Ga naar inhoud


SUBwoofer testen


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een relatief oude 5.1 set van Sony. De subwoofer doet het niet meer. De grote vraag is nu ? is de subwoofer stuk of komt er geen signaal meer van de versterker..

De sub is een Sony SA-W10 en krijgt signaal via een 1 x tulp stekker.

 

Kan ik de sub bv testen met een 1.5 batterij-tje ?

 

Ik ken niemand anders met een set, dus even omwisselen is niet aan de orde...

 

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

 

is de sub ook aangesloten op de netspanning.

Als dit zo is, is dit een actieve subwoofer met ingebouwde versterker.

 

Je kan dan de binnenkant van de cinch stekker eens aanraken, via een stuk draad of kleine schroevendraaier.

de subwoofer moet dan brommen.

 

Is hij niet aangesloten op de netspanning dan is het een passieve subwoofer en krijgt die het versterkte signaal uit de versterker.

Best dat je dan even een andere luidspreker gebruikt om te horen of deze wel geluid geeft.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens de beschrijving heeft dat ding een 23 Watt actieve versterker.

Dus eerst maar eens de zekeringen controleren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

F 901 en F 902, schema blz.7 onderaan.

 

Netstekker eruit, en even wachten tot elco's ontladen zijn.

 

Jouw vraag over een schok krijgen geeft aan, dat je kennis over dit onderwerp niet volledig is.

 

Besef je terdege, dat dit werk is waarvoor je een opleiding genoten moet hebben en weet wat je doet voor eigen risico is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een opdonder te krijgen heb je echt geen opleiding nodig hoor :grin:

Oh, dat stond er niet.

 

Zelf ooit op een reparatie afdeling stage gelopen. Kreeg ik een knetter van een beeldbuis die vervangen moest worden. Toen hoorde ik er pas echt bij.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...