’n 4/1-switch plaatsen waarbij je beide switchen aansluit op een 2/1-uncommitted-diseqc-switch. Je kunt dan 8 lnb’s voor 8 satellieten aansluiten. Let wel, dit is telkens voor één aansluiting. Heb je dus 4 tuners, dan moet je die situatie vier maal hebben. Zo kun je bijv. ook tot 16 lnb’s gaan, zie bijlage 2.

Veel goedkoper ben je uit als je meteen al een 16/1 diseqc-switch neemt, zie:

http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=21&id=284

post-60869-0-29752500-1359656377_thumb.gif

post-60869-0-91812800-1359656403_thumb.png

Geplaatst:

het is net dat wat ik probeer te vermijden , met die -uncommitted-diseqc-switch moeten werken.

ik zou eigenlijk 2 diseqc-switch met elkaar willen doorverbinden, zodat het 1 grote word.

de ene zou dan bij de sat schotel staan en de 2de binnen. op die 2de zouden de gebruikers dan zijn aangesloten.

anders zou de hoop kabel die naar binnen moet gewoon te groot worden.

Geplaatst:

Beste yoeri

Zodra je meer dan 4 lnb’s samen wilt voegen naar één kabel, kom je er niet onderuit om gebruik te maken van een uncommitted-switch.

Je hebt echter nog steeds niet aangegeven hoeveel tuners je op je schotel wilt aansluiten.

Stel dat het er vier zijn en je denkt in de toekomst tot 16 lnb’s op de schotel te willen plaatsen, dan zou je het als volgt op een voordelige manier kunnen lossen:

Je moet dan allemaal lnb’s met 4 uitgangen nemen, de zogenaamde quad-lnb’s.

Plaats bij de schotel vier stuks EMP S16-1PCP-W3 switchen. Hierop kun je 16 lnb’s aansluiten, zie bijlage. In deze switch zitten 4 stuks 4/1 committed-switches en één uncommitted 4/1 switch.

Er gaan dus slechts 4 coaxkabel van je schotel naar binnen.

post-60869-0-51284000-1359801709_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen